60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

30 Ocak 2017 Pazartesi

En Soniğinden Meydan Okuma (14.Gün)

"Bir günde ne kadar iyilik vardır ? Onları ne kadar iyi yaşadığına bağlı.
Bir arkadaşın içinde ne kadar aşk vardır ? Onlara ne kadar verdiğine bağlı"
- Shel Silverstein
  
14) Keşke arkadaşım olsa dediğin ünlü kim?

Acaba kim ? Güzel tebessüm eden, güzel düşünceleri olan kadın güzeldir bence. Patti Smith de çok güzel tebessüm ediyor. Kafası dolu. Yüreği büyük. Şükür ki bizleri utandırmadı. Dönemdaşları veya öncülleri çeşitli yollara savrulsa da Patti her zaman barıştan yana oldu ve bilgeliğinden ödün vermedi. Resimdeki adam da cancağızı Robert Mapplethorpe. Ne güzel bakmış posterine. Resim de onun zaten. Hayran olunası kadın Patti'yle arkadaşlık kurmak isterdim. Yazın dünyası üstüne sohbet eder ve müzikten konuşurduk. Siyasetçileri konuşurduk. Gülerdik bolca. O da benim gibi gülmeyi sevengillerden. Birkaç yıl önce yine bir meydan okumada Patti Smith cevabını verdiğimi hatırlıyorum. Bu hayranlık ve muhabbet tükenmesin istiyorum. İdolüm olarak kalsın hep.


Deyim yerindeyse ahiretliğimizi belirledik. Masanın etrafında olacak dostları şöylece sıralayalım: Nico, David Bowie, Mick Jagger, Jim Morrison, William Burroughs, Marianne Faithfull, Roger Waters, Alice Cooper, Bernardo Bertolucci, Jean-Luc Godard, Leonard Cohen, Serge Gainsbourg, Jane Birkin, Joni Mitchell ve Nick Cave. Şöyle bakınca sanki rehabilitasyon grubunu andırdı ama çaktırmayın. Burası dostlar meclisi arkadaşlar. Müzik var, bohemlik var, aşk var ve paylaşım var.

Bu şarkıyı gözyaşı dökmeden tamamlarsak iyi. Yüz parçaya bölünüyorum her seferinde.


10 yorum:

  1. Patti gif'i ne güzelmiş. Ben de arada buluşup kahve içmek isterdim onunla mahalle kahvecilerinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle gelirdi :) -- Ankara soğuğundan dolayı takmış.
      https://i.ytimg.com/vi/mwE_MP-fMjs/maxresdefault.jpg

      Sil
  2. Bu cevaba neden şaşırmadım acaba? :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel anlatmışsın :) Patti 'nin gençliğini ben Charlotte Gainsbourg 'a benzetiyorum bu konuda yalnız mıyım acaba ?

    Şu şarkının başına yürek burkar diye uyarı koyar mısın nasıl bir şarkıdır açıkçası Marianne 'nin sesini pek sevmiyorum ama bu şarkı muhteşem olmuş ,teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkatli bakınca andırıyor gibi :) Severim Charlotte'u (oyunculuğunu ama sesini değil).

      Konserde okuduğunda salon buz kesmişti :D Acayip güzel ya.

      Sil
  4. Farklı blogunuzu yeni keşfettim, anlatımınız çok güzel, takibe aldım bize de bekleriz,
    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Ziyarete geliyorum birazdan.

      Sil
  5. Morissey'i aramıştı gözlerim 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkılarını ne kadar seviyorsam, özelinde kendisine o kadar sinir oluyorum :D

      Sil