60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

26 Mayıs 2016 Perşembe

Bir Otobüsün Düşündürdükleri

 
Sanırım herkes mevzuyu biliyordur.

Evet, "o mevzu"dan bahsediyorum. Haberlerin bazılarında otobüs firmasının ismiyle birlikte sunuldu olay fakat bence "esas mevzu", o markayı veya şu markayı aşıyor. O yüzden firma üzerinden çıkarımlar yapmaktan vazgeçin. Bugün X firmasında yaşanan, yarın Z firmasında yaşanabilir. Sorun, çok hayati ve maalesef kapsamlı bir hal aldı bu ülkede. Büyük resmi görmemiz lazım. Oymuş buymuş geçiniz. Detaylar önemsiz. Yitirilecek, incitilecek her can ise önemli. Her gün canlar gidiyor, canlar incitiliyor, biz erkekler yüzünden. Öldürülüyorlar, yaralanıyorlar, taciz ediliyorlar. "Kafalar" değişmediği sürece, bu kafadaki "insanlar" her firmada, her sokakta, her yerde karşımıza çıkabiliyor. Sabah evden çıktığımızda gün içinde nasıl insanlarla muhattap olacağımızı bilmiyoruz.

Konuyla ilgili haber sitelerinin birinde yapılan yorumlara özellikle baktım (daha doğrusu Sözlük'te gördüm, siteye yöneldim). Paylaşmak istiyorum bir kısmını ve hepsini kısa kısa yorumlayacağım. Lütfen metanetinizi kaybetmeyin çünkü okuduklarınız sinirlerinizi fazlasıyla yıpratacak.


1) Bir kadına "iğrenç mahluk" demek? Dinden bahsedip, Allah kulunu iğrenç olmakla itham etmek?

2) Karma eğitimle bu olayın alakası bile yok. Neticede "bu kafalar" olduğu sürece, haremlik selamlık eğitimde dahi bir yolunu bulur musallat olurlar. Dahası ne demek, "bir kadın tek başına uzun yola çıkamaz", sizin anneniz, anneanneniz falan tek başına otobüse binmiyor mu ? Memleketindeki akrabalarını ziyarete gitmiyor mu ? Tut ki dul kaldı anneniz. Eşi öldü. Ne olcak ?

3) Şu yorumda bulunan kişinin mesleğini çok merak ediyorum. Herhalde atom mühendisi değildir. Olsa, bu yorumu yazmaz. Öyle bir tablo yaratılmış ki sanki "parti yapmak" isteyen kişi, ailesinin yaşadığı şehirde yapamazmış gibi. Bir de ciğer röntgeni çekmiş finalde.

4) Madem siz akla karşısınız, buyrun Kur'an ne diyor; "Bu Kur’an; kendisiyle uyarılsınlar, Allah’ın ancak tek ilâh olduğunu bilsinler ve akıl sahipleri düşünüp öğüt alsınlar diye insanlara bir bildiridir." (İbrahim,52).


5) Hala kıyafet mevzusu. Bin kere söyledik, hayvanlara tecavüz ediliyor, erkek çocuklara tecavüz ediliyor, onlar da mı "arzu nesnesi, şehvetli, işveli, dekolteli kadınlar"dı ? Vazgeçin şundan. 

6) Çok basit, bakma. Eğer bakıyorsan da "irade"ne sahip çık. Hemen din iman edebiyatı, fakat yine dinin kendi öğütleri gözden kaçırılıyor. Sen madem "dindar"sın, o zaman iradeli olacaksın. Ramazan'da da aynı olaylar dönüyor. "Sakız çiğnedin, linç", "yemek yedin, kafir". İki tabak yemek gördün diye, bir tane kız gördün diye iradene yenik düşüyorsanız zaten çok yanlış gelmişsiniz.

7) Gerçekten şu yoruma denecek bir şey bulamıyorum; nereden baksam elimde kalıyor valla. Fakat şu var, bu yorumu birisi, benzer zihniyetteki insanların eşine, kız kardeşine, kız çocuğuna dese ne yapar ? Herhalde küfrü basar, "namusu" için bir başka "namus"una, "silah"ına sarılırdı. 

* * *

Yasalar konusunda pek bilgim yok, hukukçu olmadığım için bu tür vakalarda verilen cezalar nedir, yeterli midir bilemiyorum. Tek bildiğim, şu olaylardan sonra dillendirilen "idam gelsin" talebine katılmıyorum. İnsani bir yöntem olmadığı gibi bir ceza yöntemi de değil. Hiçbir istatistik bu cezanın -idamın- suçu azalttığını göstermiyor. E peki bunu izleyecek miyiz öylece ? Yine Ortaçağ'dan kalma bir yöntem olacak ama hadım işleminin en etkili yöntem olduğunu düşünüyorum. Evet, rahatsız edici ve medeniyetten uzak bir teklif ama şu bir gerçek, "bu kafalar" için en değerli şey "o".

