60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

4 Ekim 2016 Salı

İmece Meydan Okuma (9.Gün)


Derler ki, "birini hatırlatan şarkı" seçin.

Komşularım, yeni uğrayan ziyaretçilerim, arkadaşlarım, üzülerek söylemem lazım ki muhterem Cher'in eskimeyen pop-hiti Believe, yıllardır benle özdeşlemiş bir şarkıdır. Hatta sadece şarkının kendisi değil, Cher'in bizzat ismi benimle özdeşleşmiş durumda. Cher'in adı geçince "Zihin seninki" geyiği yapılır durur hep. Rahatsız mıyım, asla. Kadının esprilere malzeme olmasına bile anlam veremiyorum. Tamam esprisi yapılacak tarafları var; fakat son tahlilde şarkılarına falan bakıyorum, kadın aşmış. Yani 60'larda kaydettiği yenilikten uzak folk-country şarkılarını bile severek dinliyorum. Abartısız bin yıldır. 70'lerde çıkardığı pop kayıtları her zaman klasik olsa da benim favori Cher dönemim 80'lerdir. Rock türündeki teklileriyle listeleri salladığı yıllar yani. Neler neler. Peki soruya dönecek olursam, bu Believe şarkısı sadece insanlarda Zihin'i çağrıştırmıyor, benim aklımda da dört beş farklı insanı canlandırıveriyor. Hepsiyle de Believe deneyimimiz olmuş. Kısacası beni, kişisel  tarihimdeki veya çevremdeki insanları birbirine bağlayan bir şarkı olmuş. Hala da severek dinliyorum ya ona şaşıyorum. Bir şarkının ömrü nasıl olmaz ? Olmayabiliyor demek.

Madem Cher'den bahsediyorum, bari kısa itiraflarda da bulunayım burada. Kendisinin filmlerini de seviyorum. En takoz filmlerini bile izledim. Ve müthiş bir fan-boyluk yaparak o filmleri savunuyorum. Neyse, size bişi sorabilir miyim, "aşktan sonra hayata inanır mısınız ?"


6 yorum:

  1. Believe bana da Bodrum'da geçirdiğim bir kışı hatırlatıyor, ne acayip. Nedense Walking in Memphis'in kalbimde yeri var, bir de If I Could Turn Back Time.
    Moonstruck ne güzel filmdi. Takoz filmleri hangileri, merak ettim :)
    Ay babamdan sadece bir yaş küçükmüş aman yarabbi ne biçim geçiyor yıllar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Just Like Jesse James ve We All Sleep Alone bende de. Ah Cher ablam ah, ne anılar yüklenmiş.

      Suspect, Burlesque ve Mermaids aklıma gelenler.

      Ahahaha If We Could Turn Back Time :p

      Sil
  2. bitkisel yaşam oluyor,buna da yaşamak denmez galiba:)

    YanıtlaSil
  3. Son zamanların en içten yazısı olmuş bence :) Şarkı efsane, Cher efsane.
    Soruna gelince, inanmak lazım sanırım bir şekilde. Ama şahsi fikrim, meyvesiz ağaç gibi bir hayat kalıyor geriye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe :) Cher'i seyretmek izlerdim. Neruda'nın "çiçekleri koparabilirsiniz ama baharın gelişini engelleyemezsiniz" sözü geldi aklıma şimdi. Yeni bir meyve verişe kadar kuru bir ağaç.

      Sil