60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

30 Kasım 2016 Çarşamba

Obua Konçertosu ve Yağmurlu Ankara Sabahı


Bugün de leş gibi.

Dün geceki yangın faciası, bu sabah babacan Erdal Tosun'un ölüm haberi. Kabus gibi bir sene !

Fakat biter mi hiç ? Mesaj geldi, bir arkadaşım psikiyatri kliniğine yatacakmış birazdan. Diğer arkadaşımsa kardiyolojiden geçmiş neyse ki. Ciddi bir problem yokmuş. Neye sevineyim hangisine üzüleyim bilemiyorum artık. Hala işsizim bu arada. Harika yani. Tahtalarım eksik, işim yok. Arkadaşlarım hasta. Ülkede her gün felaketler yaşanıyor, yangınlar, heyelanlar, terör, tecavüz, cinayet.. Yanı başımızda bir millet yok oluyor. Başlarında diktatör, tepede emperyalist savaş uçakları. Şehirleri bombalanıyor. Hastaneler vuruluyor. Evler yıkılıyor. Avrupa'ya kaçmayı deniyorlar. Akın akın. Boğuluyorlar. Tellere takılıyorlar. Soğukta donuyorlar. Ne Avrupa'nın ne de kimsenin ruhu duymuyor. Gözler kapalı, gönüller kapalı. Bu hesabı takip edin, gerçeklerle delirin.
Son Kasım yazımdı bu. Umarım Aralık'ta daha güzel şeylerden konuşuruz ve ben de artık kendi problemlerimi yola koyarım. Gerçekten sıkıldım bayık şeyler yazmaktan affedin. Aslında kendi içdünyamda daha iyiyim. Nankör değilim. Geçen haftaya göre bugün daha katlanılır. Fakat dış dünyaya bakıyorum, ölüm, hastalık, tecavüz ve savaşlar ! Kimseler ölmesin, herkes iyi olsun istiyorum. Çok mu ? Ne olmuş yani büyük adam olamadıksa, hayallerimizi satmadık ya.


"En iyilerimizi kaybettik ve dayanamadığım bir şarkı takıldı kafama, obua konçertosu
 Tek yapabildiğim içmek, dostlar... Bizden öncekiler, denediler, içlendiler ve ölüp gittiler
Ve onların sırası bana geçti, döner hep, 
Ritim döner durur, yaşamın ritimi."

8 yorum:

  1. Öncelikle çok geçmiş olsun her iki arkadaşın için de. Umarım sen de işlerini yoluna koyabilirsin.

    Gerçekten kabus gibi bir yıl; sadece bir günde korkunç yangınlar, tecavüz haberleri, değerli insanların ölümü, savaşlar, kazalar, saçma sapan şahsiyetlerin kendilerinden de saçma söylemleri hepsiyle yüzleşiyoruz. Nasıl bir ülkede, nasıl bir dünyada yaşıyoruz biz diye sorguluyor insan.

    Yine de her zamanki gibi, dilerim yeni gelen ayla beraber bazı şeyler değişebilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.

      Umarım bu güzel dilekler karşılık bulur sonunda. Gelecek yıl her şeyin daha iyi olması dileğiyle :)

      Sil
  2. Ben de kendimi yılmış hissediyorum. Sürekli olumsuz şeylere odaklanıyorum. Kendimi sevemezken, insanlar bana nasıl katlansın. Ama dış dünyayı görmezden gelebilmek için kör sağır dilsiz olmak lazım.
    Ben de gelecek yıla sakladım umutlarımı. Sanki yılın elindeymiş gibi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dayanmamız gerek. Yeryüzüne rağmen ona katlanmalıyız. Çok zorlanıyoruz fakat deniyoruz. Tüm bu olan deliliklere rağmen deniyorum. Bakalım artık. Gelecek neler getirecek bizlere :/

      Sil
  3. Şu ikinci parağrafa bir uyarı neyim koysaydın bu nedir arkadaşım bi an hepsini sıralayınca kendi içinde yaşadığım dünya da gerçekleşiyor olsa bile nefessiz kalmama yetti .
    Yaşarken kanıksıyor insan her şeyi ölümü bile ama biri çıkıp böyle böyle oldu dediğinde daha kötü oluyor o yüzden daha iyi olabilmenin sırrı daha az düşünme de , tabi yapabilirsek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hayatın girişine uyarı koymak lazım; "dikkat ! içerideki delilik sizi çıldırtabilir ve sonunda da ölüm gelir taşır artakalanlarınızı" :D

      Cehalet mutluluktur. Ama yetmez. Dünyaya kapasan bile algılarını diğer problemler yine gelip bulur seni. Hastalıklara, kalp kırıklıklarına maalesef çözüm bulunamadı. Keşke televizyon gibi onları da kapatıp dertlerden uzaklaşabilsek.

      Sil
  4. Bizim dışımızda gerçekleşen ve biziher durumuyla etkileyen
    dış dünyaya karşı yapacağımız birşey yok ne yazık ki.
    şurada iki satır nacizane yazılarımız ve bunu paylaşıp okuyan
    sanal dostlarımız iyi ki var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Tek yapabildiğimiz bunları paylaşmak ve dertlerimizi komşularımızla azaltmaya çalışmak :) Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil