60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

21 Ocak 2017 Cumartesi

En Soniğinden Meydan Okuma (5.Gün)


"Her zaman ve bazen özlediğin iki şey."

Her zaman özlediğim şey.. Bunu cevapla(ya)mayacağım.

Bazen özlediğim şey de geçmiş arkadaşlıklar. Kısacası güzel üniversite yılları. Pişmanlığım olmadı. Keşke demedim. Her şeyin sanırım hakkını verdim o yıllarda. Müthiş insanlarla tanıştım, fevkalade zamanlar geçirdim. Fakat zaman girdi araya. Şimdi kaç tanesiyle irtibat halindeyim derseniz, bir elin parmaklarını geçmez, ama bu da yeter. Kuru gürültü olacağına üç beş can Spartalı yeter.

Nostalji damarım tuttu a dostlar. Hep özlüyoruz. Güzel şarkıları. Güzel insanları.


"Mezarımı Kızlar Kazsın Dar Olsun 
Etrafında Lale Sümbül Bağ Olsun
...
Ben Ölürsem Söylesinler Türkümü"

6 yorum:

  1. Nostalji hep olacak hayatımızda. Özellikle üniversite yılları talebeliğin ögürlükle tarif edildiği yıllar. Askeri parkalar, postallar, kırmızı kaşkollar modaydı bizim zamanımızda. Seksenli yıllardan bahsediyorum. Caddeler, bulvarlar, meydanların nümayişle dalga dalga sloganların eko yaptığı yıllar. Hani memleketi kurtaralım diyoruz ya o yıllar. Bereket o zaman akıllılık ettik de illegal yapılara karşı sırtımızı döndük. Fakat özgürlük ve bağımsızlık söylemlerini hiç ihmal etmedik. Güzel dostluklar, arkadaşlıklar, sanat, edebiyat, elbette müzik.
    .....
    Ben o zamanki görüşlerine katılmasam da Cem Karaca fanatiğiydim. Bütün şarkılarını mırıldanırdım. Onun gırtlağına hayrandım diyebilirim. Güçlü bir ses. Zerrin Özeri de severim. Yıllar geçti zaman zaman geriye dönüp neydi o günler derim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası şansım yaver gitmişti ve ben de sanatla arkadaşlıkla geçirdim o seneleri :)

      Cem Karaca ve Barış Manço çok büyük isimler ve severek dinlerim hep fakat Erkin Koray'cıyım diyebilirim.

      Sil
    2. Erkin Koray'ı da severim. Hele "Estarabim" demesi beni bitiriyor. Çünkü Estarabim arapça bir kelimeden o kendisi türetmiş. Aslı ıstırabım. Istırab kelimesine türkçe takıyla ıstırabım demek istiyor. Fakat şarkının nakaratında nedense Estarabim kelimesini uyarlamış. Millet de estarabim dedikçe gerdan kırıyordu. O ise bu benim acımdır diyerek yanıp yakınıyordu. Zaten Estarabimin arkasından Aaaaa offf!.. Aaaaa offf!.. diyerek acısını da bir nevi hissettiriyordu. :)

      Sil
    3. Oldukça benimsemişsiniz Koray'ın şarkısını :))

      Sil
  2. Üc beş spartalı kesinlikle yeter...
    Atalet

    YanıtlaSil