60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

3 Mart 2016 Perşembe

En İyi 20 Sia Şarkısı


Sia diyince aklıma milyonlarca şey geliyor. Ama her şeyden önce iki kişi. Kim olduklarını gayet iyi biliyorlar; çünkü buraları okuduklarını biliyorum. Zihnin Arka Sokakları'nın en büyük destekçileri. Gizli kahramanlar. En eski mahalle sakinleri. Selam olsun ikisine de. Üçümüz de Sia'yı çok öncesinden beridir severiz, dinleriz. Henüz kendisi popstar olmamıştı. Galiba 2008-2009 senesiydi kendisini ilk dinlediğimde. Some People Have Real Problems denen harikulade albümün dumanı üstünde tütüyordu ve Sia'nın ticari anlamdaki ilk pop denemesi diyebileceğimiz fevkalade sulu ama eğlenceli We Are Born yapım aşamasındaydı. Güzel bir dönemdi. Bulutlu pazar günü şarkıları yapan birisiydi kendisi. Sonra ne oldu bilmiyoruz. İçinden bir pop canavarı çıktı ve bir anda ünü sınırları aştı; yıllardır ufak festivallerde sahne alan (ve de yüzünü gösteren!) indie kızımız yırtık bir popstara dönüşüverdi. Bu durumdan memnun olduk mu ? Pek değil. We Are Born yine güzel bir albümdü; Stop Trying, Clap Your Hands, The Co-Dependent, I'm in Here, Be Good to Me hepsi de güzel şarkılardı. Hemen ertesinde radikal değişim. Elektronik esintiler. Titanium, Guetta dokunuşundan mütevellit keyifliydi. Akla zarar She Wolf ise son iyi Sia şarkısıydı belki.

Herkesin ayılıp bayıldığı, listeleri altüst eden, ödül adaylıkları kazanan 1000 Forms of Fear benim için büyük bir hayalkırıklığı oldu ve Sia dinleme sıklığım giderek düştü ve nihayet sıfırlandı bir dönem. Müzikal dalgalanması bir yana, peşi sıra gelen peruk giyme takıntıları, gülünç bir şekilde yüzünü saklamaya çabalaması ve videoklipleri ile giderek sevgim yerini antipatiye bıraktı ne yazık ki. Bu yüzden de yeni albüm haberi beni heyecanlandıramadı; fakat This is Acting, her şeye rağmen bir önceki albüme göre daha iyi çıktı ve gariptir, 1000 Forms of Fear'a bayılan kamuoyu, müzik yazarları ve genel pop müzik dinleyicilerinin hatrı sayılır bir kısmı da This is Acting'i beğenmedi. Gene marjinal biz olduk. Her neyse.

Kendisi rotayı tekrardan indie sularına kırar mı bilinmez ama ben eski karakteristik Sia vokalini çok özlüyorum. Onlarca, yüzlerce dakikalık bir geçmişimiz var kendisiyle ve Rihanna'ya, Adele'e özenen bir pop-wannabee olarak görmek beni üzüyor maalesef. Kendisinin en sevdiğim 20 şarkısını seçerken aslında listenin bir nevi yol gösterici olmasına da dikkat ettim. Zira "Sia'ya bayılıyorum" diyen insanların birçoğu maalesef kendisinin eski şarkılarından bihaberler. Chandelier öncesi ve sonrası şeklinde bir ayrıma gidiliyor adeta; fakat benim önerilerime güveniyorsanız eski albümlerine -özellikle de Some People Have Real Problems ve Colour the Small One'a- bir şans verin derim. Bakmayın kendisinie sinirlendiğime, evlat gibi kendisi, atsan atılmaz satsan satılmaz. Ne yaparsa yapsın, Breathe Me ile Lentil ile hatırlayacağım kendisini.

1) Breathe Me
2) She Wolf (Falling Into Pieces)
3) I Go to Sleep
4) Blow It All Away
5) Don't Bring Me Down
6) Soon We'll Be Found
7) Little Black Sandals
8) I'm in Here
9) Alive
10) Beautiful Calm Driving
11) Cloud
12) Titanium
13) Chandelier
14) Lentil
15) Wild Ones (ft.Flo Rida)
16) Bird Set Free
17) Sunday
18) Free the Animal
19) The Church of What's Happening
20) Stop Trying

Not: Bu arada güzel bir müzik blogu önerisinde bulunacağım; 10 Songs. Müzik incelemeleri ve benim 20 şarkı listelerim gibi kendisi de 10'ar şarkılık listeler paylaşıyor. En güzeliyse siteyi benim gibi gerikafalı biri yönetmediği için Spotify hesabı var. Spotify üzerinden listeleri hazırlıyor.

Not 2: Lullaby'ı eklemeyi unutmuşum. Sorry !

12 yorum:

  1. Meşhur oldum Nükhet :D

    YanıtlaSil
  2. Ben de diyorum sia gibi pop söyleyen birisini nasıl oluyor da dinleyebiliyorum indie temelli olduğu içinmiş :) umarım geri döner o günlerine o güzel sesini popüler kültürün zırvalıklarıyla heba etmez .
    Yeni gelen arkadaşımıza hoşgeldin diyorum :D Biz teknolojinin gerisinde mi kaldık anlamıyorum ki spotify 'ı hala çözmeye çalışırken blogla bağdaştırmak zor olacak ama güzel yöntemmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nerede o eski Sia :( Gerçekten 2009 öncesinde harika bir şarkıcıydı. Halen sesini beğenirim fakat dediğim gibi popüler kültüre yaranacağım, Rihannavari şarkılar söyleyeceğim derken fevkalade bozdu. Chandelier, Alive gibi şarkıları ayrı tutuyorum. Kendimi 100 yaşında hissediyorum valla :D Teknolojiye yetişemiyorum.

      Sil
  3. Yanlış hatırlamıyorsam David Guetta ile She Wolf (Falling to Pieces) şarkısıyla tanımıştım kendisini. Çok da dinlediğim söylenemez ama sesini beğeniyorum. Mutlaka dinleyeceğim şarkıları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski şarkılarını daha çok beğeneceğinizi düşünüyorum :)

      Sil
  4. Ama Where I Belong??? :(

    YanıtlaSil
  5. sia çok iyi bir şarkıcı, hakkında ne söylesem az bu konuda. chandelier de çok iyi bir şarkı bence, pop ama güzel. neticede pop da seviyoruz.

    bir de benim için en eğlenceli şarkısı olan cheap thrills'in yeri başka. ne zaman duysam içim kıpırdıyo, hatta ne kadar sean paul'lü o kadar iyi diyeceğim yirmi yıllık rakınrolluğuma rağmen. hele o klibi ah hele o klibi..

    iyi ki aklıma getirdin bak gidip izleyeyim şunu ben.

    YanıtlaSil
  6. Çevremde ne kadar Sia dinleyen insan varsa -ki buna yazımda bahsettiğim iki dostum da dahil- Cheap Thrills'ı çok sevmiş ama şarkı bana nedense ulaşamadı halen :( Bird Set Free ve Alive'a takıldım kaldım yeni albümde :)

    YanıtlaSil
  7. Benim favorim Chandelier! Resmen bayılıyorum. Sabahları işe giderken filan müthiş uyanmalık şarkı ;)

    Yeni blog önerisi için çok teşekkürler.

    Gerikafalı benzetmene katılmıyorum, estağfirullah :/ Ama sana da Mari'ye de boşuna dil dökmüyorum Spotify için :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alive da yeni uyandırmalık şarkımız bence :)

      Sil