60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

23 Eylül 2016 Cuma

İmece Meydan Okuması

Courtesy of David Gahr

"Başının üstünde yükselen Vietnam bayrağının topraklarında
 Alelade biri değildi, sıradan biriydi aslında - Patti Smith (Gung Ho)

Saygıdeğer aşkım Patti'den bir alıntıyla söze girmek istedim. Vietnam'a da, şaire de selam edelim. Joan Baez gibiler bir yaştan sonra artık ne yaptıklarının farkında bile değilken Patti güzel yaşlandı. Doğadan ve insandan yana olmayı sürdürdü. Muhalif sesi kısılmadı. Tontişlik peşinde değil. Yaşına hürmeten eğilip bükülmedi. Biz sevenlerini utandırmadı kısacası. Şurada iki ay sonra yetmişine basacak kendisi ama öyle görünüyor ki kendisi yaş tahtaya basmayacak. Doğruları savunmaya, muhalefete devam. Herkes Patti gibi yaşlansa keşke, benliğini kaybetmeden, geldiği yere sırtını çevirmedi. E, neden ona rock müziğin bilge kadını diyorlar belli. Çok yaşasın. Öptük yanaklarından.

"Yağmur için dua ettik. Güneşi bir daha görmek istemiyordum." - Patti Smith (Blue Poles)

Pek muhterem komşularım Afede Hanım ve Mariposa Hanım ile geçenlerde konuşurken saolsunlar "yeni bir meydan okuma mı yapsak" fikrini ortaya attılar. Benim de tabii hemen hoşuma gitti (dünden razıyım zaten etkinliklere). Bayadır yapmıyorduk. Fakat 30 günlük maratonların takibi herkes için zor olduğundan dolayı bu seferki kısa bir etkinlik olacak. Malum sorumu soruyorum öyleyse: 10 gün süren bir meydan okumaya ne dersiniz ?

 "Cennet mavisinde bir kanattım, okyanusun tepesinde uçardım, İspanya'nın üzerinden
Ve özgürdüm, kimseye ihtiyaç duymadan, çok güzeldi bu" - Patti Smith (Wing)

Soruları önceden paylaşmak istiyorum ki hepimiz için düşünecek vakti olsun. Sonra ben de dahil olmak üzere birçoğumuz soru günü geldiğinde "aman ne diyeceğiz ki şimdi buna" oluyoruz ve iki ayağımız bir pabuca giriyor. Sıkıntı yok. Tatlı tatlı yapalım istiyorum. Gelelim sorulara. Ve şarkımıza.

1) Sizi mutlu eden bir şarkı.
2) Hayalinizdeki meslek.
3) Öğrenmek istediğiniz yetenek.
4) Sizi ifade ettiğini düşündüğünüz ay.
5) Size ilham veren şarkı sözü.
6) Dünyada değiştirmek istediğiniz beş şey.
7) Korkmasanız denemek isteyeceğiniz şey.
8) Bu hafta başınıza gelen en iyi şey.
9) Size birini hatırlatan şarkı.
10) Size ilham veren birisi.

Haftabaşı ilk soruyu cevaplarım gibime geliyor.  Ne dersiniz peki ?

Katy Perry için olumsuz görüşleriniz olabilir belki fakat buna kulak vermenizi öneririm. Seviyorum ben bu kızı. Arada özellikle böyle şarkılar yapıyor, saatler, günler boyu dinlettiriyor. Sözlere dikkat.


