60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

26 Eylül 2016 Pazartesi

İmece Meydan Okuma (1.Gün)


Arabada giderken sizler de Elton John ve James Corden kadar eğlenebiliyor musunuz ? Hep özendiğim bir şeydir, bir yandan şarkı söyleyerken bir yandan da yolu takip etmek. Fakat ben araba kullanmıyorum. Araba dışında eğlenmeyi seviyorum. Peki neler mi dinliyorum eğlenirken, işte bugünkü sorumuz. Meydan okuma başlıyor. İlk sorumuz da "sizi mutlu eden şarkı hangisi?"

Tüm sorular için buraya.

Hep ciddi, dünya sorunlarından bahseden, muhalif, aşk acısı çeken veya melankolik şarkılar dinlediğimi herhalde düşünmüyorsunuzdur? O kadar kasıntılığı çekecek biri olduğunu sanmıyorum. Herkesin rahatlamaya ihtiyacı var kimi zaman. Folk müzik, psychedelic çalışmalar, eski punklar ve hard rock/heavy metal camiası başımızın üstünde olacak her zaman fakat yeri geldiğinde pop müzikle sapıtmasını da biliriz. Glam rock da bir nevi rock camiasının "kopmalık" alttürü. Roxy Music, New York Dolls, Elton John, David Bowie, T.Rex, Lou Reed, Alice Cooper, gibi gibi. Bu sanatçıların, grupların hepsi benim için tek tek önemli ama şüphesiz içlerinde bana göre en keyiflisi Elton John.

Yani bakıyorum adamın külliyatında, sayısız hit var. Birçoğu güzel rock balladları olsa da içlerinde çok eğlencelileri de var. Crocodile Rock, Grey Seal, All The Girls Love Alice, Saturday Night's Alright For Fighting, I'm Still Standing, Are You Ready For Love, Looking Up,.. Fakat biri var ki, benim için marşlaşmış. Ne zaman sıkıntılı bir toplantıya gidecek olsam veya sinirim bozulsa, canım sıkılsa bu şarkıyı açıyorum; The Bitch Is Back. Resmen şarkının ilk notasıyla keyfim yerine geliyor ve canımı sıkanları gözümün önünde hayal edip sözleri mırıldanıyorum; "I can bitch, I can bitch `Cause I'm better than you It's the way that I move The things that I do.." Birisi canımı sıkıyorsa o anda beynimde şarkı çalmaya başlıyor ve gülümsemeye başlıyorum. The bitch is back gençler !

Bu şarkı konserlerinin de hep en keyifli bölümüdür. Şarkı öncesi pianonun üstüne oturur, seyircileri gözetler. Sonra da piano üstünde zıplar ve havalanarak yere iner. Rocket Man yani anlayacağınız. Çok yaşasın, yine gelsin, yine seyredelim. Kendisini bu yaz bir kez daha Antalya'da izlemek isterdim ama tarihleri denk getiremedim. Fırsatınız varsa, bu müthiş sahne adamını dünya gözüyle izlemeye çalışın. Birkaç sene içinde uzun soluklu turnelerden emekli olacağına dair söylentiler var.


Şunu da not düşelim, ben hangi otele gitsem lobisinde ABBA şarkıları çalıyor. Nedir kerameti ? Benim ABBA sevdiğimi nereden biliyorlar.. Hiç şaşmadı, Belgrad'taki otelimde de 7/24 Dancing Queen, Waterloo falan çalıyordu. Habire dans figürleriyle resepsiyonun önünden geçiyordum.

Madem konusu açıldı, bu grubun şarkılarını "felaket" yorumlayan bir şarkıcı var; kendisini South Park'ın bölümünden de tanıyorsunuzdur. Wing isminde bir parodi şarkıcısı. Kendini ciddiye aldığını sanmıyorum. Yani umarım öyledir. Çünkü insanlar onu gülmek için dinliyor. Bir gece şarkılarını dinlerken (evet "maalesef" kendisinin birden çok var şarkısı) gülmekten nefesimin kesildiğini bilirim. O derece komik yani. Emekli de oldu geçen sene, kıyamam ya.


10 yorum:

  1. Gümbür gümbür başlamışsın komşum! :)

    YanıtlaSil
  2. Ay ben kendi çapımda bir Wing'mişim, haberim yokmuş ahhahhahha :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHAHAHAHAHAHAHAHA :"D İlahi Fermina. Ama yalnız değilsin :( Bende de var hafiften Winglik.

      Sil
  3. çok elton john cahiliyim ben sayende öğreniyorum adamı. bu arada wing ablamızdan iyi olmasın şahane bir yurdagül abla var bak. hem de önermeli falan :))

    https://www.youtube.com/watch?v=Ggr6jIu39iY

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli bir abimiz kendisi :) Aaa merak ettim bakıyorum şimdi :D

      Sil
    2. ay umarım çok küfür etmezsin bana yurdagül abladan sonra :))

      Sil
    3. Videoda kendimi buldum :D Çocukken benim de klavyem vardı, şarkı söylemeye çalışırdım. Sesi Wing kadar değilmiş ayrıca :p

      Sil
  4. Elton John'u severek dinlerim ama bu şarkısını hiç duymamıştım. Adından bile eğlenceli olduğu belli :P

    YanıtlaSil