60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

21 Nisan 2016 Perşembe

Meydan Okuma (10.Gün)


Görseli sevdiğim bir filmden, Breakfast Club'tan, seçtim özellikle. Halen izlemediyseniz çok şey kaçırıyorsunuz demektir. İlk üçte birlik dilimi tamamladık. Saçaklıaanım'ın bugünkü sorusu neymiş ?

"Sizin güçlü yönlerinizden birkaçını paylaşır mısınız"

Bu soruya direk cevap vermek istemedim; Narcissus gibi çıkıp "böyle güçlüyüm şöyle harikayım" diyemedim. Hemen Whatsapp üzerinden danıştım (pek tabii malum şahsa-buraları okuyup da hala kendine blog açmayan muhterem). Söylediklerini aynen paylaşıyorum; "kalemin, hakkını savunman ve kararlı oluşun". İlk güçlü yönüm için bir şey diyemiyorum. Blog yazılarım genellikle komşularım tarafından seviliyor. Mutlu oluyorum bu yorumlara. Yine -sadece- malum şahsın varlığını bildiği şiirlerim var ki onlar da beğeniliyor tarafınca. Kitap çıkarmam gerektiğini söylüyor.

Hakkımı aramam.. Evet bu konuda cidden hassas olabiliyorum. Kimi zaman "aman sen de" desem bile genelde haksızlık varsa, hakkım yeniyorsa oranın altını üstüne getirmede üstüme yoktur. İster çirkeflik deyin buna ister başka bir şey. Fakat hakkımı ararım ben. Birkaç ay önce büyük bir kitapevi zincirinde olay çıkarmıştım. Müşteriye yapılmaması gereken bir şeyler yaptılar ve bende herkesin içinde bağıra çağıra azarlamıştım mağaza müdürünü, hiç utanmadım. Boykotum sürüyor.

Geçen malum şahısla yemekteydim. Hatırlayamadığım bir okul anımı anlattı bana. Ne kadar berbat hafızam varsa artık ! Lise sıralarında kimya dersinde çok soru soruyormuşum ve sonunda hoca usanmış. Cevap mı vermemeye başlamış, ya da ne olmuş hatırlamıyorum, sorum olduğunu görsün ve cevaplasın diye bir kağıda soru işareti çizip havaya kaldırmışım. Ne zaman sorum olsa soru işareti havada. Boğa erkeklerinde var böyle bir şey. Haksızlığa gelemiyoruz. Kararlılığımızın sebebi.

Çok sevdiğim bir şarkıyı paylaşmak istedim. Sevgiler herkese. Güneş de doğar elbet.

14 yorum:

  1. Ay çok güzelmiş soru işaretli "pankart" :)
    Barbar kocamın okuduğu dandik bir polisiye romanın 30 sayfası eksik çıktı, yayınevine email yazdım, bir hafta oluyor. Cevap yok. Çok umursamadan yazmıştım o emali, şu anda sinirden saçlarım havaya dikeliyor. Ben aslında hakkını arayan biri değilim ama insanlar beni sinir ediyor :)
    Blog yazılarını sadece sevmekle kalmıyorum, hem okurken öğreniyorum hem de iyi bir arkadaşımla konuşuyormuşuz gibime geliyor, komşun olarak fikrim budur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bazı insanlar beni de sinir ediyor :) Yayınevine telefon açardım ben, eğer maillerime ısrarla dönmüyorlarsa. Onu da yapmazlarsa blogumda afişe ederdim. Senin Tschibo olayın geldi aklıma mesela. "Bizimle deyılsın" parmağıyla resim çektirmiştin kahve makinesine doğru :D

      Bunu okuyunca mutlu oluyorum işte :) Bilmukabele ! Kesinlikle ben de komşularımdan birçok şey öğreniyorum. Ayrıca senin blogundaki mizah da birçok blogta yok. Tamamen samimiyetten gelen ve nüktedan kişilikten doğan bir mizah ama.

      Sil
  2. Burada hemen araya girip, güçlü yönüne bişi de ben eklemek istiyorum. İstanbul'a sık sık geldiği halde bir kez bile ses etmeyip, ne bilim bi kahve içemeden mütemadiyen hemen Ankara'ya dönme konusunda da çok güçlüsün. -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHAHAHAHAHAHA. Yani bu konuda ne desen haklısın. Verdiğim sözlerle burnumdan İstanbul'a dördüncü köprü yapılırmış. Rahat bir zaman bulursam o kahve içilecek, söz :(

      Sil
  3. Haksızlık karşısında güçlü durabilmek gerçekten önemli bir özellik. Şu şiirleri arada burada da paylaşsan biz de faydalansak güzel olur. :) Kalemin konusunda da hemfikirim. İyi yazıyorsun, severek okuyoruz. Soru işareti mevzusu da iyiymiş. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanla paylaşabilirim sanırım. Çünkü şiirlerin varlığından bugüne kadar sadece iki kişinin haberi oldu. Ne ailem ne iş/okul arkadaşlarım biliyorlar :) Bir ilkti şu açıklamam :D

      Teşekkür ederim :) Ahahahaha öyle de inatçı bir çocuktum. Halen de öyleyim. Bu evrende sorum çok, yanıt bekliyorum :)

      Sil
  4. Kararlı olmak her zaman iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen kararlılığım inatçılığa dönüşmese daha da iyi olacak.

      Sil
  5. Ben bu soru için çalışmalara başladım, swot analizimi yapıyorum :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Engineer detected :D Hiç de sevmem o çalışmayı doldurmayı.

      Sil
    2. Detection hatalı oldu ama şiirleri Posta gazetesinde görmek isteriz :P

      Sil
    3. Non-engineers are not welcomed here :p

      Sil
  6. Çok güldüm soru işareti mevzusuna :D Süpermiş gerçekten. Ben de kendime kararlıyım derdim bir de :)

    Ben de herkes gibi yazılarını okumaktan çok keyif alıyorum. Şiirlerini paylaşırsan da aynı keyifle okuruz diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil