60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

5 Aralık 2016 Pazartesi

Unutmabeni Çiçekleri


In the Mood for Love filmini seyretmeyen yoktur herhalde ?

Wong Kar wai'nin en meşhur filmlerinden biri. Aynı zamanda Güney Kore sinemasının da başyapıtlarından.

Peki bu filmin ilham kaynakları neydi derseniz bir tanesi Bryan Ferry'nin I'm in the Mood for Love şarkısıydı ki filmin ismi de zaten buradan geliyor. Ne büyük olay ama. Kendisi ve şarkısı sadece bu filmi etkilemekle kalmadı, yıllarca beni de etkiledi. Etkiliyor ve etkileyecek. Rock müzik aleminin en afili abisi Bryan Ferry'i kıskandığımı her zaman söyledim burada.

Nasıl ki bana göre dünyanın en tutku dolu romanı, bir D.H.Lawrence klasiği olan Lady Chatterley'in Sevgilisi ise, en tutkulu vokallerinden biri de şüphesiz Bryan Ferry'dir.

Morrissey ve Elvis Presley'le beraber sahnelerin gördüğü en karizmatik adam Ferry'nin glam rockla sanatı harmanladığı müthiş Roxy Music günleri haricindeki solo çalışmalarını da çok seviyorum. Daha öncesinde bahsetmiştim ilgimden.


Bildiğiniz üzere kendisi bir nevi 1970 model bir Fitzgerald karakteri. Jay Gatsby'den nesi eksik ? Şık giyinir, konserlerinde ve albüm çekimlerinde dönemin en gözde mankenleriyle çalışır. Parti adamıdır. Sis dolu vokaliyle adeta modern Kazanova'dır. Yabancıların deyimiyle bir ladies' man. İmajı, sahnedeki figürleri ve duruşuyla her zaman idollerimden biri. Hayatta olan son rock efsanelerinden. Birer ikişer efsaneleri uğurladığımız uğursuz günlerde kendisini yeniden anmak istedim. Kendisi hakkında yazmaktan sıkılmadım. Aşk dolu ve buğulu şarkılarının hakkını verelim sadece. Fakat bu gece söz tamamen kendisinin. Loop de li!

"'Çiçekler, yağmur kar demeden dışarıdalar hep,' dedi adam. 'Bir evleri yok.'
'Bir kulübeleri bile yok!' diye mırıldandı Connie.
Adam sakin parmaklarıyla Venüs tepesindeki hoş kahverengi tüy yumağının içine birkaç unutmabeni çiçeği yerleştirdi.
'İşte!' dedi adam. 'Unutmabeni çiçekleri şimdi doğru yerde!'"

(Can Yayınları, 2012. Çev: Meram Arvas)

 

2 yorum:

  1. Valla beni izlemedim bu filmi :( Kore filmlerinin baya izleyicisi var sanırım.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir filmdi beğeneceğinizi düşünüyorum :)

      Sil