60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

28 Eylül 2016 Çarşamba

İmece Meydan Okuma (3.Gün)


Dün ayağını burktuğu için Ferminaanım'a geçmiş olsun dilememin üzerinden yirmi dört saat bile geçmeden bugün yolda yere kapaklandım. Nasıl oldu da dümdüz yolda düştüm, hiç anlamadım. Tek hatırladığım "aman dur karpuz gibi yere serilmeyeyim" diye sağ sol manevralar yaparak parçalar halinde yere düşmem. Ellerimle büyük ölçüde çarpmayı engelledim. Fakat bacağımı çarpmışım. Nur topu gibi morluk var (siyah diyelim biz şuna). Nese. Geçer şişliği yakında.

Etkinliğe yeni başlayacaklar için tüm sorulara buradan ulaşabilirsiniz.

"Öğrenmek istediğiniz yetenek" soruluyor bugün. Ben çocukken gayet de resim yapabilen bir insan evladıydım. Sonra ne oldu bilmiyorum. Beynimin resimle ilgili kısmı alev falan mı aldı, orta okuldan sonra çöp adama geriledim diyebilirim. Hep denedim, evde, okulda; bana mısın demedi. Çizemiyorum. Üniversitede mühendislikten kaynaklı çizimim biraz düzelse de teknik çizimle normal resmin arasında dağlar kadar fark var biliyorum. Size güzel bir motor çizebilirim fakat şu yukarıdaki tabloyu yapamam. Edward Hopper tablosu. Tablonun adı Automat. 1920'lerde çizdiği resimlerden biri. Hopper'ı seviyorum çünkü genelde yalnız insanları resmediyor. Google'da aratın kendisini, ne dediğimi daha iyi anlayacaksınız. Mesela en popüleri Nighthawks'tur.  Çok ikonik bir resim bence.

Blog profilimde de yazıyor zaten, resimden pek anlamam. Dali, Miro, Hopper, Bacon, Caravaggio, Munch ve Friedrich severim. Ama onun dışında saatlerce bir resmin önünde dikilip "hmm hmm" diyemiyorum. Bunalıveriyorum hemen. Müzikten başkası teselli edemiyor kendimi.

Not: Resmim kötüyse bile elyazım güzeldir. 


16 yorum:

  1. Yeteneğin varsa sadece uykudadır. Belki biraz zaman ayırmalısın diye düşünüyorum. Benim gibi yeteneksizlere ise saatler bile beyhude...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok denedim, fakat sonuç alamıyorum. Nasıl oldu bu çözemedim :/

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun yaaa ciddi bir şey yoktur umarımm
    Bu paylaştığın resme saatlerce bakıp saatlerce üstünde konuşabilirim yaa resim bambaşka bir şey benim de yeteneğim olduğu söylenemez ama yine de yapmayı seviyorum :)
    El yazın nasıll merak ettim ne kadar güzel benimki berbattır bazen kendi yazdığımı bile okuyamam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol :) Bastırmadığım sürece üstüne acı hissetmiyorum. Sanırım kötü bir şey olmadı.

      Resim paylaşamadığım için burada link paylaşayım; bu resimdekine benzer: http://www.thecramped.com/wp-content/uploads/2014/07/handwriting-after.jpg İtalik yazmayı çok seviyorum :)

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun Zihin. Şimdi nasılsın?
    Ben de el yazını merak ettim. Keşke komşularına jest amaçlı, bişeyler yazıp yayınlasan :) Bence resim yeteğin hala bir yerlerde yeniden canlanmayı bekliyordur <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kocaman bir çürüğü saymazsak bir sıkıntı yok gibi çok şükür. En azından kırılmadı buna şükrediyorum. Düşerken hafif yanlamışım, bacağım arada gitti :/

      Neden olmasın ? :)

      Sil
  4. Aaaaa daha neler yahu?! Nedir bu halimiz çok endişeleniyorum, geçmiş olsun sırası bana geçti resmen :( Umarım çabucak geçer yaralar bereler ve şişler.
    Ben de dikilemiyorum resimlerin önünde, süratle dolaşıp çıkıyorum müzelerden. Eğer çok sevdiklerimden değilse tabii. Kalbimde yeri varsa resmin-ressamın, o zaman çöküyorum önüne :)
    Kaybolan resim yeteneği için de gittiğimiz okulları suçlayacağım şuracıkta; sende resmi, başkasında allah bilir neleri öldürüyor okullar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fermina :( Nasıl becerdim hala inan bilmiyorum. Vakit geçtikçe oramda buramda şişlikler çıkıyor. Olayın sıcaklığından anlamamışım.

      Aynen öyle, sevdiğim ressam oldu mu keneler gibi yapışıyorum. Fakat müzelerde turist yoğunluğundan rahatsızım. O "hmm hmm" yapmamıza izin verilmiyor. Bir kafile geliyor löpp diye önüme dikiliyor. Kesinlikle inanıyorum bu tespite ! Resim hocam fazla antipatik biriydi ve zorla başka şeyler çizdirmeye falan çalışırdı. Sonra herhalde istemsiz bir resim soğuması yaşadım.

      Sil
  5. Resim yapmak beynin sağ lobuyla alakalı.Beynin sol lobu sizi bloke ediyor olabilir.O yüzden klasik müzik dinlemek,zihni sakinleştirebilmek iyi gelebilir :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm. Demek analitik kısım baskılıyormuş yeteneğimi :) Selamlar saygılar:)

      Sil
  6. Aaa, çok geçmiş olsun :(

    Dediklerinin aynısı benim için de geçerli diyebilirim. Yıllar önce resim çizmeyi sevdiğimi biliyorum, neden böyle oldu ki :D Ama ben resimleri incelemeyi çok severim, anlayabildiğim kadarıyla tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :)

      Ben de o da yok :D Sevdiğim ressamlar harici pek vakit geçirmiyorum tablo önlerinde.

      Sil
  7. ay ahanda o kadar hayranıyım ki hopper'ın. böyle sanki "ben bunu daha önce yaşamıştım, görmüştüm" gibi şeyler hissediyorum resimlerine bakınca. bir sergisi falan gelse de gitsek.

    kendine dikkat et, geçmiş olsun zihinciğim. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dört gözle bekliyorum sergisini ama nerde..

      Saol Sonik :)

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun. Benim gibi sakar biri olup, hergün eve bir yerlerin kesilmiş yanmış ya da morarmış olarak dönsen ne olurdu acaba? O.o

    Resim konusuna gelince, yağlı boya ya da sulu boya ile resim çizmek çok zevkli. Bence yeteneğini uyandırmalısın komşum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Aslında ben de çok sağlam pabuç değilimdir, elimi yakmıştım geçen sene. 6-7 sene önce de kaynar suyu bacağıma dökmüştüm sabahın köründe (yazar burada çay bardağına su doldurmaya çalışır), haydaa sonra ver elini hastane :D

      Ah keşke uyandırabilsem yeteneğimi :) Huzur ve dinginlik verici bir eylem bence de.

      Sil