60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

1 Mayıs 2016 Pazar

Meydan Okuma (20.Gün)


"Fahişe gibidir Paris. Uzaktan bakınca soluğunuzu keser, kollarınıza almak için sabırsızlanırsınız. Aldıktan beş dakika sonra kendinizi aldanmış hisseder, kendinizden iğrenirseniz." - Henry Miller (Yengeç Dönencesi, Siren Yayınları)

Herkesin Paris'i kendine derler. Benim de bir Paris'im var elbette. Ama başkalarının Paris'ini de yaşamak istiyorum. Boris Vian'ın aşk ve hüzün dolu Paris'ini yaşamak istiyorum. Ernest Hemingway'in bohem Paris'inde dolanmak istiyorum. Ve Henry Miller'ın karanlık Paris'inde hem insanlardan, hem de şehirden soğumak istiyorum. Üç gün, beş gün, olmadı bir hafta gezmenin yetmeyeceği bir şehir. En azından birkaç ay, tut ki birkaç sene yaşamak lazım. Montparnasse tercihim. Le Select'te bir şeyler içmek, görseldeki La Closerie des Lilas'da dinlenmek ve Le Dome'da yemek. Hemen üstüne Lüksemburg Bahçelerinde gezinti. Serge Gainsbourg'un şehri Paris. Verneuil sokağında vakitlye bir şair yaşarmış. Son bir defa Gitanes'nını tüttürmüş.

 "Bilet zımbacısıyım, yüzüne bakmadan yanından geçtiğiniz o adamım
Hiç güneş ışığı yok yeraltında, eğlenceli bir yolculuk benimkisi
Zaman öldürmek, saklarım ceketimde Reader's Digest baskılarını
Ve o kitapta yazılıdır, Miami'deki bazı oğlanlar rahattır
Bense burada, mağaranın dibinde, kaçık gibi davranırken
Kötü bir iş olmadığı söylerler, ben, delikler açarım biletlerde
Delikler açarım, küçük delikler, hala küçük delikler"


10 yorum:

  1. Kuzenlerime 2 saat uzaklıktaki ve onların görüşüne göre hiç de güzel olmayan şehir Paris. Onlar güzel olmadığını söylediğinde "Eşek hoşaftan ne anlar." sözü gelmişti aklıma. Gerçekten de herkesin Paris'i kendine. Bir de görmesini bilene tabi. İnşallah gidersin, gezersin hatta yaşarsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu kişiliklerin farklılığıyla alakalı. Mesela çok yakın bir dostum Roma'dan hiç olumlu şeylerle ayrılmamış fakat ben de çok severim. O daha sakinliği ve mütevaziliği severken ben daha kaotik daha canlı ve biraz da cafcaflı şehirler seviyorum :) Hepimizin beklentileri farklı şehirlerden. Paris'i seveceğimden şüphem yok :) Bol kargaşa bol sinirbozuklukları.

      Sil
  2. birkaç yıllığına Paris'te yaşamaya karar verirsen çiftliğin anahtarını alabilir miyim? euheuheue :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavus kuşumun yemini aksatmayacaksan neden olmasın :p Keşke çiftliğim olsa ya domates, lahana falan ekmek istiyorum :(( Umutsuzca evde fesleğen yetiştirmeyi deniyorum ben de :D

      Sil
  3. ama paris çok çirkin bir yer gerçekten. bence istanbula gitmelisin. harika bir yer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtiçi İstanbul, yurtdışı Roma derim :) Kardeş gibiler zaten. Yedi tepeli iki Roma şehri.

      Sil
  4. "Herkesin Paris'i kendine." her şeyi özetliyor sanırım :) Kimisi Paris için abartılmış bir yer diyor, kimisi şehre adeta aşık olmuş bir şekilde dönüyor buralara.

    Umarım gidersin, tam senlik bir yer gibi geliyor bana :) Ben de gitmeyi çok istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesela benim arkadaşımın yorumu "Zihin her yer idrar kokuyor, bu kadar pis şehir olamaz"dı. Her konuda titizlik arayan ben ürkmedim değil fakat her şeye rağmen Paris tüm o kirliliğiyle sevdirecek gibi kendini :)

      Amiiin, hepimiz gidelim :)

      Sil
  5. Ya var ya tam kargaşanın içinde ne yapacaksın diyecektim ki bunun farkındaymış bu beni sevindirdi :) Paris 'e ciddi anlamda büyük beklentilerle gitmiştim hala ben de yeri ayrıdır ama o kitaplarda anlatılan havanın çok ötesine geçmiş bunu görünce çok üzülmüştüm özünü koruyan Paris in o bohem havasını yaşatan yerleri yok değil tabiki Montmartre civarları mesela hala insanın nefesini kesiyor ..Neyse umarım bu yaz leyleği havada görürsün de rotan Fransa'ya çevrilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana curcunalı şehir lazım :D Fakat herkesin bir "hmm Paris böyle miymiş yani" anısı var galiba. Çevremdeki insanlarda da hep ufak da olsa bir hayalkırıklığı var. Leylek neredesin leylek :p

      Sil