60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

27 Eylül 2016 Salı

İmece Meydan Okuma (2.Gün)

Photo Courtesy of Metropolis Music rs

Baya güzel bir katılım oldu ve keyifli bir ilk günü arkada bıraktık. Meydan okumaya başlayacaklar için tüm sorular burada. İkinci gün sorumuz ise, "hayalinizdeki meslek nedir?"

İki cevabım var aslında bu soruya; ilkini daha önce paylaşmıştım sizlerle. Avrupa'da popüler olan kafe/restoran/müzik dükkanı konseptini burada uygulamak isterdim. Hem plak satılacak, hem de vejetaryen mutfağı hizmet verecek. Kahvemiz çayımız da olacak. Gençler, müzikseverler, gezginler durup dinlenecek burada. Müzik dinleyecek, yeni plaklar keşfedecek. Ayrıca üç beş lokma bir şey atıştıracaklar. Floransa'da bu konsepti geçen sene deneyimlemiş ve çok memnun kalmıştım. Bu yaz da Belgrad'ta benzer konseptte bir mekana gittim. Daha önce internetten araştırmıştım ve bu konuda Metropolis Music'in iyi olduğunu okumuştum. Eğer yolunuz şehre düşerse, Cumhuriyet Meydanı'ndan ünlü bohem sokak Skadarlija'ya giderken uğramanızı öneririm. Hemen sol tarafta.

Foursquare'den gezgin resimlerine bakabilirsiniz.

Önünde güzel bir kafesi var. İçkisini kahvesini içenler, bir yanda dinlenenler. Mekanın içinde ise envai çeşit plak ve cd satılıyor. Fiyatlar da makul. Genelde 800-1200 dinar arası ki bu aşağı yukarı 6-10 Euro'ya denk geliyor ki Avrupa'ya göre uygun bir fiyatlandırma. Ortada indirim standı da var. Ramones'lar, Morrissey'ler, R.E.M'ler, The Beatles'lar ne ararsanız var (evet, gözü kaldı). Yanımda bavulla gelseydim, daha fazla albüm alırdım. Neyse The Cure albümü -Disintegration- aldım.

Mekanın en hoşuma giden tarafıysa, geceleri amatör müzik gruplarının sahne alıyor olmasıydı. Ufak bir sahne kurmuşlar hemen girişe ve çoğunlukla caz, rock, deneysel tarzda isimler geceleri şarkılarını müşterilere söylüyor. Kafamda ampüller patladı o anda; eğer olur da bir gün hayalimi gerçekleştirirsem, bir plakçı açarsam, yer durumuna göre bir tarafa da bir sahne hazırlamak isterim. Ve ücretsiz konserler verilmesini sağlarım. Entelektüel mülkiyete inanmadığım için böylesi amatör gruplardan para alacak değilim. Çalsın çocuklar. Yeter ki müzik yayılsın. Long live rock.

Peki alternatif mesleğim ne olabilir ? Muhabirlik. Ama şu dünyayı gezip, muhtelif lezzetleri tadanlardan. Gezmeyi, yeni ülkeler, şehirler, insanlar, kültürler tanımayı çok seviyorum ve bunun haricinde de pek yerinde durabilen bir insan değilim. Okul sıralarında sınavlarda bile duramazdım. İlla bir ayağım dolanacak, tutamıyorum. Nedense ruhumda yok atıllık.


16 yorum:

  1. Valla daimi müşterilerden biri ben olurdum :) Keyifli bir yer olacağı kesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke böyle bir yer açabilsem de blog komşularımı ağırlasam :)

      Sil
  2. Benim de hayalim böyle tarif ettiğin gibi bir yere dadanıp müdavimi olmak. Akşam yemeğini burada aradan çıkarıp biraz müzik dinlemek, bir plak alıp eve dönmek filan, ay çok güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'da çok güzel plakçılar var fakat bu konsepte rastlamadım. Keşke birisi el atsa. Neyse artık 10-15 yıl sonra ölmezsem açarım herhalde :D

      Sil
  3. Merhaba, Blog Atlası'nda blog sayfanızdan kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. Bu adresten ulaşabilirsiniz: http://blog-atlasi.blogspot.com.tr/2016/09/zihnin-arka-sokaklari.html

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  4. Keşke açabilsen böyle bir yer, komşuların hiç çıkmazdı herhalde :) Çok da güzel olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çay demler içerdik komşularla, Dylan çalarken :) Herhalde sabahları koşarak giderdim dükkanı açmaya :D Plakçıları kıskanıyorum. Yalan yok :)

      Sil
  5. Hayalimde mükemmel bir yer canlandı hemen yapmalısınn sadece çay içmeye değil yardıma ihtiyacın olursa da geliriz duvarlarını boyayabilirim meselaaa :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfakta yardıma ihtiyacım olabilir çünkü müthiş yeteneksizim :D Boyayı hallederim :)

      Sil
    2. Resimden anlamadığını sanıyordum :) senin gibi birisinin düz duvarları olmaz yakışmaz :) ama olsun mutfağa da yardım ederim müthiş yetenekliyim :P

      Sil
    3. Duvarı boyayayım derken modern sanat eseri çıkabilir :p Ahahahaha

      Sil
  6. Yaa Zihin mükemmel olur böyle bir kafe! Kafamda canladırınca, kendi yerim kadar sevindim. İsmi de belli bence :) Umarım bir gün gerçek olur komşum.

    YanıtlaSil
  7. film meydan okumasını da yaptım, bunu da yapacağım. seviyorum ben bu meydan okuma işini :)

    YanıtlaSil