60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

15 Nisan 2016 Cuma

Meydan Okuma (4.Gün)

 Photo courtesy of  Milan Maksimović

"Ailesiyle vakit geçirmeyen adam, gerçek bir 'adam' değildir." - Don Vito Corleone

"Müzik, kelimelere sığdırılamayanı ve sessiz kalamayanı ifade eder" - Victor Hugo
Dördüncü gün. Saçaklı der ki, "kim veya ne olmadan yaşayamazsın, nedenini açıklayınız."

Yukarıda paylaştığım iki söz ile sanırım bu sorunun cevabını vermiş oldum. Evet, ailemden ve müzikten uzak bir hayat düşünemiyorum. Her ne kadar ailenin büyük kısmıyla yıllardır hiç görüşmemiş olsam da o çekirdek aile kadrosuyla iç içeyim. Aile ağacı işlerine meraklı bir insanım ve yoğun araştırmalar çerçevesinde birkaç kuşak öncesine kadar tüm bilgiler elimde mevcut. Saolsun muhterem atalar (hepsi de not almışlar kendi tarihlerini) yıllar içinde Orta Avrupa ve Kırım'dan pılını pırtısını toplayıp Balkan devletlerine gelmişler ve boylar orada evlenmiş.

Hayli uzun bir zaman da Balkanlarda yaşanmış. Kaç nesil. Sonrası malum. Göç dalgasıyla gelmişler Anadolu'ya. İlk göçenlerden. Havasını suyunu şimdiye kadar hiç bilmesem de aile içi adetlerin sürdürülmesi dolayısıyla (aslında bir önceki kuşak dilini de muhafaza etmişti ama bizim nesle çok azı kalmış) Balkan tarafım halen az da olsa var. Fiziksel görünüşüm zaten göçmenliğimi barbar bağırıyor. Nereye gitsem yabancı muamelesiyle karşılaşıyorum ve buna alıştım. Beni Amerikalıya, Slovaka ve daha hangi milletten insanlara benzetiyorlar görseniz. Slovak en rağbet göreni. Kırkıncı defa söylerlerse herhalde ülke bana fahri vatandaşlık falan verecek. Bildiğim kadarıyla dedeler nineler de hiç oralara uğramamış. Zorlamayın efendim, Slovak değilim. Yakın zamanda bir Balkanlar turnesi yapmayı düşünüyorum. Upcoming.. Zihnin Arka Sokakları: Homecoming Tour.

Müziğe olan bağlılığım da herhalde göçmenlikten kaynaklı. Görselde de söylendiği gibi "sakin olamam çünkü Balkanlardanım". Bu güzelim Balkan coğrafyayasını etnik ve mezhepsel nanelerle bin parçaya böldüler ya, o masum kanları akıttılar ya, bin bela peşlerini bırakmasın o sorumluların. Her neyse. Saat yine geç olmuş. Tatsız konuların zamanı değil. Gelin, popara yapayım size :)

Noapte buna somn uşor !


10 yorum:

  1. Senin yine benzetilmek için sebebin varmış. Ben de o da yok ama yine de liseye kadar Ruslara benzetilerek geçti. Ne alakaysa. :)) Bu arada, 'üçüncü gün' dördüncü gün olacaktı sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni hiç Ruslara benzetmediler fakat ailemde Rus zannedilenler de var :D Genelde Slovak zannediliyorum ben. Sonunda Slovakya'ya gideceğim, neymiş bir öğrenelim. Müzelerde bazen İngilizce konuşuyorlar benimle turist zannedip, ben de bozuntuya vermiyorum aynen devam ediyorum :D Akşam geç saatte yazdığım için uykudan karıştırmışım, teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bizim dedelerimiz de balkanlardan göç edip gelmişler. Gelmişler ve İzmir'in bir köyüne yerleşmişler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trakya'ya yerleşmiş bizimkiler de. Sonra tabii yıllar içinde Anadolu'ya dağılmışız, biz Ankara'ya gelmişiz :)

      Sil
  3. Şunu bırakıp gidiyorum.
    https://cdn.meme.am/instances/500x/55465406.jpg

    YanıtlaSil
  4. bu sorunun şarkısını merak ediyordum, değermiş. pek beğendim ben bunu :)

    çok yakında olacak o geziden buraya koymalık fotolarla dön olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim o zaman :)

      Yani çok yakında derken gene en erken sonbaharı bulur herhalde :/ Ama mutlaka fotoğraf çeker, koyarım :)

      Sil
  5. Benim anne tarafı da Kırım'dan gelip Balkanlar'dan geçmiş ve İstanbul'a yerleşmiş. Hepsi çekik gözlü:) Oğlumda da var biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yani aslında çekik gözlü sayılmam fakat büyükler kısmen çekik gibiydi. Kırım'ın halini gördükçe üzülüyorum ve Rusya'ya -_- bakışı gönderiyorum, saygılar.

      Sil