60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

1 Ekim 2016 Cumartesi

İmece Meydan Okuma (6.Gün)


Etkinliğin en önemli sorusuna geldik bugün; "dünyada değiştirmek istediğiniz beş şey nedir" soruluyor. Kalan sorulara buradan ulaşabilirsiniz dedikten sonra cevabımı vereyim.

Dünyadan hiç memnun değilim. Müziği değiştirsek yeterli.


Hazırgelmişken sizlere "Kadıköy'ün yağmurlu ve puslu sokaklarında hazırlanan" bir kitap önereyim bari. Yukarıkdaki tanımlamadan anlaşıldığı gibi bu Altıkırkbeş'ten çıkan bir kitap; Mykle Hansen'in "İmdat ! Ayı Beni Yiyor !" kitabı. Konusu basit. Orta yaşlarda beyaz yakalı bir abi, sevmediği çalışanlarını ve nefret ettiği karısını tatil için bir doğa parkında kampa davet eder. Yaşanan bazı hadiselerden dolayı kamptan ayrılan bu adam dönüşte çok sevdiği jipiyle kaza yapar ve küçümsediği, müthiş iğrendiği ve sadece üretime hammadde sağlayan bir depo olarak gördüğü ormanın, hayvanların, kısaca doğanın şefkatli kollarına düşer. Kitaptaki adam için kısaca "dangalak" ifadesini kullanmam lazım. Tam karşılığı bu. Portresi bana Jean-Luc Godard'ın Week-end'deki ahmak burjuvaları hatırlattı.

6 yorum:

  1. :))) Müziği değiştirmek için playliste yeterli şarkı var mı emin misin

    YanıtlaSil
  2. Upuzuuun bir liste bekliyordum komşum. Ama manidar olmuş bu şekilde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşündüm ama sonra vazgeçtim. Herkes kendi kurtuluşunu bulmalı :) Benim reçete yazmaya mecalim yok :(( Müzikten başka tabi :)

      Sil
    2. Sen heep müzikli reçeteler yaz zaten. Buna ihtiyacımız var.

      Sil
    3. "Music makes the people come together" :))

      Sil