60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

20 Ocak 2017 Cuma

En Soniğinden Meydan Okuma (4.Gün)

Photo courtesy of  Ferdy Damman

Arkadaşlarım dertleriyle yanıma gelip bana açıldıklarında şu hale geliyorum. Aa, bir dakika soruyu paylaşmadım: "etrafındakiler hangi sorunun çözümü için sana gelirler ?"

Yedi yirmi dört açığız efendim. Telefon, kısa mesaj veya Whatsapp. Her yerden sorularla gelin. Zaten hiç tereddüt etmeden gelenler var. Yardımcı olmaya çalışıyorum elbette. Yalnız ne kadar başarılı oluyorum hiç bilmiyorum. Olayına göre değişiyor önerilerim.

Peki genelde hangi sorunlar üzerine danışıyorlar listeleyeyim. Bir numarada kültür-sanat var. Konser haberleri, yeni çıkan kitaplar, albümler ve filmler üzerine sorular geliyor. Mutlu oluyorum. Yalnız bir itirazım var. Lise yıllığımda da üniversite yıllığımda da ben hariç herkesten bahsediliyor. Sevdiğim şarkıcılar, izlediğim filmler. İnsan bir "Zihin şöyle bir insandı" yazar. Operadaki Hayaletim.

Siyaset ve ilişkiler hakkında da sorular geliyor. Fakat o konularda (siyaset özellikle) kimseleri ikna etmeyi başaramadım sanırım, ama ne yapabilirim ki, herkes kendi yolunu çizmeli. Benim yaşadıklarımla sizin bugüne kadar deneyimledikleriniz apayrı şeyler. Çok sevmiyorum o nedenle böyle ilişkiler hakkında nasihat vermeyi. Biz insanlar ne yaşadık ki bir diğerimize öğüt vereceğiz ?

Herkese önerim bu şarkıdaki öğütleri (3:05'ten sonrası "geri dönmem asla" bölümü) dinlemek.

Şu finalden sonra Allah müstehakımı verebilir. "Sürsün fırtına" koymaz bize hiçbir şey "aldırmağğğ".


10 yorum:

  1. Ben de bir bakıma dert babasıyım. Herşeye pozitif bakan, şerden de bir hayır çıkabilir sonucuna varabilenlerdenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen zor olsa da yaşananların olumlu taraflarını gün yüzüne çıkarmaya çabalıyorum.

      Sil
  2. Bir soyutlanma krallığı ne ayol? Ay ama bir dinlemeden sonra aldırmaaaağğğ aldırmaaaağğğ diye yapıştı üstüme, eyvahlar olsun ahhahhhah :D
    Şu geçenlerde bana gösterdiğin videoyu barbar kocama yolladım, sayende bir Boşnak hair band girdabına girdi. Sadece girdapla da kalmadı, gitti gitarını buldu, playstation'dan da bişiyler satın aldı, akşamları gitar çalışıyor evde. O çok mutlu, ben biraz fenalık geçiriyorum, doooiinnnk "Perfect! Let's try again!" booooiiinnnk "Perfect! Let's try again!"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha özür diliyorum :D Normalde bu filmi dublajsız izlemiştim vaktiyle. Fakat yılbaşı gecesi izleyecek bir şey bulamayınca Disney Channel açtım (seyredilecek bir şeyler yoktu gerçekten televizyonda) ve reklamlarda bu "aldırmaa" geçince dedim noluyoruz bu şarkının orjinali böyle miydi. O gun bugündür hem benim hem şarkıyı paylaştığım arkadaşımın dilinde şarkı. Aldırmıyoruz tabi.

      Sil
  3. ama haklılar haklıyız , özellikle kültür sanat konularında ben de sana danışanlardanım , son konser haber vericisii :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Post-punk konusunda Mariposa'nn önerileri derim ama :)

      Sil
  4. Türkçesi böyle miymiş bu şarkınıın! :DD

    Yalnız kültür sanat konusunun listenin başında olması hiç şaşırtmadı. :)

    YanıtlaSil