60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

2 Ekim 2016 Pazar

İmece Meydan Okuma (7.Gün)


Elimi böyle tutan biri olsa Dünya'ları gezerdim.

Günün sorusu "korkmasanız denemek isteyeceğiniz şey". Tüm sorular ise burada.

Herkes gibi ben de gezmeyi çok seviyorum ve kendi imkanlarım dahilinde yurtiçi yurtdışı gezmeye çalışıyorum. Düşlerimin kıtası Güney Amerika'ya henüz gidemedim ama esas "çekindiğim" bir gezi rotam var. Çekinme nedenim belli. Güvenlik (savaşlar). Hatta mevcut rotam bu savaşlar yüzünden kırpılmış vaziyette. Önce rotamı paylaşayım, üstüne konuşuruz sonra.


Yol Programı: Fas (Marakeş-Kazablanka-Rabat-Tanca), Cezayir (Cezayir), Tunus (Tunus), Mısır (Kahire), Lübnan (Beyrut), Türkiye (Adana-Diyarbakır), İran (Tebriz, Tahran, Şiraz), Pakistan (Karaçi), Hindistan (Yeni Delhi, Bombay, Jaipur), Nepal (Kathmandu) ve Tibet (Lhasa).

Kuzey Afrika ve Ortadoğu'ya büyük bir ilgim var. Müthiş bir tarih coğrafyası. Zengin kültürler. Fakat ne yazık ki parababalarının yeni silahlarının deneme bölgeleri haline geldiler. "Medeniyetin beşiğini soyuyorlar (talan ediyorlar)" diyor ya Patti Smith bir şarkısında. Aynen öyle. Bu gezi programıma dahil etmek istediğim ama edemediğim yerler ise Libya, Suriye ve Irak. Tek dileğim bahsi geçen ülkelerin bir an evvel huzura kavuşması. Kaç nesil savaşlara kurban verildi. Iraklılarla bu mevzuları konuştuğumda bunu daha iyi anladım. Hayatlarının ötelendiğine tanıklık ediyorsunuz. Korkunç.

Bence önyargılar olmasa, çıkar odaklı, maddiyata önem veren insanlar olmasa sınırlar da olmazdı. Böylece bu rotayı ve daha birçok farklı rotayı rahatlıkla dolanabilirdik. Milletler kaynaşır, kültürler zenginleşirdi. Kimse Irak'a gitmekten korkmazdı. Beyrut yıkılmazdı. Elimize kitaplarımızı, sırtlarımıza da çantalarımızı alır otobüs, tekne ve trenlerle ülkeleri gezerdik. Yeni insanlar tanırdık. Belki orada yaşamaya bile karar verirdik. Kim bilir. Hesse'nin, Burroughs'un götürdüğü yerlerde.. Buda'nın sözlerinin toplandığı kitap Dhammapada'nın beşinci bölümünde kendisi şöyle der,

"Uykusuz olana gece uzundur; 
Yorgun olana yol uzundur. 
Yüce Yol'u bilmeyen ahmaklara, dünyadaki varlığı uzundur."

O zaman "zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !"


10 yorum:

  1. Bi kere bu soruya böyle cevap verecek son kişi sensinn gezmek söz konusu oldu mu hiçte korku falan kalmıyor sen de bir kayboluyorsun bakıyoruz bir yerlere gitmiş gezmiş oluyorsun :)
    "Maddiyata önem veren insanlar olmasa sınırlar olmazdı " kesinlikle katılıyorum . Özgürlük adına kendini sınırlayan tek canlı insanoğludur sanırım

    Her ne kadar Aralık'tan sonra netleştirecek olsam da hazır halen daha Lübnan ve Fas vize almıyorken bu yıl o iki ülkeyi aradan çıkarmak istiyorum gelmek isteyen olursa buyursun gelsin :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de bazı bölgelerde çekincem var. Keşke olmasa :/

      Lübnan'ı değil ama Fas'ı belki gelecek sene ziyaret edebilirim. Tek sorun ben birçok şehrini görmek istiyorum. Ya uzun gezi turlarına katılacağım ya da kendim gezeceğim. Bilemedim.

      Sil
    2. Eeh sen bilirsin biz de teklif var ısrar yok sana bu sene gittiğim yerden kart atarım artık :P
      Ayrıcaa bence (Mavi tur hariç) turlara katılacağına hiç gitme daha iyi..

      Sil
    3. Bölgeye ve şartlara göre değişir bence.

      Sil
  2. Hayatımı sadece gezerek geçirmek isterken, 9-6 bir ofis odasında tıkılı kalmak ve daha da kötüsü bu sarmalın içinden çıkmak için hiçbir şey yapmayan biri olarak fena dağıldım.



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha kötüsü var 8-6 ofis. Sonra da "neden bu insanlar bayramlarda geziyor" deniyor. Ne yapsın bu şartlar altında çalışan insanlar ? :((

      Sil
  3. İlahi Zihin! Murad Osman pozu ile yazıya başlamak nereden aklına geldi. Rotana da, hayaline de bayıldım. Dilerim hayallerin gerçek olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha ismini bilmiyordum fotoğrafçının :D Bütün hayaller gerçek olsa keşke. Amin.

      Sil
  4. Bu aralar Ortadoğu coğrafyası ile alakalı bir tarih kitabı okuyorum, hayran kalmamak elde değil. Keşke yazında belirtmiş olduğun problemlerden muzdarip olmak zorunda kalmasak. Olsun, yine de hala umarım bir gün bu rotada gezebilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı merak ettim, adı ne diye sorsam peki ? :))

      Sil