60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

7 Mayıs 2016 Cumartesi

Meydan Okuma (26.Gün)


Hellö, hola, esselamü aleyküm, xin chao, dia diut ve ne dilersen o. Gezesim var komşular. Dünya çok büyük ve bilgi açıyım; yeni kültürler, insanlar ve mekanlar görmeye açım, sabırsızım. Yurtiçinde ve yurtdışında görülmesi gereken neler var neler. Ben de zaten her fırsatta gezmeye çalışırım. Soru bu ya, "en çok görmek istediğiniz 10 yer hangisi" denmiş. Eh biz de sayalım ivedilikle. Lübnan, İzlanda ve Fransa'yı listeye eklemedim. O üçüne de gitmeyi ne kadar çok istediğimi biliyorsunuz. İnşallah giderim. Çin ve İsrail'e de bir o kadar gitmek istemediğimi biliyorsunuzdur.

1) Meksika. Hakkında onca kötü şeyler yazılıp çiziliyor; yok ülke zıvanadan çıkmış, yok insanlar habire kaçırılıyormuş, muş muş muş. Bilemem (aslında kaçırılma haberlerini ve konuyla ilgili çekilen belgeselleri biliyorum ama görmemezlikten geliyorum). Tek bildiğim yemeklerinin, müziklerinin ve neşelerinin hastasıyız abi. Ömrümün sonuna kadar Meksika halkıyla beraber neşe içinde yaşarmışım gibi geliyor bana. Şirinler Diyarı gibi mübarek. Bıyık da, göbek de bırakırız hem. Şapkayı da dikeriz kafaya. Oh la la. Arkada da gümbür gümbür müzik. Hayat be.

2) Arjantin. Tangom geldi savulun. Şaka şaka. Hiç anlamam öyle danslardan. Benim Arjantin'im danstan fazlası. Güney Amerika'nın kalbi, sanatın beşiği. Opera izlemeye bile gidilir. Peki burada buzul olduğundan haberiniz var mıydı ? Buyrun Patagonya'ya gençler.

3) Küba. Eh daha ne diyeyim. Puro, mojito, Castro ve müzik. Sevmemek için bir neden yok yani.

4) Polonya. Neden bilmiyorum, Polonyalılara müthiş bir sempatim var. Tarih boyunca çok acı çektiklerinden midir bilemiyorum, şuram sızlıyor adamların ismini bir yerde görünce. Krakow ve Varşova görmek istediğim Avrupa şehirlerinden ikisi. Hiç ilgilenmiyorum Londra'yla, Barselona'yla. Krakow'u verin bana yeter. Yolculuk boyunca Krzysztof Kieślowski izleriz. Tuz madenini gezeriz.

5) Şili. Kesin atalarım buradan göçmüşler; eminim. Yakınlık seziyorum. Kültür zengini. Doğa harikası. Pinochet belasıyla kara günlere hapsedilen ama yılmayan bir ülke. 

6) Vietnam. Bir diğer mücadele ülkesi, Vietnam. Büyük ihtimalle gittiğimde aç kalacağım; ama olsundu. Hanoi için değer yani. Tüm emparyalist pisliklere de Ha Long Koyundan "selam" yollarız.

7) Fas. Atlas Dağları'nda gezmek, Kazablanka'da gün batımını seyretmek, William Burroughs ve Jimi Hendrix'in ayakizlerinde yürümek. Fas'a gitmeli. Hemen şimdi.

8) İrlanda. James Joyce'un hayranı olup Dublin'e ve İrlanda'ya hayran olmamak ne mümkün. Kahvesini içmeli. Yeşiller giymeli. Yeşilliklerde gezmeli. Kolunuzun altında Ulysses'le birlikte.

9) Kamboçya. O tapınağa (Angkor Wat'a) gidilecek abi. Sonra Aşk Zamanı'ndaki gibi yıkılmış duvarın üstündeki bir deliğe fısıldayacaksın. Yine acılar çekmiş bir millet. Gezerken dört yanımızı kaplayacak hayaletler. Yüzbinlerce masum insanın anısı. İnsanlık önemli. İnsanlık ölmemeli.

10) Hindistan. Şimdi neden en sona bıraktığımı (ve bayrağını görselde paylaşmadığımı) açıklayayım detayıyla. Meydan okumanın ilerleyen sorularında da yazacağım üzere ben aşırı titiz bir insanım ve büyük ihtimalle buraya gidersem her şeyden nem kapıp kendi kendimi hasta etmeyi başarırım. Cesaret edebileceğimi hiç sanmıyorum. Ha gitsem, nolur, süper olur. Tac Mahal var, Virupaksha Tapınağı var, Meghalaya var, Dudhsagar Şelaleleri var,.. Varoğlu var yani orada. Çantada Hermann Hesse kitapları, kulaklığımızda The Beatles şarkıları. En psychedelicinden. Nepal'e bile yürürüz ufaktan. Yeri gelmişken Tibet'e de selam olsun. Kalbimiz sizinle özgür insanlar.


8 yorum:

  1. Vay be, Meksika hariç hepsi beklentimde olan yerler, 10'da 9 tuttu. Hindistan'ı büyütme çok, kimler kimler gitti geldi, pislikten insan öldüğünü hiç duymadım. -.-. Abartıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden iyi denk gelmiş. Ama listesinde Meksika olmayan insanlarla konuşmayı düşünmüyorum sadsfasfdsfds. Cancun'dan kartpostal atarım "kahve içerken" ;) Ölmezler de sürünürler ama denk gelirse de, hijyensizliğin de bir sınırı olmalı. Bir nehir düşün hem insan cesetleri hem hayvan leşleri hem de insan dışkıları yüzüyor ve bu nehirde insanlar yüzüyor. Hatta o nehirden su içebiliyorlar. Namümkün. Çok merak ediyorum, kültürleri olsun insanları olsun on numara fakat gezgin bloglarında okudukça korktum.

      Sil
  2. Hindistan o kadar pis miymiş ya? Hiç araştırmamıştım. Gerçi adamların ineğe tapıp, denize girerek hacı olduklarını düşününce. Bilemedim şimdi. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denize girseler gene iyi. Çinli bir gezgin fotoğraflar eklemiş, girdikleri kutsal nehirde insan külleri, hayvan leşleri ve dışkılar yüzüyor. Bak yazarken bile elim ayağım titriyor :D

      Sil
  3. Ne demek gitmek istememek , Dünya Bizim. İstediğimiz her yere gidebiliriz , yok öyle hükümetini beğenmedim gitmem herkese her şeye rağmen ömrümüz yettiği boyunca dünyanın her karışına gezebilmeliyiz bence . Neticede hükümetler geçicidir asıl direniş pasif değil aktif olandır .
    Listen çok güzel ! Benim de buna yakın bir şeyler olacak sanırım Yalnız polonya ile İrlanda biraz ilginç geldi polonya neyse de İrlanda 'da kaçırdığım nokta ne acaba ?
    Hindistan olayını benim blog da yazacağım şekilde yapmayacağın sürece o bahsettiğin tehlikelerden uzak olursun gibime geliyor gitmeden bilemicem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hükümetler geçicidir doğru ama mevcut hükümetlere turizm geliri sağlamak, reklamlarında bir kişi dahi olsa sayı olarak yer almamak poltik bir tercih :) Büyük konuşmak istemem ama İsrail ve Çin'e gitmeyi hiçbir şekilde düşünmüyorum.
      Listeni okuacağım :) İrlanda candır ya. Bana İngiltere'den daha çekici geliyor.

      Sil
  4. Hindistan'a hem güldüm hem de hak verdim. Dediğin gibi varoğlu var ama fotoğraflara falan baktığımda sinirlerim bozuluyor.

    Umarım gitmek istediğin bu ülkelere gidebilirsin :) Harika bir liste.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sorma. Fotoğrafları gördükçe "o_O" tepkisi verip Hindistan mı aman yarabbi diyesim geliyor fakat bir yandan da o egzotikliği, çok kültürlülüğü görmek istiyorum.

      Teşekkür ederim :) Herkesin kişisel gezi rehberi gönlünce olsun, hepimiz gezelim :)

      Sil