60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

12 Ağustos 2016 Cuma

Irkçılık, Duvarlar ve Olimpiyatlar

 

Geçenlerde BBC Cumbria radyo programında programcı şöyle bir anons yapmış:

"Rio'da düzenlenen olimpiyatlarda bu geceki yelkencilik sonuçlarına ulaştık. Britanya ekibi altın (madalyayı), Danimarka, gümüş (madalyayı) ve Somali, dünyayı tekneyle gezen orta yaşlı bir çifti ele geçirdi. Somali'nin olimpiyat koçu ise, ateş açmakla yelkenciliği aslında farklı şeyler olduğunu fark ettikten sonra, takımı adına yetkililerden özür dilemek zorunda kaldı."

Aman ne güldük ne güldük anonsa. Sonra sızlanıyorsunuz, "neden dünya bizi sevmiyor" diye, şaşırmıyorum. Sürekli insanlara, özellikle de kıtanız dışındakilere tepeden baktığınız sürece nasıl sempati duyabilir ki bu insanlar ? Şaka değil bu. Düpedüz ırkçılık yani. Yüzlece yıl bu toprakları sömürdüğünüz yetmiyormuş gibi sanki. Birisi çıksa, Alman ekibi hakkında "Nazi esprisi" yapsa mesela veya deseler ki "İngiliz yelkenli ekibi şuan yanlışlıkla Falkland Adalarına çıkartma yapıyor" dese ne olurdu ? Empati yapmak zor olmamalı herhalde. Böylesi ırkçı tespitleri ucuz "espri"ler gölgesinde pişirip önümüzüe koymaya çalışmanız da cabası. En fenası da Mirror sitesinde bir anket var. Bu anons sizce "şaka" mıydı yoksa "rencide edici" miydi diye. Katılımcıların 53%'ü "hayır bu şaka"dır yanıtını vermiş. Akıl fikir ey dünya beşerileri.

Photo retrieved on Aug. 12, 2016

Daha fazla keyif kaçırmak istemem ama bu olimpiyat hadiselerinin can sıkan bir yanı var. Vox'un hazırladığı belgesele göre, Brezilya hükümeti, olimpiyatlar süresince Rio'daki yoksul kenar mahalleler katılımcıların gözüne batmasın diye "ses duvarı" adıyla bahsi geçen mahallelere karartma uygulamış. Nasıl peki ? Otoban ve yolların geçtiği yerlere ses duvarı inşa edilmiş fakat "manzara"sı olan yerlerde, "görülecek bir şey"i olan mahallelerde duvarlar şeffaf iken, maddi geliri düşük olan bölgelerde duvarların arkası görünmeyecek şekilde dikilmiş. Fakir mahallelerden geçen otobüs güzergahları da değiştilimiş ve turist çekebilecek yerlere aktarılmış. Peki bu spor nanesine kaç para harcıyorlar, milyonlar, milyarlar civarında. E kardeşim neden bu insanlara yardım etmek varken onları koşulsuz "karantina"ya alıp, stadyumlara paralar gömüyorsunuz, akıl dışılık. Ranttan ve envai çeşit kapitalist oyunlardan bahseden belgeseli hemen ekliyorum.



Sporla aram iyi değildir. Yüzme harici -ki iyi yüzerim- şeylerle pek uğraşmayı sevmiyorum; fakat olimpiyat müsabakaları kadar saçmasını da hiç görmedim. Dört yılda bir düzenleniyor. İyi, güzel. Deli paralar dönüyor ortada. Stadyumlar, oteller, neler, neler. Peki günün sonunda ne mi oluyor, o paralar çöpe gidiyor. İnsana yatırım yapmaktansa gene betona para aktarılıyor.

Bu dünyada delirmediysek hala, iyi bence.

4 yorum:

  1. kim diyor delirmedik diye ya delirmeyen kim kalmış ki göremiyorum.. bu dediklerini de görememiştim hoş bilmiyordum yani rio hükümetinin yaptıklarından ama hiç şaşırtmadı beni.
    Kapitalizmden nefretlik sebepler vol :9958515648811..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda hepimiz duvarlarla konuşmaya falan başlayacağız. Yani böyle insanlarla konuşmaktansa duvarlar tercihim. Dün televizyonda olimpiyata denk geldim ve hemen aklıma yazdıklarım geldi. Tüm o görkemin arkasında dram saklanmış vaziyette.

      Sil