60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

3 Mayıs 2016 Salı

Bu Mayıs Sabahı -- Meydan Okuma (22.Gün)


Ne kadar güzel bir filmdi 2012 yapımı Beasts of the Southern Wild (Düşler Diyarı). Yukarıdaki görseli seçerken film bir kez daha gözümün önünden geçti ve yüzümde buruk bir tebessüm belirdi. Marquez kitaplarını hatırlatan büyülü gerçekliğin vücut bulmuş haliydi. Baba-çocuk ilişkisi, insan-doğa ilişkisi, gizli korkular ve pek tabii "öteki" insanların hayatta kalma mücadelesi. Eğer halen seyretmediyseniz bugün yeri gelmişken bir kez daha önereyim; mendillerinizi de yakınlarda tutun. Altı yaşındaki Hushpuppy'nin yaşam mücadelesi ve evreni kavrama şekli bizlere ders olsun.

"İçinizde bir ses vardır, tüm gün size fısıldar
'Hissediyorum, bu benim için doğru olacak, 
Biliyorum bu yanlış olacak'
Hiçbir öğretmen, hiçbir vaiz, hiçbir ebeveyn, hiçbir arkadaş
Veya hiçbir bilge kişi karar veremez, sizin için neyin doğru olduğuna
Yalnızca kulak verin, 
İçinizde konuşan o sese."

Shel Silverstein böyle söylüyor The Voice (Ses) şiirinde; haksız da sayılmaz. Dün de içimdeki sesi dinledim yarın da dinlemeye devam edeceğim. Çünkü tek bir hayatım var bu dünyada, onu da başkalarının doğrularına ve yanlışlarına feda etmeye niyetim yok. Yalnız geldik, yalnız gideceğiz. İyisi mi elimizdeki en büyük hazinenin, ben'in, hayatımızın kıymetini bilelim.

Bakalım ne diyor 22.sorumuz; "bu hayatta sahip olduğunuz en değerli şey nedir ve neden"

En değerli şeyim, hayatımın ta kendisi. Doğrularıyla, yanlışlarıyla. Bugün benim doğumgünüm.

Daha özel bir güne denk gelemezdi herhalde bu soru.


"Hayat kısa, yık kuralları, 
Affet hemen, yavaşça öp, 
Gerçekten sev, istemsizce gülümse
Ve hiçbir zaman pişmanlık duyma
Seni tebessüm ettiren herhangi bir şeyden"

Madem sevdiğim şairden girdim söze, kapanışı da sevdiğim bir kitaptan yapalım. Ayn Rand'in ekonomik öngörülerine pek katılmasam da hayat üzerine yaptığı kimi tespitlere hayranım. Müthiş eseri The Fountainhead (Hayatın Kaynağı)'te şöyle der,

"Özgürlük: hiçbir şey sormamak, hiçbir şey beklememek, hiçbir seye bağımlı olmamaktır"

Gelin bu Mayıs sabahında benim şarkılarıma eşlik edin. Her daim eşlik etmekten zevk aldığım bu şarkılarla baharın gelişini, hayatı ve aşkı karşılayalım. Çiçekler açtı. Güneş ise doğmak üzere. Daha neyi bekliyoruz ki ?

22 yorum:

  1. E mutlu yaşlar o zaman :) Salı günü anneannemden vecizeler okuyabilirsiniz blogumda, sayenizde anmış oldum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ;) Merakla bekliyorum. Gidenlere Allah rahmet eylesin, kalanlara da selamet versin.

      Sil
  2. ay siyatiğim tutup şuan ayak parmaklarımı hissetmiyor olmasaydım post yazacaktım şu aşağıdakileri tamamlayarak;

    doğum günün kutlu olsun

    happy birthday

    bon anniversaire

    生日快乐
    alles gute zum geburtstag
    عيد مولد سعيد
    Všechno nejlepší k narozeninám


    bi de en üste şu linki ekleyecektim;
    https://youtu.be/Omrp4QR_Rpo

    euheuhueh :)

    iyi ki doğmuşsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)) Hihihihi. Geçmişler olsun sana da. Blogunda da okudum durumu :/ Slow slow dinleyeyim şarkımı :)

      Sil
  3. İnsanlar hayata sonsuzluk hissiyle birlikte geliyor , kaybetme duygusuyla perçinleniyor bu duygu öyle ki çoğu zaman sırf "kendi hayatımız" için kendi hayatımızdan vazgeçiyoruz farketmeden .
    Ama sen bu yazdıklarınla hayatına bu duyguya yer vermeden yön vermenin gerekliliğini çok iyi anlatmışsın umarım yeni yaşında bunu gerçekleştirebilir hayatı ertelemeden hayatını, hayatı yaşayarak geçirebilirsin :) tekrardan doğum günün kutlu olsun.

    Aa bir de söylemeden geçemeyeceğim nasıl mübarek bir insansan 3 mayıs türkçülük gününde doğmuşsun :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrardan kocaman teşekkürler Mariposa :)

      Dünya Basın Özgürlüğü günü bugün aynı zamanda :D James Brown da doğmuş bugün, dans edeyim I Feel Good eşliğinde :p

      Sil
  4. Özgürlük tanımını tuttum. Doğum günün kutlu olsun Zihin! Güzel yaşlara (●⌃ٹ⌃)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;))) Teşekkürler AFK ^__^ Hepimize güzel yıllar olsun.

      Sil
  5. doğum günün olduğunu öğrenince gittim özellikle şunu buldum.

    http://2.bp.blogspot.com/-JaaGVEb6UfQ/UGsfCFfO7iI/AAAAAAAABbI/skMDF2aWb9w/s1600/557534_10151080328657851_2034141637_n.jpg

    çiçekli pastayla gelecek hâlim yoktu elbette, zihin'e de böylesi yakışır.

    doğum günün kutlu olsun sevgili komşum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaaaay \m/

      Böyle daha güzel oldu cidden :) Teşekkür ederim komşum ^^

      Sil
  6. Bu filmi ben de çok sevmiştim.

    Nice güzel yıllara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kez daha mı izlesem bugün napsam..

      Teşekkür ederim :)

      Sil
  7. nice mutlu ve sağlıklı yaşlara zihin beklediğin tüm efsanelerin gelip harikulade konserler verdiği bir sene olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİİİİİN :)) Çok teşekkürler Mirage ;)

      Sil
  8. Joyeux anniversaire efendim, nice birbirinden güzel yıllara, yaşlara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merci beaucoup efendim :) İyi ki bu blogu açmışım da böyle komşular edinmişim.

      Sil
  9. Günün anlam ve önemini bu kadar iyi uyan bir soru olamazdı herhalde. :) O film çok güzeldi. Bir ara yine izlemek lâzım. Müzik listen de efsane. :)) İyi ki doğdun komşum. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ayarlasam bu kadar denk gelmezdi :) Müziksiz günlerimiz olmasın. Teşekkürler :))

      Sil
  10. İyi ki doğmuşsun Zihin :) Yeni yaşın sana ne dileğin varsa getirsin :D Müzik listeni dinlemeye alayım hemen. Soru da güzel denk gelmiş.

    Daha mutlu ve daha güzel nice senelere!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok saol KitapKuşu :) İnşallah dilekler gerçek olur sonunda. Değil mi, benim de hoşuma gitti bu tesadüf :)

      Sil
  11. Çok güzel yazmışsın, ilaç gibi geldi. Ayrıca iyi ki de doğmuşsun, seni seviyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana o zaman, yazım bir nebze olsun iyi geldiyse :) Teşekkür ediyor ve sevgiler gönderiyorum ^_^

      Sil