60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

29 Nisan 2016 Cuma

Meydan Okuma (18.Gün)


Benim sorum geldi nihayet; "katıldığınız ilk konser hangisiydi?" Valla ilk seyrettiğim konseri hatırlamıyorum ama düzenli olarak konserlere gitmemi sağlayan ilk büyük konser 2008 baharındaki Kylie Minogue konseriydi. Filmi başa sarıyoruz hemen. 2007 yılı. İki sene önce göğüs kanseriyle savaşan Kylie, o kötü günlerin ardından ilk albümünü, X'i çıkarıyor ve Zihin'in içindeki Kylie sevgisi on kat artıyor. Normalde elektropop tarzı şeylerden hoşlanmayan ben kendimi sabah akşam X dinlerken buluyorum. Albümü satın aldığımı günü bile hatırlıyorum; soğuk bir geceydi ve Cepa'daki müzik marketten almıştım. Yolda dönerken arabada dinlemiştim. Kısa saçlarıyla, Marilyn Monroe'yu hatırlatan Kylie, 2 Hearts klibiyle hastalığını tamamen arkada bıraktığını gösteriyordu. 2 Hearts'ta elinde mikrofonla verdiği o poz, bir sene sonra İstanbul konserinin tanıtım posterlerinde de kullanılıyor (gazetedeki tam sayfa konser ilanını kesip saklamıştım ama şuan nerede bilmiyorum).


Kuruçeşme Arena vardı o zamanlar, şimdi yıkıldı (ülkede her şey o kadar hızlı ilerliyor ki 8 yıl önceki konser alanından elli yıl önceymiş gibi bahsetmek durumunda kalabiliyoruz). Boğaz'a nazır bir alandı. Pek tatmin edici bir akustiği olduğu söylenemezdi, giriş çıkışlarda da sorun yaşanıyordu; ama gerek manzarası (arkada Boğaz köprüsü, hemen sağında boğaz) gerekse merkezi konumuyla iyi bir mekandı. İlk ve tek Kylie konserimi de orada izledim (zaten bir sene sonra da aynı mekana Santana için geldim ve bir daha da bir şey izlemek nasip olmadı). O daracık kaldırımda sıraya girdiğim o Mayıs gününü dün gibi hatırlıyorum. İçtiğim kolayı bile (yeni bir kola çıkmıştı sanırım, onun tanıtımını yapmak için promosyon aracı yanımızda durup insanlara beleş kola dağıtmışlardı) !


Mekana girer girmez hatıra ürünerinin satıldığı standa ilerlemiş ve yukarıda gördüğünüz turne kitapçığını almıştım. Geleneksel bir hareket, gittiğim tüm konserlerden -başta turne kitapçığı olmak üzere- bu tarz hatıra şeyleri almaya bayılıyorum. Sarı zımbırtı ne ola ki derseniz, o konser sonunda tepemize atılan renkli şey (adını çıkaramadım nedense).

Güzel bir konserdi. En sevdiğim Kylie albümünü turnede yakalamak güzel bir sürpriz oldu bana. X'ten tam yedi şarkı okumuştu kendisi. Onun dışında Slow, Can't Get You Out of My Head, In Your Eyes, Shocked, I Believe in You, Spinning Around, On a Night Like This, Love at First Sight, I Should Be So Lucky, Kids ve Your Disco Needs You gibi klasiklerinden de nasiplenmiştik. Daha sonra Abbey Road Sessions albümünde karşımıza çıkacak olan harika Flower balladını da o gece söylemişti. Tek eksik, mekanın üzeri açık olduğundan dolayı Samurai konseptli üç şarkılık (Come Into My World, Nu-Di-Ty, Sensetized) bölüm çıkarılmıştı.

İyi ki zamanında gözümüzü karartıp gitmişiz; çünkü Kylie Minogue bir daha gelmedi. 2015 yazında İstanbul tekrardan listedeydi fakat uçuk bilet fiyatlarından dolayı -ki ben bile bilet almadım protesto edip- yeterli satış rakamına ulaşılamadığı için iptal edildi.

Hadi o zaman XTour'dan gelsin şarkımız.


8 yorum:

  1. Bu kadının In Your Eyes şarkısı hâlâ favorim. Şimdiye kadar kaç konsere gittiğini rakam olarak söyleyebilir misin? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek güzeldir :) Valla tam rakam veremem (çünkü biletleri saklamama rağmen bazılarını kaybettim) ama yerlisi olsun yabancısı olsun herhalde 60-70 vardır. Allah güç kuvvet verdiği müddetçe de gitmeyi sürdüreceğim :)

      Sil
  2. Cengiz Kurtoğlu - Anılar'ı açıp bi sigara yaktım kanka yazıyı okuyunca. Benim de Speakerphone Intro gözümün önünde gitmiyor. Hey gidi günler!

    Drop your socks and grab your mini boombox box box

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyi anlar:
      - Speakerphone
      - Like a Drug (ah o basslar ile videosu)
      - Loveboooot ve coacoa.

      Sil
  3. Jason Donovan'la şarkıları vardı ya? Kardeşim ve ben ikimiz de yeni yetmeyiz o aralar, döndüre döndüre dinlerdik:)))

    YanıtlaSil
  4. Kylie ya.
    Bak gene soktun aklıma azcık açıp dinleyeyim.
    Son şarkısı mıydı Sia'nın olan.
    Bilemedim bak şimdi.

    YanıtlaSil