60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

5 Haziran 2016 Pazar

Pazar Konuşmaları

 

Malum şahısı üç aylığına okyanus ötesine yolladık. İyice bir donup gelsin (soğuk olmadığını iddia ediyor, görürüm seni). Bana oralardan ne alacak merak konusu. Ufak bir ricam oldu kendisinden; ama biraz bulunması zor bir şeyi istedim, farkındayım. Hayırlısı. Dikkatli git gel ve dönüşte artık bir zahmet sayfa aç. Kız anonim yorum bile yazmıyor buraya. Olacak şey değil komşular.

Şimdi feci çemkirme faslına geldik. Patti Smith konserine bilet bulamadım (hala). Malum yeni iş aramalar bilmemneler derken bilet alamadım. Hani olur da gidemezsem elimde patlamasın diye, sonra da tükendiler ziyadesiyle. Biletler satışa çıktıktan -yalan olmasın- bir hafta sonra gişeye uğradığımda ucuz boş beleş yerlerin tükendiğini görüp affalamıştım ve ilk kategorilerden de almak istemedim. İki yüz lira neredeyse yazık günah. Peki nasıl oldu da herkes Patti Smith konserine koşa koşa bilet aldı ? Çok ilginç değil mi ya ? Bu ülkede punk müziğin p'si bile konuşulmazken (2013 yılında planlanan ama Gezi bahane edilip iptal olan New York Dolls konseri yeni bir tarihe alınmadı mesela) nasıl oluyor da punk müziğin büyükannesi göz açıp kapayıncaya dek iki üç haftada koskoca Zorlu'nun salonunu kapatabiliyor ? Benim teorim şu; kendisi geçtiğimiz senelerde çıkardığı Just Kids (Çoluk Çocuk) ve M Train kitaplarıyla ülkemizde fazlasıyla "meşhur" oldu ve her "meşhur" olan şey gibi bizim ülkede "statü" göstergesine dönüştü. "Ooo Patti Smith okuyorum, konserine gidiyorum"culardan bahsediyorum. Sorsan adama, iki şarkısını bilmez daha. Because the Night der, hadi zorlasak belki Horses ve People Have the Power'ı da sayar. Hem madem biz Patti'ye bu kadar hasrettik, 2007'den beri neden organizatörlerimiz kendisini buralara çağırmadı ? Sebebi ortada, kitlesi bu kadar büyük bir salonu dolduracak kadar geniş değildi. İlk geldiğinde de Babylon'da sahne almıştı hatırlarsanız; görece ufak bir salon. Velhasılıkelam ben yine Patti'yi izleyemiyorum. Konsere gidecek sahici punkçı arkadaşlara ve Patti'yi son dönem kitaplarından değil de eski şiirlerinden, kitaplarından ve şarkılarından tanıyanlara şimdiden iyi eğlenceler.

Duymuşsunuzdur illa ki, Prince aşırı doz ağrı kesiciden hayatını kaybetmiş. Üzüldüm valla.

Birisi gerekçeleriyle beraber şu havaların aşırı ısınmasını açıklayabilir mi ? Daha Temmuz gelmedi, kavrulma seansları başladı Ankara'da. Sonunda İzlanda'dan sığınma hakkı talep edeceğim; neden olarak da sıcakları gösteririm. Ne olur bu yaz "esmiyor" goygoyu yapmayın. Gülmüyorum.

Kısmetse Ağustos ayında abimizi, Morrissey'i İstanbul'da yeniden seyredeceğiz. Henüz konserin detayları açıklanmadı; fakat Zorlu ve Küçükçiftlik Park dışında bir yerde olacak gibi duruyor (tahminim Harbiye Cemil Topuzlu). Gel üstat gel, ciğerimizi sök yine.

Rüyamda Susan Sarandon'ı görmem nedir ? Bir gün öncesinde kendisinin Young Turks röportajında Clinton karşıtı açıklamalarını izliyordum, "Trump'tan bile kötü olabilir" diyordu. Etkiledi galiba sözleri, bilinçaltıma işleyivermiş hemen. Sarandon'ın oyunculuğuna hayranım, The Rocky Horror Picture Show ve Thelma ve Louise'deki performansları unutulmaz bence. Politika mı ? Amerikalı değilim, yabancı bir ülkenin iç dinamiklerini fazla bilemem; ama şu tabloda üç muhtemel aday da bana çok umut vermiyor. Herhalde vatandaşları olsam, sandığa gitmezdim.

İki gündür yatağı bulamadan uyuyakalıyorum. Kedi de bir yardımcı olup, "hadi kalksana Zihin'cim yatağa" demiyor. Sabah bir uyanıyorum bambaşka bir yerdeyim. Hangover (içkisiz).

Noluyorsa, bir haftadır psychedelic soul dinliyorum. Sly & the Family Stone zaten severdim de, bilmediğim albümlerine yelken açtım. Eh, Funkadelic ve Parliament'in sayko işlerini de seviyorum. Araya reggae de katıyorum, Bob Marley falan. Oooh. Tertemiz mutlu oluyorum.

Yaz geldi ondan mıdır blog komşularımın büyük çoğunluğunda sessizlik hakim. Kolumu kaldıracak motivasyonum olsa bir meydan okuma falan türetirdim ama nerde. Ona rağmen burada düzenli yazıyorum sanki. Başka da işim yok; mutfak alışverişi, kitap ve blog. Nedense bu yaz konser açlığımı da bastırdım gibi. Eskiden olsa şimdiden İstanbul çıkarmalarım başlardı. Neyin isteksizliği ?

