60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

22 Ocak 2017 Pazar

En Soniğinden Meydan Okuma (6.Gün)


Hatırladığın en eski anını anlatır mısın ?

Zayıf bir hafızam vardır. O yüzden kin de tutmayı başaramam, anıları da fazla biriktiremem, sadece ufak ve önemsiz detaylar kalır. Şuan zihnimin arka sokaklarındayım ve hatırladığım anıları sıralayıp hangisinin daha eski olabileceğini düşünüyorum. Parça parça şeyler var ortada. Bir oradan iki şuradan. Fakat en çok zihnimde canlanan sahne araba yolculukları. Arabanın arka koltuğunda kimi zaman yattığımı, kimi zaman oturduğumu hatırlıyorum, geceleri uyumamakta direnir camdan bakardım sanki yıldızları veya doğaüstü bir şey görebilecekmişim gibi.

Değerini kimselerin bilmediği ve maalesef benim de o yıllarda çok üzerinde durmadığım The Cranberries'i yıllar sonra evladım gibi seviyorum diyebilirim. Yirmi sene olmuş Zombie şarkısı yayınlanalı. O vakit zevkle dinledik ve geçtik. Fakat bugün onların ne kadar iyi müzik yaptığını ve olayın Zombie'den ibaret kalmadığını anlıyorum. Zombie'nin de içinde bulunduğu No Need to Argue, doksanlı yılların en iyi rock çalışmalarından biri. Tabii İrlanda'dan kötü müzisyen de çıkmaz. Yeşilinden veya havasından mıdır bilmiyorum ama o adada büyülü şeylerin döndüğü kesin. İzlanda gibi. Dolores O'Riordan'ın sesini de kıymetlim Sinead O'Connor'a benzetiyorum. İyi pazarlar.


4 yorum:

  1. the cranberries dinlediğim ilk yabancı şarkıcılardan erken buldum ama hemen kaybettim çünkü belli başlı şarkıları hoşuma gitti :) yine de arada dinlerim .
    arka koltukta yıldızları izlemek için bazen (tehlikeli evet ) arabanın ışıklarını söndürtürdüm öyle güzeldir yızdıları ve ay'ı seyretmek yolculuk yaparken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. To The Faithful Departed albümünün tamamını öneririm. Gerçekten efsane bir kayıt. No Need to Argue baydıysa oradan devam :)

      Şehirlerde göremiyoruz ne yıldızları ne de bazen Ay'ı :(

      Sil
  2. Arabanın arka koltuğuyla ilgili benim de bir sürü parça parça anım vardır. Yıldızları ve güneşin doğuşunu izlediğim uzun yolculuklarla ilgili. Ne büyük keyifti.

    YanıtlaSil