12 yorum:

  1. Ay haberi gördüm sinirlerim tepeme sıçradı, şu yorumları gördüm daha beter oldum. Vallahi bıktım usandım artık ya bu insanlardan. Dünyamı karartıyorlar yüreğimi sıkıştırıyorlar. Bir doğal afet, bir toplu ölüm ne güzel olur, dünya hepimizden temizlenir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylenecek bir şey kalmadı. Morrissey söylesin:

      "This is the coastal town
      That they forgot to close down
      Armageddon - come Armageddon!
      Come, Armageddon! Come!"

      Sil
    2. Ay kafamda çalıyor kaç zamandır, makul bir talep bence, o yüzden aynı şarkıya çıkmışız. Doğal afet de olur, Cessie'nin dediği gibi, artık bu gezegen otlara, ağaçlara ve hayvanlara kalsın.
      Salıvermişler muavini, dün okudum. Bugün haberlere bakmaya cesaret edemedim henüz.

      Sil
    3. Hiçbir şey şaşırtmıyor beni. Eğer haberler doğruysa firma yöneticisi konuyu "paralel"e bağlamış dün. Yemin ediyorum şu kadar uğraşıyı matematik alanında fizikte falan göstersek şimdi nerelerdeydik.. Neyse. Moz <3

      Sil
  2. Artık böyle haberler okumaktan ve o tarz yorumlar görmekten midem bulanıyor. İnsanlıktan çıktık ve ahlak diye bir şey kalmadı. Toplum olarak birbirimize de saygımız yok. Üzülüyorum gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüntü, utanç, öfke hepsi bir arada. Mağdurlar için üzülüyorum, toplum adına utanıyorum, eylemi gerçekleştirenlere öfke duyuyorum. Bu kadar dibi, böylesi bir karanlığı ne zaman bulduk gerçekten bilmiyorum hiç. Mide kaldırmıyor.

      Sil
  3. Haberi ilk okuduğumda aklıma gelen tek şey "ar damarı çatlamış" oldu. Tam da durum bu aslında... adamın o kadar nefsi kalmamış, o kadar arsız olmuş ki; kendini kaybetmiş şuur dışı bir eylemle.
    Yorumlar apayrı bir vak'a.
    Onlar için 3-5 sayfa usanmadan yazabilirim aslında ama şimdilik "eğitim şart" diyerek ve kendilerine Allah'tan akıl fikir vermesini dileyeceğim. Akılsız fikir, fikirsiz akıl yukarıda da okuduğumuz yorumlarda olduğu üzere bir şey ifade etmiyor çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nefis, utanma veya ar damarı ne dersek bunların hiçbiri kalmamış insanlarda, çok haklısın. Yani ne yazacağımı ben de bilemedim aslında. Hiç yazmamayı düşündüm, fakat rahatsız oldum. Şöyle bir iki satır yazayım dedim, yorumları görünce tepem attı uzun bir yazıya döndü. Allah fikir, akıl ve vicdan versin bunlara.

      Sil
    2. Yazmamak olmaz bence. Bizim de artık normal olduğumuzu, tepkimizin insani olduğunu hatta hala tepki verebildiğimizi, yalnız olmadığımızı ve büyük bir çoğunluk olduğumuzu en azından hissetmeye hakkımız var.

      Sil
    3. Kesinlikle. Ve beni yazmaya en çok iten şey bu eylemi gerçekleştiren kişiyle aynı cinsiyet kodlarına sahip olmam. Bu tür vakalar karşısında hemcinslerimin bir kısmı hemen "olur öyle şey, doğal, amma abarttınız" gibisinden saçma savunmalara başvurabiliyor. Abartma falan yok burada, olay gayet de ciddi ve bir erkek olarak en başta ben rahatsız oluyorum şu yaşananlardan.

      Öyle bir erkek tablosu çiziyor ki bu insanlar, tüm erkekler potansiyel sapık potasına giriyor. Valla korkar oldum dışarıda yürürken, aman şimdi yanlış anlaşılır mıyım diye. O kadar iğrenç şeyler yaşanıyor ki, yolda bir kadın düşse yardım edip onu yerden kaldırmaya bile korkar oldum, olur da millet bir şey sanır diye.

      Neden biz erkekler şu haberlerden sonra tepki göstermiyoruz anlamıyorum. Espri yapmaya çalışıp, olayı normalleştirmeye çabalayan erkeklere de Allah akıl fikir versin. Yarın öbür gün bu ve bundan çok daha kötü şeyler sevdiklerinin başına geldiğinde eminim gülemezler.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Keşke dünyaya bir kedi olarak gelseydik. "İnsanlık" her seferinde başarısız oluyor.

      Sil