60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

24 Ocak 2017 Salı

En Soniğinden Meydan Okuma (8.Gün)

















"Hep arayış içinde oldum ve hala da öyleyim, fakat yıldızları ve kitapları sorgulamayı bıraktım, kanımın fısıldadıklarını dinlemeye başladım artık."

- Hermann Hesse (Demian: Emil Sinclair`in Gençliğinin Öyküsü)
Eğer buhranlarımı kolaylıkla (!) atlatabildiysem, kendimle yüzleşmeye cesaret edebiliyorsam, bunu yazdıklarıyla beni etkileyen ve değiştiren Hermann Hesse'ye fazlasıyla borçluyum. Filozoflar, politikacılar, şarkıcılar, hatta ressamlar.. Konuşuyor hepsi. Fakat kalbime seslenen o. Kitaplarında iç huzuru buluyorum. Bunu hiçbir zaman saklamadım. Sevdiğim insanlara Hesse önerdim. Gene yazdıklarını tavsiye ediyorum buradan herkese. Nietzsche, Kierkegaard, Platon, Kant, Hegel, Schopenhauer, Sartre, Voltaire veya Thoreau okunabilir. Fakat Hesse'nin yazdıkları okunmalı, kelimeleri özümsenmeli, ne demek istediği bilinmeli ve mümkünse hayata geçirilmeli. Savaşların, nefretin ve bencilliğin önüne set çekebilecek fikirleri var onun. Bozkırkurdu okuduğum en etkileyici kitap. Çok fazla tekrar ettim. Fakat yinelemek istedim burda. Doğu Yolculuğu, Knulp, Siddhartha, Demian, Çarklar Arasında, Boncuk Oyunu,.. okuyun. İyi yürekli nesiller yetişsin artık.

Günün sorusuna, "bir dahaki hayatında kim olmak isterdin ?"e, ivedilikle bağlıyorum, yeniden kendim olmak diyorum. Harika biri miyim acaba ? Alakası yok. Zayıflıklarım var, yumuşak karınlıyım, ama kendimim. Buyum işte. Zihin olarak karşınızda duruyorum. Her ben, kendince değerlidir, ama tanınmaya muhtaç vaziyettedir. Çoğu insan, binlerce yıldır, hep başkası olmaya çabaladı ve benliğini yok saydı. Bireycilik ile bencilliği karıştırdı. Yaşanan acıların ve savaşların da temelinde yatan neden buydu. Kendine yol almaktansa başkalarına yol aldı. Ne kendi olabildi ne bir diğeri. Kendi iç huzurunu sağlayamayan, dengesini kuramayan, ilişkilerinde nasıl başarılı olabilir ?

16 yorum:

  1. Sizi en disiplinli, en planlı programlı çelınç yazarı ilan ediyorum Zihin kardeşim. Hiç sektirmeden her sabah ilk sizin yazıya rastlıyor ve okuyorum. Önderimiz Sonik Hanım bile ortalarda yok, arkadan yetişiyor :)Bu yüzden 2017'nin ilk Çelinç ödülü sizin, arkanızdan da naçizane ben geliyorum galiba (kendime de pay çıkardım görüldüğü gibi) :)
    Düşündüm de galiba ben de kendim olmak isterdim, tüm hatalarıma, salaklıklarıma rağmen, belki o zaman onları engelleme kabiliyetim de olurdu. Güzel geçsin gününüz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Sanırım önümüzdeki bir kaç gün arkadan yetişeceğim gibi duruyor. Fakat ünvanımı kaybetmeden arayı tekrardan kapatacağım (diye umuyorum). Fermina Hanım ve sizin yazılarınızı okuyorum ben de her sabah :)

      Herkesin günü iyi olsun.

      Sil
    2. Sabah beni okuyorsan bir de üstüne Schubert dinleme bari :)

      Sil
    3. aaa yerden göğe katılıyorum size sayın leylak dalı :) yani geriden geldiğim yetmez gibi zihin'in şu derin cevabından sonra kendi sığ cevabımdan, patlamalı giflerimin yozluğundan utandım yahu!

      Sil
    4. @fermina daza

      Ahahahaha tamam dinlemem :D

      Sil
    5. @Sonik Hanım

      Olur mu öyle şey. Tina'nın gifini unutmuyorum blogunda :)

      Sil
  2. Yok ben kendim olmak istemem. Zayıflıkların da olsa kendini sevmen ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksiklerimiz, yanlışlarımız veya zayıflıklarımız bizim parçamız gibi düşünüyorum :) Nietzsche'nin dediği gibi hem, beni öldürmeyen şey güçlendirir.

      Sil
  3. senin sayende tanıştım hermann hesse yle keşke daha önce tanıyabilseydim diyorum bir dahaki hayatımda daha erken tanırım umarım tabi bir dahaki olursa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de üniversite sıralarında tanıştım kendisiyle. Keşke daha erken, lise yıllarımda veya daha öncesinde tanısaydım derim. Gerçi belli bir olgunluk gerektiriyor sanırım.

      Sil
  4. Ay şu güzel yazının altına gelip bunu yazmak istemezdim ama Schubert resmen Morrissey'miş, "Sen nerede yoksan mutluluk orada" diye söz mü yazılır?!

    YanıtlaSil
  5. genelde kendi olmayı seçmiş dostlar
    ben hala düşünüyorum
    güzle bir çelınç olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Mina'ya gittim ama aslında buraya gelmem gerekiyordu. Konudan alakasız, bırakıp kaçıyorum. Öpm kib bye.
    https://twitter.com/deathendless/status/824539258560118784

    YanıtlaSil