Tenezzül edip bir pazar gününde şu satırları okuyan herkese selamlar, sevgiler, selametler.

Çok dondurma yedim, boğazım ağrıyor, imdat.


18 yorum:

  1. blog komşularının da kolunu kaldıracak hali yok... ne olur biri şu üstümdeki toprakları silksin artık!

    :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sözüm Saçaklı'ya, meydan okuma yarım kaldııııı :) Zihin bir de yenisini hazırlamaktan bahsediyor :)
      Ankara ne kadar sıcak olsa Antalya kadar olamaz Zihin, şimdiden nem yüzde 85 leri buldu, o yüzden kaçtım geliyorum Angaranıza :)

      Sil
    2. Saçaklı'ya,

      Valla bahardan mı oluyor tüm bunlar anlayamadım. Heyelan falan düştü üstümze. O derece yani. Evde en ufak bir şeyi yapmaya bile üşeniyorum.

      Sil
    3. Leylak Dalı'na,

      A yok yok yok meydan okuma falan :D İlk soruda düşeyazarım. Belki mim hazırlarım. En azından tek atımlık olur, yazar geçeriz uğraşmadan.

      Nem de olsa buralarda durulmaz bence. Gerçi bugün çok sıcak değil hava.

      Sil
    4. hee var öyle bir durum. üzerimizde bi' haller bi' 'hiçbir şey yapasım yok'culuklar lakin ben hep okuyorum onu da belirteyim. ayrıca zihin beyciğim bak bu linkte konser yaklaştıkça biletini satacaklar çoğalacaktır. https://www.facebook.com/events/1722910667994406/?active_tab=posts

      buradan takip etmekte fayda var. sevgiler.

      taki

      Sil
    5. Sonik Hanım'a,

      Başım tuttu birkaç gündür kitaplardan, ara verdim :D Murakami okuya okuya gözlerim çekilme noktasında :p Facebook hesabı açmam gerekiyor sanırım yorumları görmem için ? Umudumu kestim ben ya, teşekkürler Sonik Hanım :(

      Ciao!

      Sil
  2. Bu sohbet postları favorilerimden oldu <3

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle Allah kavuştursun Zihin:)
    Patti Smith konserine gitmek isteyenlerin hepsi de hava atmak için yapmıyordur ya! Biz de -müzikle fazla ilgili olanlar dışında- kitaplarıyla popülerlik kazandığı kesin. Fakat aynı zamanda o kadar iyi bir yazar ki, yazdıkları o kadar samimi ve etkileyici ki sahnede görmek istemek çok doğal. Ben de o yüzden gidiyorum, dermişim:))) Düşündüm ama başka işler güçler dolayısıyla aklımdan çıktı, dün bir dergide görüp tekrar hatırladım ama yazınızla öğreniyorum ki zaten bilet kalmamış:)
    Amerika başkanlık adaylarına gelince... İkisi de birbirinden beter sanırım.
    Bu ara ben de az yazıyorum. Hızlanmak niyetindeyim. İnşallah Amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiin :)

      Yazımda ona da bir parantez açmaya çalıştım esasen, kitapları ve şiirlerini özümseyenler tamam; ama sırf meşhur ve popüler bir yazarı okuyup sonra orada haybeden yer kaplamaları ve bizlere yer kalamaması adil değil bence :p

      Kendi hataları aslında. Yıllarca sistemi iki parti arasında paylaştırdılar. Şimdi de güzel sistemleri tıkandı. Artık üçüncü bir yola ihtiyaçları var. Dünyanın da var. Libertarian Party iyi bir seçenek olabilir.

      Benim çene düştü, toplanmıyor :D

      Sil
    2. Bize ne Amerika'dan da denmiyor tabii, adamlar bütün dünyayı etkiliyor.

      Sil
    3. Maalesef öyle ve Clinton ipi göğüslemiş. Sanders'ın bir şansı kalmadı (bağımsız aday olmazsa). Baya "renkli" bir seçim olacağa benziyor. Trump ve Clinton arasındaki bir seçim..

      Sil
  4. Malum şahıs görününce köşeden MFÖ başlıyor aynen kasetten yazasım geldi :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devam ettireyim, aliii desiderooooo! matmazel mfö'yü duyar duymaz bir an kendinden geçiyor :D Inının ınının ınının :p Mfö de çok sever kendileri.

      Sil
  5. Görsele vuruldum <3
    Ne tatlı, samimi bir yazı olmuş :) Vedaların her türlüsü kötüdür de en azından sayılı gün komşum, çabuk geçer. Allah kavuştursun ;)
    Morrissey geliyormuş, gözün aydın! Aslında olumsuz gibi başlasa da baya güzel şeyler varmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir görsel, baya aramıştım onu :)

      Teşekkür ederim :)

      Bakalım ortada iki tarih (19 veya 27) var, inşallah gidebileceğimiz olan tarih seçilir :D Kendisini yeniden izlemek istiyorum <3

      Sil
    2. Bu görseli ben çekebilmeyi isterdim. Uygun tarih denk gelir umarım. Zira Moz'u görünce seni görmüş gibi oluyorum. :) (fiziksel olarak tanımamama rağmen)

      Sil
    3. Amiiiin :) Hehehe mutlu oldum.

      Sil