60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

17 Nisan 2016 Pazar

Meydan Okuma (6.Gün)

*Photo courtesy of flickr.com (white peacock, isola madre, lake maggiore, italy snowflake(sz)) 

Neredeyse ilk haftayı doldurduk. Yeni sorumuz; "evcil hayvan olarak ne beslemek isterdiniz?" (tüm sorular için buraya)

Aslında şehirlerde dört duvar arasında hayvanların hapis hayatı yaşamasına taraftar değilim. Sokak hayvanları dışında (ki onları sokaktan kurtarmak gerekiyor, sapık insanlar ve dikkatsiz sürücüler ölüm saçıyor) bir hayvanı eve tıkıştırmak hiç doğru gelmiyor bana. Yani normal şartlarda uçsuz bucaksız göklerde uçması beklenen kuşu daracık kafese tıkmak bence hayvan sevgisiyle falan açıklanamaz. Veya Allah'ın balıklarını kibrit kutusundan hallice akvaryuma doluşturmak..

Kocaman bir çiftlik evim olsa ama bahçesinde tavus kuşu beslemek isterdim. Ne kadar estetik ve zarif bir hayvandır yarabbim ! Beyaz olanlar hele adeta sanat eseri. Peri masallarından fırlama görünüşleri. Hani Anka Kuşu derler ya.. Onun gibi.
 

Baykuşları ve atları da çok severim aslında. Şöyle baykuşların dönüp gelebileceği yakınlarda orman olsa "hayali çiftlikevimde" bir de baykuş beslerdim. Hem kendisini hapsetmemiş olurdum hem de yanımda "uu uuu" diye öterdi kerata. Eee zaten çiftlikte yaşadığım için atım da otomatik olurdu. Kedi mevzusuna zaten girmiyorum. Halihazırda evimde kedim olduğu düşünülürse çiftliğimde de kedilerim olurdu. Sokakta beslediğim her kediyi gördüğümde "çok şirinmiş ya keşke evde yer olsa da bu arkadaşı da evlat edinsem" dediğim için çiftliğimin iki gün içinde bir kedi barınağına dönüşeceğinden şüpheniz olmasın. Haydi her birlikte,

"Zihin Babanın bir çiftliği var; çiftliğinde tavus kuşları var.
'Eyk eyk' diye bağırır, çiftliğinde Zihin Babanın

Zihin Babanın bir çiftliği var; çiftliğinde baykuşları var.
'Uuu uuu' diye bağırır, çiftliğinde Zihin Babanın

Zihin Babanın bir çiftliği var; çiftliğinde atları var.
'İhihi ihihi' diye bağırır, çiftliğinde Zihin Babanın

Zihin Babanın bir çiftliği var; çiftliğinde kedileri var.
'Miyav miyav' diye bağırır, çiftliğinde Zihin Babanın"

14 yorum:

  1. Şu tavus kuşları gerçekten de tam bir sanat eseri. İnsan baktıkça büyüleniyor. Bence sen bir çiftlik kur, biz de ziyarete gelelim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emeklilik hayalim çiftlik kurmak :) Börek de yaparım konuklara. Tavus kuşunu nereden bulacağım tek sorun o :D

      Sil
    2. Oo börek varsa kesin geliriz. :D Tavus kuşu bulamazsan heykelini dikersin sen de. :D

      Sil
    3. Arkaya da bir hoparlör yerleştirirz arada ses çıkarır :D

      Sil
  2. Kuş, balık örnekleri çok doğru ve yerinde olmuş öncelikle.

    Gerçekten, tavus kuşu ne kadar güzel bir hayvan öyle :) Gözlerini alamıyor insan, "Zihin Baba" :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevremdeki herkese onu söylüyorum. Lütfen kuş balık hamster falan beslemeyin diye. Ne kadarı dinliyordur tartışılır ama ben yine de görevimi yapayım.

      Heykel gibiler :))

      Sil
  3. Sayın Zihin Baba, küçüklüğümde at istiyorum diye tutturup oyuncak atla gelen aileme "ben bunu istemiyorum, gerçeğini getirin" deyip oyuncağa burun kıvıran biri olarak çiftliğiniz için Ege yöresini öneriyorum. Küp şekerlerimle gelip bir iki tur Küheylan'la dolaşmaya talibim? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çocukken ata binmek istiyordum. Aslında bindim de fakat devamı gelmedi. Şimdi de gözüm yemiyor açıkçası düşer müşerim pekmez akar sonra mazallah ahahaha :D

      Küheylan, küp şekeriyle gelen hiçbir çocuğu geri çevirmez :) Değil mi Küheylan ? İhihihihihi :)

      Sil
  4. Ay Küheylan ahahhahha :D
    Tavus olursa ben gelmem o çiftliğe. Bodrum Kalesi'nde vardı tavus kuşları, hala duruyorlar mı bilmiyorum. Serbest dolaşıyorlardı kalenin içinde, ben hayatımda bu kadar şirret, bu kadar agresif, bu kadar kinci hayvanlar görmedim ahahhahhahha :D Yemin ederim, gıcığı kaptılar mı kovalıyorlar falan, dar yerlerde sıkıştırıyorlar. Çok güzeller ama huyları böyle :) Kaledeki günlerimin çoğu bunlarla karşılaşmaktan kaçarak; bazı günlerim de peşimde bunlar, can havliyle koşarak geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin çiftliğe gelirken yanımda Küheylan'ı da getirirm, böylece Gülbeyaz da sıkılmamış olur, konuşurlar :)
      Ahahahaha :D Horoz çok fena bak o konuda, onlarla hiç ters düşmemek gerek. Sonra zor kurtuluyorsun. Tavus kuşlarını maalesef yakından tanımadım ama gelen yorumlardan sonra heykeliyle yetinmem gerektiğine kanaat getirdim.

      Sil
  5. Baykuş için öyle ormanlığa falan gerek yok ki yaa :D kendimden biliyorum karşı apartmanın çatısında bir baykuş yuvası var yıllardır. Hatta bir kaç defa bizim eve de ziyarete geldi ufak baykuşlar , yıllardır baykuşlarla yaşayan biri olarak özellikle geceleri bana uu uuuu uu diyen bir kuşla yaşamak hiç kolay değil inan bana :D
    Tavus kuşu yerinde olmak hiç istemezdim ya eminim o kuyruğu taşımak güzelliği kadar zordur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allaaaaah ! :) Çok güzel ya ben de istiyorum. Eski mahallemde yarasa vardı, baykuş yoktu :D

      Sil