60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

30 Temmuz 2016 Cumartesi

Marsa Yolculuk

Köpek - Lawrence Ferlinghetti

"Özgürce koşturuyordu sokaklarda, bir köpek.
Hakikati görüyordu 
Ve gördüğü şeyler,
Kendisinden fazlasıyla büyüktü
Ve gördüğü şeyler 
Gerçekliğiydi...
...Özgürce koşturuyordu sokaklarda, bir köpek.
Kendisinin yaşayacağı bir köpek hayatına sahipti 
Ve düşünebileceği, kafa yorabileceği
Dokunmak, tatmak ve denemek, her şeyi
Soruşturmak her şeyi, 
Yalancı şahitlerden faydalanmadan
Esaslı bir gerçekçi"



Boş bir şehir ne işe yarar ? Herhalde boş bir aşk ne işe yararsa ona yarar. Neyse.

Temizinden bir aydır kendimce bir liste tutuyorum; bu yıl içinde dinlediğim tüm yeni albümleri puanlıyorum karınca kararınca ve burada da neticeleri paylaşmak istiyorum. Esasen tam olarak bu ay içerisinde "ilk altı aylık neticeyi" yayınlayacaktım fakat heyecan olsun, senenin bitiminde nihai sonuçları hep beraber görelim diye öteledim (sizce iyi mi ettim peki?). Bir aksilik çıkmazsa elli ila altmış yeni albümün puanını sizlerle paylaşacağım. Zaten kırk, kırk beş tanesini dinledim ve notumu düştüm. Tabii her zamanki gibi Eylül ayları arasındaki dönemi (Eylül 2015- Eylül 2016) kapsayan bir liste olacak. En sevdiğim on albümü de Aralık sonunda uzun uzun yazacağım. Kısmet bakalım.

İnsanlar hakkında burada yazasım var fakat susuyorum. Nasılsa yüzlerce yıldır sayısız kitapta onlardan söz ediliyor. Yaptıkları, yapmadıkları.. Müzik varken, insanlar unutulmalı. Bayağı zaman geçmiş psychedelic rock paylaşımı yapmayalı. Demek oluyor ki zamanı geldi, bu pazar arabalara doluşup Mars'a gidelim en iyisi. Öyle bir şey mümkün olabilseydi keşke. Haftasonlarını galaksinin bir ucunda karşılasaydık, Jüpiter, Mars belki yalnız çocuk Plüton; kim bilir. İyi pazarlar. Listemiz temelde psychedelic rock üzerine olsa da funk, blues, folk, Anadolu rock gibi türlerden derlenmiş halde. Mars yolcusu kalmasın geride. Kemerlerinizi takın ve Japon balıklarınızı evde bırakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder