60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

5 Mayıs 2016 Perşembe

Meydan Okuma (24.Gün)


Son haftaya girdik. Bense çok alışmıştım meydan okumaya, ne yapacağız ? Eh, şimdiye kadar dört tane başlattım, Saçaklı Hanım'dan bir tane geldi, şimdi hangimiz bizlere meydan okuyacak merak ediyorum. Yeni sorumuz, "şuan hangi kitabı okuyorsun veya en son hangi kitabı okudun ?"

Yerinde bir soru oldu çünkü doğumgünüm için -malum şahıstan- hediye olarak bir Murakami kitabı İmkansızın Şarkısı gelmişti. Daha öncesinde hiç Murakami okumamıştım ve merak da ediyordum. Popüler yazarlarla ve gündelik edebiyatla pek aram yoktur. O yüzden hep şüpheyle yaklaştım kendisine ve tüm kitaplarına. İlk adım İmkansızın Şarkısı'yla geldi ve geçenlerde bu kitabı bitirdim. Güzel bir kitaptı. Dili sade ve üslup akıcıydı (fazlasıyla).

Birbirinden güzel şarkı (The Beatles'tan Here Comes the Sun, Eleanor Rigby, Nowhere Man, Something, Julia, Michelle, The Fool on the Hill, Penny Lane, Blackbird, Miles Davis'in Kind of Blue albümü, The Doors'un People Are Strange, The Rolling Stones'tan Jumpin Jack Flash ve daha nicesi) ve kitap (F.Scott Fitzgerald'ın Muhteşem Gatsby'si, Thomas Mann'ın Büyülü Dağ'ı ve Hermann Hesse'nin Çarklar Arasında) göndermeleriyle beni benden alan kitabı herkese öneririm. Zaten kitabın adı da (Norwegian Wood) klasik bir The Beatles şarkısından, Norwegian Wood (This Bird Has Flown)'dan, ilhamla seçilmiş.

 "Bir zamanlar bir kızım vardı, veya şöyle mi desem,
Bir zaman bir kıza aittim, odasını bana göstermişti
 'Güzel değil mi, Norveç ormanı?'
...
Ve uyandığımda, yapayalnızdım, kuş uçup gitmişti"
  
Konusuna gelirsek, Watanabe, en yakın arkadaşı Kizuki ve onun kız arkadaşı Naoko ile günlerini mutlu bir şekilde geçirmektedir. Fakat Kizuki on yedinci yaş gününde beklenmedik şekilde intihar eder ve geride kalan Watanabe ile Naoko'yu zorlu zamanlar beklemektedir. Watanabe sevdiği iki kızın arasında gelgitler yaşarken, Naoko, ölen sevgilisinin hayaletiyle ve ailesinden devraldığı çeşitli psikolojik sorunlarla mücadele eder.

60'ların sonunda geçen bu romanı, o döneme, siyasi hareketlerine ve müziklerine ilgisi olan herkese öneririm. The Beatles seviyorsanız okuyun zaten, hiç kaçırmayın.

Vakit geçirmek ve kafa dağıtmak için ideal bir kitap; edebi ve felsefi bir şeyler bekliyorsanız da beklentinizi fazla yüksek tutmadan kitabı okuyun derim.


Murakami külliyatı hakkında daha çok bilgi edinmek için arayı fazla açmadan bir kitabına daha başladım; Sputnik Sweetheart. Bildiğim kadarıyla Türkçeye hala çevrilmemiş. Yine ismini bir kaynaktan alıyor; Jack Kerouac'in de içinde bulunduğu edebi akım beat edebiyatını (beatnik'leri) roman kahramanlarından biri yanlışkla sputnik olarak telaffuz etmesiyle bu isim ortaya çıkıyor. Galiba yine hüzünlü bir aşk hikayesi var karşımızda. Bekleyip göreceğiz artık. Yazarım.

Norwegian Wood'un film uyarlamasının fragmanını da paylaşayım şurada.

12 yorum:

  1. Kitaba başladığımı ama bitiremediğimi hatırlıyorum, nedenini hatırlamıyorum. Zamanı mı değildi, hiç bilmiyorum. Durum böyle olunca elim yazarın başka kitabına da gitmedi bir daha. -malum şahıs- ne hediye alacağını iyi biliyormuş ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malum şahıs pek iyi bilir beni :) Kitaba bir şans daha ver bence, oldukça akıcı ve keyifle okunuyor.

      Sil
  2. Bence çok geçmez sen yeni bir meydan okuma başlatırsın gibime geliyor. :D İmkansızın Şarkısı benim de okuma listemde. Bu yıl bitmeden okurum inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha duramazsın diyorsun :p Çok kolay okunuyor zaten, başladığın gibi biter :)

      Sil
  3. Az önce Sıla'ya dadanmıştım, şimdi seni taciz edeceğim yorumlarımla :D Murakami okumadım ben de, seninle aynı nedenlerden. Mert okudu, çok sevdi. İnşallah onun kitaplarından biri ile başlayacağım ben de. Demek Beatles sevgisi böyle depreşti :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumuz herkese açıktır efendim :D Ahahaha. Çok çok beğendim diyemem ama "beğendim", güzel zaman geçirdim. (puan da vereyim hatta 3/5 :)) Ah o Beatles'lar..İçimdeki Beatlefanı yeniden hortlattı saolsun.

      Sil
  4. şu an imkansızın şarkısını okuyorum, o yüzden okumadım yazıyı spoiler yemiyim diye ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu sonra bekliyorum o zaman :) Beatles'a ve dönemin müziklerine doyuruyor kitap.

      Sil
  5. Ben doğum gününüzü kaçırdım galiba:) Nice mutlu, huzurlu, keyifli yaşlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  6. o kadar uzak kalmışım ki meydan okumayı kaçırmışım ya:/ bi geleyim bakayım neler oluyor dedim Murakami'yi görünce sessiz kalamadım :D
    Murakami'nin ilk okuduğum kitabı buydu, sonrasında tam bir delisi oldum. Çevirilen tüm kitaplarını okudum nerdeyse:) en çok sevdiklerim Sahilde Kafka ile Renksiz Tsukuru Tazaki'nin Hac Yılları. öneririm kesinlikle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şimdi Sputnik Sweatheart'ını bitirmek üzereyim ve daha çok sevdim diyebilirim. Kafka listemde :) Dance, Dance, Dance'i merak ediyorum ayrıca.

      Sil