60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

23 Ocak 2017 Pazartesi

En Soniğinden Meydan Okuma (7.Gün)


"Eğer bir hayvan olsaydın hangisi olurdun ?"

Kedi diyeceğimi sanıyorsanız aldanıyorsunuz çünkü kediler gibi sıcağa alışkın değilim. Fakat cevabım yine özgür ruhlu bir hayvan olacak. Sevgili Leyla ile Mecnun hayranları, şimdi sıkı durun, "at olmak isterdim".

Hayvanların tamamı inanılmaz güzellikte fakat bence at kadar görkemli ve büyüleyicisi yok. Çok bilgeler. Oldukça zekiler. Ve hisliler. Atlar sirklere, zenginlerin çiftliklerine veya devletlerin emrine ait olmamalı. Vahşi doğada özgürce koşturabilmeli.

"Sonra bir anda Johnny hissediverdi, atlar, atlar, atlar tarafından çevrelendiğini, her yönden gelen, beyaz parlak damızlık atlar, burunlarında alevler"

- Patti Smith (Land)

 

Atlara dair çok ilginç bilgileri paylaşayım (*) :

- Kara memelileri içinde gözü en büyük olan hayvan.
- Gözleri kafalarının yanında olduğundan neredeyse 360 derece görüşe sahipler.
- Atlar kulaklarıyla, gözleriyle ve burun delikleriyle -gerektiğinde de yüz ifadeleriyle- ruh hallerini ifade ederler (bir de insanoğlunu görün, kelimelere rağmen, ifade edemiyorlar).
- İnsanlara oranla geceleri daha iyi görürler. Fakat gözlerinin ışıktan karanlığa (veya tersine) geçerken alışma süresi daha uzun.
- Tatlı şeyleri severler ve genelde ekşi veya acı şeyleri reddederler (keyiflisiniz gençler).
- Günde en az 25 galon su içerler (aynı ben!).
- Sosyal canlılardır ve tek başlarına kalırlarsa yalnız hissederler ve eşleri öldüğünde yas tutarlar (ağlattınız şuan).

Bir zamanlar şu şarkıyı ne çok dinlerdim. Vokalde Elton John ve Luciano Pavarotti, geri vokallerde, Liza Minelli, Sheryl Crow, Joan Osborne ve gitarda ise Eric Clapton. Şarkının orjinali Elton John'un The Big Picture albümünde bulunuyor fakat Pavarotti'yle yaptığı düetin etkileyiciliği daha fazla bence. Sözlerini okumanızı öneririm naçizane. At gibi yaşayın komşular.



*Kaynak için buraya tıklayın.

10 yorum:

  1. At bana göre çok büyüleyici bir hayvan. Hatta hayvanlar arasında en güzeli gibi geliyor. İnsanlar daha duygusal oldukları da aşikar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence zaten çoğu hayvanlar bizden duygusal.

      Sil
  2. Çok da büyük hayvanlar atlar, ilk defa karşılaştığımızda bunu düşünmüştüm. Beni biraz ürkütüyorlar ama tanışmıyoruz diye. İyice tanışsak geçer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Garip bir şekilde çocukluğumdan beri atlarla muhabbet halindeyim. Son 10 yıldır olmasa da.. Resimlerimde kedi, kuş, köpek olması gerekirken at falan vardır. Baya atlarla pozlarım vardı :D

      Sil
  3. At olmak hiç aklıma gelmezdi. Bana göre çok asil hayvanlardır.

    YanıtlaSil
  4. küçükken hep ata binmek isterdim ama ne gerçeği ne de oyuncağına asla binemedim büyüdüm hadi dediler şimdi binebilirsin götürdükleri yer at çiftliğiydi kaçarak uzaklaştım oradan , o özgürlüğün sembolü hayvancağızları 1-2 metrekare odalarda sıkıştırılmış vaziyette sadece eğlence ve para amaçlı tutulmalarına gönlüm el vermiyor..
    pavorotti 'nin güzellik katmadığı şarkı yok sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken binme fırsatım oldu. Şimdi olsa binmem herhalde :)

      Adam son çılgın tenor :D

      Sil
  5. En en en sevdiğim hayvandır. Hele o savaşlarda ilk önce atılmaları yok mu? Acayip üzer, duygulandırır beni. Maddi, manevi, her daim insanlara yardımcı bir başka hayvan yok herhalde. Yük taşır, yolcu taşır, savaşır, dost olur. Seviyorum kısacası:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alabildiğine güçlü ve sadık hayvanlar bence :) Polonyalı atlı birliklerin 2.Dünya Savaşı'ndaki saldırsı geliyor hep aklıma.

      Sil