60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

4 Mart 2016 Cuma

2016 Model Mim


Güzide blog komşularımdan biri olan Kitap Kuşu beni mimlemiş (teşekkür ederim); sanırım bu yılın ilk mimi olacak benim için. Hadi bakalım. İsteyen herkesi mimledim farzedin. Konumuz bloglar.

1) Yakın çevrenizdeki insanlara blogunuzdan bahsediyor musunuz?
Bir önceki yazımda bahsettiğim iki kişi dışında çevremde blog yazdığımı bilen yok. Neden? Çünkü insanlar okuma özürlü. Maalesef. Şimdi gıybet eder gibi olacak ama çevremdeki insanların çoğu ne blog okumayı seviyor ne de kitap. Varsa yoksa görsel işler. Diziler, filmler, vs. O yüzden hiç uğraşmadım. "Bakın yazıyorum şurada" demedim. Çünkü okumayacaklardı. Biliyorum yani.

2) Neden blog yazıyorsunuz?
Tamam itiraf ediyorum çok ilginç bir nedenim yok; tamamen canımızın sıkıldığı bir dönemde arkadaşla blog açma fikri aklımıza gelmişti. Konumuz ise müzik olacaktı. Öyle de oldu, daha sonra başka konularda da yazmaya devam ettim fakat çoğunlukla müzik üzerine yazmaya gayret ettim. Sanırım hepimiz de memnunuz bu durumdan.

3) İlk yazınız ve son yazınız arasında nasıl bir fark var?
O zamanlar acemilik var tabi. Fazla uzun yazılar yazamıyordum. Nedense artık..sonra çenem düştü; yazmanın sonu gelmedi. Bunda interaktif takipçi sayımın artması da etkili. Daha fazla paylaşımcı bir blog haline geldi.

4) Blog yazmak normal yaşantınıza ne kattı?
Kendi blogum yaşantıma bir şey katmasa da, blog takipçilerimin buraya yazdığı yorumlar ve kendi bloglarındaki yazılardan öğrendiğim çok fazla şey oldu.

5) Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerir misiniz?
Dilimde tüy bitti birisi saolsun. Her Allah'ın günü "yaz yaz yaz" diyorum fakat Nuh diyor peygamber demiyor. Sen de yaz yaz yaz..

6) Hangi kaynaklardan ilham alıyorsunuz?
Tasarım ya da içerik olarak örnek aldığım bir blog yok aslında. Kafama göre oluşturdum buraları. Zaten günüm günüme tutmuyor biliyorsunuz. Bir gün müzikten bahsederken bir gün alakasız bir şeyden sözettiğim oluyor. Müzik yazılarımı yazmadan önce kimi zamanlar eski dergilerden ve yabancı müzik kaynaklarından faydalanıyorum.

7) Diğer blog sahipleriyle iyi iletişim kuruyor musunuz?
Bereket versin, çok iyi takipçilerim var. İçimden gelerek söylüyorum bunu emin olabilirsiniz. Özellikle blogumu düzenli takip eden ve yorum bırakarak paylaşım içinde olanlar var. Sayelerinde bir çok şey öğreniyorum, güzel bir paylaşım var. Yazılan her yorumu önemsiyorum.

8) Şikayetçi olduğunuz konular var mı?
Sinir bozucu ve beklenmedik hatalar verdiğinde blog sayfamı camdan aşağı fırlatmak istiyorum; neyse ki teknik destek birimi iyi çalışıyor da bu hatalar hemen düzeltiliyor. Bir ara takipçi sayım nedensiz yere giderek düşüyordu. Meğer teknik bir meseleymiş. 

14 yorum:

  1. Ya ne içten yanıtlamışsın. Ben de yapacağım bu mimi yiha!

    YanıtlaSil
  2. Sonuç olarak Bloglar iyi ki varlar değil mi :))

    Benim Elim de neredeyse yıllanacak bir mim var ikisini birlikte cevaplayayım bari
    Bir de oturup özel olarak ajda dinlemişliğim yoktur ama nedendir bilinmez bir çok şarkısını biliyorum , bak başladım yine bu şarkısını söylemeye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle !

      Hep diyorum, Türkçe pop bir zamanlar çok iyi bir yerdeydi. Günümüzde birbirini andıran şarkılardan piyasa kurudu fakat o zamanlar çok güzel şarkılar vardı. Hele ki o aranjman dönemleri, 60'lar 70'ler filan. Rockçı adamı pop dinlemeye sevkeden cinsten :)

      Sil
  3. Yakın çevremizden okuyan kişi sayısı çok az, haklısınız.

    YanıtlaSil
  4. Ben teşekkür ederim :)

    Yakın çevre konusu o kadar doğru ki... Gerçekten üzücü bir durum aslında. Ve teknik hatalar konusu beni de adeta çıldırtıyor bazen:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne çok isterim yakın çevremle bir şeyler paylaşmak blog üzerinden. Ama nerede...

      Sil
  5. 4. soruya yanıtım şimdiden belli :D

    YanıtlaSil
  6. Valla dünyanın en amaçsız blogu bende ya :) Ama yine de seviyorum ben yazmayı, günlük gibin :P Yaşlanınca bakıp bakıp güleriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye ya, bence spontane olması daha güzel :) Ben severek takip ediyorum. Her yeni yazıda acaba ne varmış diyorum. Bende de o yok. Daha başlıktan anlaşılıyor içerik :D

      Sil
  7. Aa teşekkur ederim, bir sen okuyorsun o zaman zaten :P
    Ben de buraları seviyorum, farklı konularda kaliteli yazılar, eleştiriler okumak, hem de türkçe olarak biraz zor. Herkes biraz birbirinin aynı malum.
    Tek ricam lütfen The Leftovers'a daha fazla gömmemen hehheh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :)

      The Leftovers seven çok fazla takipçim var farkındayım ve o yüzden de fazla sözünü etmeden geçiştirdim :D Başka dizi olsa itinayla gömerdim de :p

      Sil