"Doğalgazı açık bıraktım, karanlıkta sokak aralarında gezindim
Mumlar yanarken yatağa girdim, kapımı kilitlemedim
Urganı dokuyorum ve tüm kırmızı ışıkları yakıyorum, dikkatini çekebildim mi ?
Çünkü tüm sinyalleri gönderiyorum, zaman ilerliyor ve ben iki hafta veriyorum
Favori güneş gözlüklerini seç, konuşmanı hazırlasan iyi edersin
Eğlenceli bir şeyler söyle, tatlı bir şeyler söyle
Ama beni sevdiğini söyleme; çünkü ben hala nefes alıp veriyorum
Bir süredir ölüydük biz, bu hastalığın tedavisi yoktu
Dibi boylayacağız hiç şüphesiz, çoktan kontrolü kaybettik
(Artık) gemiyi terk etmek en iyisi"

22 yorum:

  1. mükemmel olur diyorum!!! bu aralar blogdan iyice kopmuşken böyle bir meydan okuma beni çok motive eder efenim. sorular da çeşitli çeşitli olunca oh okuması keyifli yazılar bizi bekliyor. elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. Patti Smith'i gördüm geldim, harika bir meydan okumayla karşılaştım.
    Napsam ben de mi katılsam acaba?!?!?

    * Maalesef Katy Perry şarkılarından pek haz etmeyenlerdenim. Yeteneğini fazla piyasa şarkılarıyka köreltiyor gibi geliyor hep bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz diyerek davetimi yapayım :))

      Başa Patti'nin resmini koyup sonda Katy'i dinletmek istedim fakat galiba olmadı :D

      Sil
  3. harika diyorum! :) ben de mi katılsam ki acaba? :o

    YanıtlaSil
  4. aa yorumum nereye gitmiş benim neyse diyordum ki yine yollarda olan biri oalrak meydan okumanın pazartesi başlayacak olmasına çok sevindim :)
    malum olduğu üzere pop müzikten pek hazmeyen birisiyim ama arada beğendiklerim olmuyor değil beğendiğim bu şarkıların bir kaçı katy'den bence de güzel şeyler yapıyor arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pop müziği sana sevdireceğim Mariposa :)) Gerçek pop müzik güzel ^^

      Sil
  5. İmece ismine bayıldım komşum :) Benim için "evine dön, bloguna dön" anlamı taşıyacak ayrıca ;)

    YanıtlaSil
  6. Ay çok sevindim ben meydan okumaya, yapacağım. Seninle başlayayım bari hafta başı.
    Katy Perry hayatıma "I kissed a girl and I liked it" diye atarlı girdiği için beklentim yüksekti :) Aralardan seçerek dinliyorum ben kızı, bunu da beğendim. Depresif pop en güzel şey :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleeey Ferminaanım da katılıyor :) Dimi, aralarda güzel şarkıları var kızın. Depresif pop... Lana Del Rey, ah ahh, puslu havada depresif pop. Yağmur insin, Lana plakları günyüzüne çıksın :)))

      Sil
  7. Zihin'in dönüşü muhteşem olmuş. :) Bu meydan okumaya katılabilir miyim bilmiyorum ama bir şeyler paylaşmaya çalışacağım inşallah. *-) Sorular güzelmiş. :)

    Bu arada, Katy Perry'nin bu şarkısı çok güzel bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Olsun, gittiği yere kadar okuruz :)) Maksat eğlence. Kafa dağıtmak. Şarkıyı beğendiğine sevindim :)

      Sil
  8. Ben de yapacağım!!:)) Özlemişiz meydan okumaları, bir şenlik geliyor buralara:) Hem bunun süresi de çok uzun değil, tam kıvamında olmuş. Teşekkür ederiz hepinize.

    Hiç duymadığım bir Katy Perry şarkısıydı, beni şaşırttı gerçekten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel katılım olacak galiba :) Bence de süreyi kısaltmak iyi oldu. Sonlara doğru hepimiz telef oluyorduk :D Ben bile bazen "Allah Allah ne diyeceğim ki buna" diyordum.

      Ben de yıllardır görmezden gelmişim, şans eseri yakaldım ve kaç gündür dinliyorum :)

      Sil
  9. Ay sorular pek fenaymış, ağlatır bu challenge bak yazıyorum buraya.

    YanıtlaSil
  10. Sorular güzelmiş, kabul ederseniz meydan okumaya ben de varım.

    YanıtlaSil