60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

3 Nisan 2016 Pazar

Morrissey'li Pazarlar


Epeydir Morrisey hakkında bir şeyler yazmıyordum; özlemişizdir diye düşünüyorum. Bugün aslında kendisinden söz etmeyeceğim. Kendisinin pek bilinmeyen, radyolarda fazla çalınmayan ve best of toplamalarında kendilerine yer bulamayan bazı şarkılarından özel bir derleme hazırladım. Hepimiz Everyday is Like Sunday, You Have Killed Me, Speedway, Boxers, Alma Matters gibi şarkılarını ezbere biliyoruz. Fakat listemdeki şarkılar da en az onlar kadar dinlenmeye değer. Hele bazıları var ki.. Belki de Moz'un kariyerinin zirvesi bile denebilir. Tabii fazla uzatmamak gayesiyle listemiz yalnızca solo şarkılarından oluşuyor. Yoksa bu denkleme The Smiths parçalarını da ekleseydik herhalde sabahı bulurduk. Hoş, bundan gocunmayız bence. Neticede hepimiz Morrissey'i seviyoruz. Dil bilimciler ve müzik otoriteleri istediği kadar Moz'un şarkı sözlerini hor görsünler. Bir neslin marşlarını yazan adam sevilmez mi ? Herkese iyi pazarlar olsun.

Gökyüzündeki jet izleri, tek kelime bırakırlar arkalarında
Kumların arasında eller, tek bir kelimeye rastlar
Ve hepimiz bunun farkındayızdır, herkes "kaybolmuştur"
Fakat değilmiş gibi davranır
Kaybolmuş..ah, kaybolmuş
Eğer seni görürsem ve seni nasıl seyrettiğimi söylersem
Nolursun daha sonra dalga geçme benle
Çünkü ben sadece "kayboldum"
Kayboldum



Not: Ayaküstü çemkirmem gerek "eyy Spotify!" diye; çünkü kafamda oluşturduğum listemde bulunan şarkıların bir kısmı Spotify arşivinde yokmuş. Biraz eksik bir liste oldu maalesef. Tabii ki merak eden varsa listemde olmasını arzuladığım şarkılar; One of Our Own, Art Hounds, Do Your Best and Don't Worry, Southpaw,  One Day Goodbye Will Be Farewell ve You Were Good In Your Time'dı. Yazık ettiler bu şarkılara ve bulundukları albümlere. Mutlaka arşive eklemeleri gerek.

2 yorum:

  1. Morrisey'li yazılarını özlemiştik hakkaten. Bu da yeni haftanın listesi olsuuun! Teşekkürler komşum ;)
    Spotify'a bayaa alıştın. Çok iyi oldu değil mi :) Bazı şarkıların olmayışı beni de üzüyor.

    YanıtlaSil