60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

5 Kasım 2016 Cumartesi

Nehirde Taş Sektirmenin İncelikleri Hakkında


Güzel bir konserle ya da gezi notlarıyla dönmedim. Konuşmak istiyorum.

Ama dünyanın içinde bulunduğu bu korkunç durum, önlenemez gidişat (savaşlar, yozlaşma, güç peşinde koşturmalar, düşmanlıklar) varken benim kişisel dertlerimi, özel yaşantımdaki sorunları buraya taşımamın manası yok, vaktinizden çalmaya hakkım yok bence. Daha büyük dertleri var evrenin. Herkesin derdi kendine. Benim mızıltımla kafa ütülemek gibi bir niyetim yok kısacası. İki farklı uzunlukta yazı kaleme almıştım, fakat sildim. Kelime kelime sildim, sonra tamamını. Sözcükler yalan söylüyor ve kimsenin bu dünyada diğerini anlayacak mecali de yok. Anlamıyorlar arkadaşlar, anlamıyorlar. Hiç anlamayacaklar da. Tek gerçekse bakışlar ve dokunuş. Gözlerse asla yalan söylemez. Maalesef gözlerden sadece yaş akıyor. Ama zaten gözyaşları dökülmek için değil midir? Elde avuçta en son kalan dostları da kaybetmek, aileyle köprünün sallanması falan hoş değil bence. Fakat kaçınılmaz. Bir yerden sonra elimden sırayla hepsi kaymaya başladı nedense. Tek isteğim bir ikisinin yanımda kalabilmesi ama galiba olmayacak. Garip zamanlarda yürüyoruz. Kimin ne zaman su koyacağı belli olmuyor hiç. Sorun bende de olabilir, kimseyi suçlamıyorum yani.

Bu kadar zevzeklik yeter! Kendimden utandım şuan itibariyle. Herhalde ergenken şu denli şeyler yazmazdım. Özür diliyorum ve bitiriyorum. Yarın mı dediniz? Daha iyi olmayacak, üzgünüm. Nereye gidersek gidelim güzel bir yarın umudu hayal olarak kalacak. Umut denen şey kendimizi avutma yolu sadece. Müziğe, doğaya, Tanrı'ya ve umuda dair inancım vardı bir zamanlar. Sonuncusunu kaybettim tamamen. Umudun filizleneceği yok. Fin. Geriye diğerleri kaldı. Doğaya halen bağlıyım, ağaçlar, kuşlar, bulutlar müthiş bence. Tanrı'nın bizi terketmeyeceğinden eminim. Müzik ise hiçbir zaman bizi kırmayacak. Benzini tükenmiş arabayı güçlükle iten biri ne hissediyorsa şuanda onu hissediyorum. Sabahları uyanmak gökyüzünü ittirmekten farksız. Ceplere taşları doldurup nehirde geziye çıkmak kötü bir fikir. Çünkü bu dünyada herkesin bir hayatı var sadece ve herkes iyi bir başı ve iyi bir sonu hakediyor. Kimseyi nehirlerden toplamamak lazım. İyisi mi siz taşları o tarafa koyun ve sessizce sevdiğiniz şarkılarını düşünün. Belki taşlar gerçek yerlerine oturur. Nehire dalmaktansa kenarında -yine- tek başınıza oturur, sessizce taş sektirirsiniz suyun üstünde. Mırıldanırsız o şarkıyı. Zaten ben gayet iyi yüzerim. Batmayı hiç beceremem. Sanırım. Yeni bir gözlük almak istiyorum. Tek beklentim yarınlardan şu, nedeni yok. Sadece bir değişiklik hissi. Aynada başkasını görme arzusu.

Neyse, bunları kedinin önünde tartışmayalım. Eski yorumlarınızı da tek tek okuyup yanıtlayacağım ama şimdi değil. Tekrar güzel şeyleri yazabilmek umuduyla..

Merak edip soran herkese teşekkür ediyorum. İyi miyim, kötü müyüm artık bilmiyorum. Öyle.

12 yorum:

  1. Umut, bazen de bir blog adresini tıklayıp, acaba yeni yazı var mı diye bakınmaktır. Kim olduğu hakkında net bilgi sahibi bile olmadan birinin iyiliği için kaygılanmaktır bazen de...

    Hoşgeldin, iyi ki geldin komşum. Hepimiz kaybediyoruz bazen umutları. Ama muhakkak bir yerlerde ortaya çıkacakları günü bekliyorlar. Bu yüzden inanmaya devam, yazmaya paylaşmaya devam ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Afede :)

      Sanmasam bile inanmak çok isterim, gelecekte umudun yeşermesini. Ufak ufak ısınma turları yapıyorum bugün yorumları cevaplayarak. Herhalde yakında tam gaz aynen yazmaya dönerim. Kafam yerine geliyor.

      Sil
  2. e neden anlatmamışsın hiç bişi ama :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar yazabildiğime şükrediyorum desem. Kitap okuyamıyorum, yazı yazamıyorum, müthiş bir dikkat sorunu yaşıyorum bir süredir. Ali ata bak seviyesine geriledim. Neyse toparlamaya çalışıyorum ufaktan :)

      Sil
  3. "Bütün umutlarınızı kaybetmek özgürlüktü."

    Şimdi değil ama bir gün mutlaka daha iyi olacaksın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Gelecekte, her şey iyi olduğunda" diye şarkısı var ya Morrissey'in onu hatırladım nedense :)

      Sil
  4. :) taş sektirmek bu hayatta yapamayacağım diğer şeylerden sadece biri olsun yapamayayım her zaman herkes her şeyi yapamaz değil mii , her zaman hayat yolunda da gitmez iyi ki de gitmez yoksa kötü günler olmasa iyi günlerin farkına varamazdık , kesinlikle bu şekilde düşünmeliyiz en azından ben her güne böyle düşünerek başlıyorum neyse dediğin gibi kedinin yanında uzun tiratlar atmaya da gerek yok , hoşgeldin bugün veya yarın .. :) seni ve yazılarını özledik !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Severim taş sektirmeyi :) İki kelimeyi bir araya getirebildiğim zaman yazacağım. Dylan mesela Nobel aldı, yazamadım. Bir sürü konser haberi, gelişmeler var yazamadım. Hepsi hepsi gelecek !

      Sil
  5. Dünya her zaman sorunlu bir yer oldu.Her zaman da öyle olacak.Buna şuan tanık olduğumuz için ben de üzgünüm ama yapacak bir şey yok.Lütfen kendini değersiz hissetme ya da vaktimi çalıyormuşsun gibi. Lütfen kısa sürede daha iyi ol. Sevgiler *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kötü günler hep oluyor fakat en kötüsüne henüz gelmemişim demek ki, ona gelince savruldum. Dostlukla kalın :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Sure but in the future when all's well :)

      Sil