60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

28 Nisan 2016 Perşembe

Prensin Helvasını Kavurdum


Ne çabuk bir hafta olmuş, anlamadım. David Bowie öldüğünde şarkılarını gün boyu döndürür dururdum fakat Prince'in arkasından durum farklı oldu. Başka hiçbir şey dinleyemez oldum. Yat kalk Prince, Prince. Araya başka hiçbir şarkıcı almıyorum (Beyonce ve Janet Jackson hariç-yeni albümlerini yazmak için dinliyorum). Resmen evde Prince FM kurdum. Sanırım kendisni Bowie kadar düzenli dinlemediğimden dolayı bu özlem. Resmen Prince'i özlemişim ve ölümü kendisini hatırlamam için bahane oldu. 2007'den sonra ipin ucu kaçmıştı. Yeni şarkılarını takip etmeyi bırakmıştım (abi de her sene albüm çıkarıyordu maşallah). Her neyse işte, yeniden kavuştuk onunla. Buruk bir geri dönüş olsa da.. Şunu farkettim, bazı şarkılar ve şarkıcılar hiçbir zaman unutulmuyor. Aradan geçen yıllara rağmen daha ilk dinleyişte tüm şarkı sözlerini hatırlayabiliyorsam Prince gerçekten bilinçaltımda bir yerlerde seneler boyu pusuda yatmış. Neyse lafı uzatmayacağım. Konu müzik olunca susmak bilmiyorum. Çakın ağzıma iki tane, keseyim. Yedisi anısına ufak bir liste hazırladım. Öldüğü gün popüler şarkılarından bir derleme hazırlamıştım, Prince'i tanımayan dinleyiciler için. O listeyi dinleyip beğenenler veya zaten Prince'e aşina olanlar fakat yeni şarkılarını keşfe açık olanlar için pek bilinmeyen cevherlerinden on tane şarkı seçtim. Bunca keşmekeşin arasında dinlenir mi bilemiyorum fakat not düşmek istedim sayfama; bu şarkıların Tidal ve cd'ler/plaklar dışında bulunması da ayrı bir dert. Merhumun Youtube ve Spotify gibi platformlardan itinayla şarkılarını sildiğini hatırlarsınız. O yüzden meraklısına, bu şarkıların bulunduğu albümleri  parantez içinde not düştüm. Her şarkıya kişisel yorumlarımı da iliştirdim tabii.

1) Chelsea Rodgers (Planet Earth, 2007)
Veda şarkım. En son dinlediğim Prince şarkısıydı Chelsea Rodgers. Viyana'daki müzik marketlerin her yerinde Planet Earth afişleri boy gösteriyordu çıktığı yıl. Üç boyutlu albüm kapağıyla heyecan vericiydi bence. Çok sıkı bir parçadır (albümün tamamını da mutlaka dinlemeniz lazım).

2) RocknRoll Love Affair (HITnRUN Phase Two, 2015)
En taze Prince şarkılarından biri kendisi. 2015'in son haftalarında yayınladığı ve ölmeden evvel çıkardığı son albümün ikinci şarkısı aynı zamanda. Parçayla bir hafta önce tanıştım ve groovy şarkının notaları arasında sıkıp kaldım. Yakında albümü de yazarım.

3) Peach (The Hits/The B-Sides, 1993)
Rock müziğin en erotik şarkısı. Kim Basinger'ın iniltileri eşliğinde akla zarar bir şey.

4) Come (Come, 1994)
Kim ne derse desin, Come, kendisinin en iyi albümlerindendi. Eleştirmenlerin nedensiz kötülemelerine aldırmayın. 11 dakikalık Come ile başlayan albüm tam anlamıyla Princesque bir yapım. Havalı, seksi ve pek tabi funky !

5) Damn U (Love Symbol Album, 1992)
Cam gibi kırılgan bir vokalle söyler bu şarkısını. Deler geçer insanı. Zor şarkıdır.

6) The Word (3121, 2006)
İsminde "kelime" geçmesine rağmen, kelimelerle ifade edilebilecek bir şarkı değil maalesef.

7) Do It All Night (Dirty Mind, 1980)
Rolling Stone'a göre tüm zamanların en iyi 206. albümü olan Dirty Mind'tan klasik bir şarkı.

8) Private Joy (Controversy, 1981)
Nedense 80'ler denince ilk akla Purple Rain, Sign O the Times ve 1999 geliyor. Controversy'nin hakkı yeniyor. En az saydığım albümler kadar iyidir. Private Joy da en iyi şarkılarından biridir.

9) Dolphin (The Gold Experience, 1995)
Baş döndürücü ve rahatlatıcı bir intro'dan sonra hoş bir 90'lar pop şarkısına dönüşen Dolphin, ilginç sözlere de sahip; "eğer bir yunus olarak geri dönsem beni o zaman dinler miydin?"

10) A Million Days (Musicology, 2004)
Herkes müzikten farklı çıkarımlar yapar ve bazen şarkının tonundan ve anlatmak istediklerinden çok daha farklı anlamlar yükleyebilir insan. Bu şarkı da her ne kadar genel itibariyle hüzünlü olmasa da ne zaman dinlesem melankoli basıyor tepeme. Yürek daralıyor. Gözler seğiriyor. "Acıya katlanabilirdim eğer en iyi arkadaşımla konuşabilseydim. Fakat sen aramıyorsun bile" diyor ya hani bir yerde, sonunda da çığlığı basıyor ya, tepemize çığ düşüyor, altında kalıyoruz.
 
Velhasılıkelam şimdiden özledik seni Mor Adam.

4 yorum:

  1. Fizy ile birleşen Turkcell Muzik Prince öldüğü gün 31 şarkıdan oluşan Prince En İyiler diye bir liste yaptı. Prince'in iyi bir takipçisi değildim, listelerde denk geldikçe bir iki şarkısını duymuşluğum vardı. Ama en iyiler listesi de güzeldi.

    "Acıya katlanabilirdim eğer en iyi arkadaşımla konuşabilseydim. Fakat sen aramıyorsun bile." bu akşam aradığım sözler buydu. Prince benim yerime söylemiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir liste yapmışlar, aynı benim ilk gün hazırladığım gibi en baba hitlerini toplamışlar :) Adore'u görmek iyi oldu özellikle. Bugünkü listem de anti-hit liste oldu biraz da :D Hepsi de çok iyi şarkılar ama.

      Çok fena bir şarkı o, fena :(

      Sil
  2. allah kabul etsin kardeş, rahmetliyi iyi bilirdik. anısına, son ses bi' cream falan açıp direk dansı yapmak isterdim ben de ama halim yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oramın buramın kopmayacağını bilsem dansa kalkacağım da nerde... Pek kıvraktı merhum bey.

      Sil