60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

12 Nisan 2016 Salı

Meydan Okumaya Davet Edildim (1.Gün)


İki yıldır blogumla özdeşleşen ve şimdiye kadar dört tanesini gerçekleştirdiğimiz birer aylık meydan okumaların (30 day challange) bir yenisini komşum Saçaklı hazırlamış. Yeri gelmişken bana da meydan okumuş ve ben de tabii kabul ettim; işte buradayız. Soruların tamamını sayfasında bulabilirsiniz; ilk günün sorusu ise, "iPod'unuzu (müzik çalarınızı) karışık çalın ve karşınıza ilk çıkan on şarkıyı listeleyin; onlar hakkında neler düşünüyorsunuz paylaşın." Nezaketsizlik yapıp bir konuk olarak evsahibinden önce bu soruya cevap vermek istiyorum; yarın günün koşuşturması arasında kaynamasın diye. İlk sorunun müziğe dair olması hoş bir tesadüf.

1) The Beatles - Hello, Goodbye
McCartney'nin söylediği en güzel Beatles şarkılarından biri.

2) Bob Dylan - Not Dark Yet
Fazlasıyla umutsuz ve ölümü bekleyen bir şarkı; ama dinlemeden edemiyorum kendisini.

3) Serge Gainsbourg - Les Dessous Chics
Üstad bu şarkıyı 1989 yılında canlı olarak Zenith'te okur ve olaylar gelişir. Pek muhterem efsanevi sevgilisi Jane Birkin'den dinlemeye alışık olduğumuz bu güzel şarkıyı bir de "gider ayak" kendisinden dinlemek bambaşka. Sahnede yıkılmış bir şair adam görürüz..

4) Serge Gainsbourg - Initials B.B.
Neredeyse her şarkısını ayrı sevsem de bu şarkıyla aramda gerçekten özel bir şeyler dönüyor. Yani ne zaman dinlesem çevremde olup bitenden kendimi soyutluyor ve Brigitte Bardot'nun enfes silüeti gözümün önünde beliriyor. Yalnızca baş harfleri yetiyor içleri titretmeye; BB.

5) Black Sabbath - She's Gone
Heavy metal türünün öncül gruplarından Sabbath'ın damar şarkısı yok demeyin. 

6) The Rolling Stones - Dead Flowers
Sticky Fingers'tan güzel bir şarkı; countrye selam çakan Stones parçalarından.

7) Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Bağırarak eşlik etmeyi çok severim, bu yaptığımı da sizlere tavsiye ederim.

8) The Cure - Plainsong
Gotik rock yapıp arabesk hissettirmek nasıl bir şey, hiçbir zaman anlayamayacağım sanırım.

9) Patti Smith - Gloria
Kendisini bu şarkıyla tanımıştım. Müzik literatüründe özel bir yere sahip; çünkü punk ateşinin fitilini yakan ilk şarkılardan biri. Cover olmasına rağmen kendine özgü bir duruşu var.

10) The Beatles - Something
Grubun en hüzünlü parçası.

* * *

Durmayın siz de katılın :)

18 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Abbey Road ve Revolver albümlerini dinleyerek ömrümün sonuna kadar gidebilirim :) Harika bişi.

      Sil
  2. The Beatles rocks :) Cidden ilk 10'unu sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Beatles'tan iki tane çıkması hoş bir tesadüf olmuş.

      Sil
  3. Zihin Bey siz bu ingilizce çelıncı türkçeye uyarlama işinde benden daha iyisiniz. :)
    Diğer maddeler için de güzel cümleleriniz varsa çaktırmadan önceden alıp yenileme yapayım listede, mihii...

    Hadi mesai bitsin... eve koşalım da ben de yazayım tüm müzik cahilliğimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah sizin çeviriniz gayet güzel :) Soruların hepsine baktım.

      Müzikli bir giriş yaptığımız iyi oldu ya :))

      Sil
  4. Tam da senden beklenecek bir liste olmuş, süper!
    Initial'larım multipl skleroz hastalığına işaret ediyordu evlenmeden önce, şimdi daha da manasız. Herkes bir BB olamıyor, çok kıskanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)

      Benimkilerin işaret ettiği bir şey yok galiba :/

      Ultra göçmen karşıtı, İslamofobik ve homofobik olmasa iyi kadın da.. Siyaset insanları çirkinleştiriyor bence. Keşke sadece filmleriyle hatırlayabilsek ki ben çok severim kendisini biliyorsun. Yazık ediyor böyle saçma davranarak.

      Sil
  5. ay müzikle başlayan şu çelıncı görür görmez iteleyeceklerimden biri sendin ki zaten yapıyorsun. yihuu.

    bu arada dizi meydan okumasında nasıl da yalan oldum ben. şu sınav geçsin belki bi' oturuşta onu da yaparım. öyle yarım, havada kaldı ya aklıma geldikçe içimi karıncalandırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa güzel olur aslında :) Ben de biraz topallamıştım son dizi meydan okumasında fakat bu yeni meydan okumada gün kaçırmayacağım inşalah.

      Sil
  6. Mzüzikli başlangıç gerçekten çok iyi olmuş :) Ve tabiki bana 10 liste gösterilsin hangisi zihnin listesi deseler kesinlikle bu derdim hoş arada dinlemeyi unuttuğum şarkıları hatırlatıcı bir liste olmuş
    Diğer günlerdeki cevaplarını da dört gözle bekliyorum iyi oldu bu meydan okuma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alametifarikam oldu bazı şarkıcılar :D Ben de şimdi senin yazını gördüm, okuyorum. Güzel oldu bu challange :)

      Sil
  7. Süper bir ilk soru ile başlamış meydan okuma! Listen de bir o kadar süper. Favorim Go Your Own Way <3 Nasıl güzel, umut dolu bir şarkıdır. Senin tabirinle, ölüyü dirilten cinsten ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Afede :) Değil mi ? Ben de hep üzerimde ölü toprağı biriktiğinde dinlerim o şarkıyı, iyi gelir :))

      Sil
  8. Harika bir liste olmuş, bu challange'ı görünce hemen buraya da baktım zaten :) Ben de katılmak istiyorum.

    En iyisi takip ettiklerimin müzik listelerinden bir dinlenecekler listesi yapıp dinleyeyim ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Güzel olur bence de katılman :)

      Sil