60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

16 Nisan 2016 Cumartesi

Meydan Okuma (5.Gün)

 

Geç kaldım yazı için. Farkındayım; ama bugün nedense kendimi pek iyi hissetmiyorum. Her bahar musallat olan başağrısı da cabası. Alerjiler azdı. Panik yok. Havalardan olabilir. İnsanlardan olabilir. Geçer. Bu da geçer. Sorumuza geçelim biz de; "koleksiyonunu yaptığınız ne var ?"

Çocukken para koleksiyonum vardı. Sonra kaybettim. Nasıl becerdim hiç sormayın. Bazen fazla şapşal olabiliyorum. Yurtiçi yurtdışı ayırt etmeden gittiğim şehirlerden hatıra bir şeyler alırım. Biblo, şapka, tabak hiç olmadı taş. Antin kuntin bir adamım. Odasında Ürdün kumuyla yaşayan kaç kişi tanıyor olabilirsiniz ki ? Esas olarak düzenli topladığım şeyler konser biletleri. Gittiğim her konserin biletini saklamaya çabalarım; eskiden tiyatro ve opera biletlerini sakladığım gibi ama onlardan vazgeçtim. Resimde tüm biletlerim yok. Sığdırabildiğim kadarını öylece yerleştirdim; çiçek gibi.

Hayranı olduğum insanların bir kısmını dünya gözüyle sahnelerde izledim. Daha izlemek istediğim kişiler de var. Zaman gösterecek bunun gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini. Fırsat buldukça konserlere gitmeye çalışıyorum, biliyorsunuz. Fakat içlerinde bir tanesi var ki bendeki yeri ayrı. Her türlü duyguyu üç buçuk saat boyunca kesintisiz yaşatan Leonard Cohen'dan bahsediyorum.

Sahnede üç dört Türk kiliminin üzerinde dizlerinin üzerine çömelerek şiirlerini ve şarkılarını okuyan seksen yaşında, şapkalı bir adamın neresi büyüleyici olabilir ki diyebilirsiniz. Oysa kelimelerle ifade edilemeyecek bir deneyim onun konserleri. Bir yandan ağlayabilrisiniz öbür yandan Cohen'ın esprilerine gülebilirsiniz. Aşktan söz ederken bir anda savaşlara lanetler yağdırabilirsiniz. Her şeyi onun konserlerinde bulabilirsiniz yani. Çünkü onun şarkıları hayatın ta kendisidir. Yaşayan son rock ozanlarından biridir üstat. Bu cumartesi gecesi için de özel bir şarkısını seçtim sizler için. Different Sides, 2012 yılında çıkardığı Old Ideas albümünün kapanış parçasıydı ve sahnelerde okumaya pek fırsat bulamadı. Ne hoştur ki, onu izlemeye gittiğim gecede Cohen bu şarkıyı okudu ve beni duygu fırtınasının ortasına fırlatıverdi. Herkesin gönlünce bir gece geçirmesini dilerim.

"Kendimizi farklı taraflarında bulduk,
Hiçbirimizin çizmediği bir hattın
Tepeden bakıldığında tekmiş gibi görünse de, 
Olduğumuz yerde, aşağıda, iki taraf varmış gibi yaşıyoruz

Benim tarafımda, uysal ve ılıman olarak nitelendiriyorum
Senin tarafında, Kelime olarak nitelendiriyorsun
Acı çekmenin faziletinde, kazandığımı iddia ediyorum
Sen ise hiç duymadığını iddia ediyorsun"


13 yorum:

  1. oha kum! e kum koleksiyonum var benim! ay ben şok... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaha kum severler cemiyetine hoşgeldiniz :)

      Sil
  2. Gittiğim yerlerden bir şeyler almak benim de hoşuma gidiyor. Ama genelde kendim için değil başkaları için aldığımdan bende birikmiş bir şey yok. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkalarına hediye seçerken zorlanıyorum ama tabii almaya çalışıyorum :)

      Sil
  3. ya türk kiliminin üzerine çömelerek şarkılar şiirler okuyan seksen yaşında bir adamdan büyülenmeyen de başka neyden büyülenir hiç bilemedim şu an!

    different sides'ı bilmiyordum şimdi açıp dinlicem. biletleri de kıskanmadım hııııı hiç kıskanmadım hayır yok yok ne alakası var (yalandan iki yandan çıkan kulakları arşa değiyordu)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cohen'ın Türk kilimiyle sahneye çıkması ve en sevdiği sigaraların Türk ve Yunan sigaraları olması :) Bizden biri gibi adam :D

      Sil
  4. Biletlerin üzerindeki yazılar zamanla siliniyor. Ben de pvc kaplatıp kitap ayracı olarak kullanıyorum:) Özellikle bana göre önemli olan konser ve sergilerin biletlerini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa iyi fikirmiş. Ben de yapayım, teşekkürler :)

      Sil
  5. Ne kadar güzel ya ben de ilk bi biriktireyim demiştim sinemayı tiyatroyu olmadı hadi bari opera baleyi biriktireyim dedim yine kaybettim hep çantalarımın bi köşelerinde kaldı dedim mariposa layıkıyla yapamıyosan bırak layıkıyla yapan yapsın bak yapan ne güzel yapmış çok hoş olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinema biletlerim ceplerimden fışkırıyor :D Opera ve tiyatro biletlerini de saklıyordum bir zamana kadar fakat sonra yer bulamadım attım hepsini.

      Sil
  6. Gözlerim istemsiz David Gilmour ya da Roger Waters bileti taradı, görürsem hasetleneyim diye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iron Maiden'ın iki alt bileti, son sarı biletix bileti, Roger Waters The Wall :)

      Sil
    2. Kendimde de olmasına rağmen gene de kıskandım, nasıl bir şartlanmışlıksa :)

      Sil