60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

20 Şubat 2016 Cumartesi

En İyi 20 Pet Shop Boys Şarkısı


Blogumun hatrı sayılır bir bölümünün rock dinleyicilerinden oluştuğunu biliyorum, ben de genel olarak rock müzik dinleyen birisiyim; fakat insan bazı zamanlar eğlenmek, dans pistinde kafayı gözü dağıtmak istiyor. Öylesi zamanlardaysa imdadıma 70'lerin disco grupları ve 80'lerin pop/synthpop grupları yetişiyor ve dans ayakkabılarını eskitiyoruz. Hiçbir zaman pop kültürü aleyhinde bir şeyler düşünmedim. Günümüz pop camiasını yerden yere vuruyor olsam da bir dönem pop denen şeyin kıymetinin olduğuna inandım her zaman. Madonna, Cyndi Lauper, Elton John, Michael Jackson, Kylie Minogue, George Michael, Cher, Donna Summer, Janet Jackson, Prince, Mylene Farmer, Blondie, Chic, Whitney Houston, Village People, Mariah Carey, Bee Gees, ABBA, Diana Ross ve daha nice sayısız figür var pop kültürünü bu kadar kıymetli yapan.

80'li yıllarda müzik dünyasına giriş yapan İngiliz pop ikilisi Pet Shop Boys da bu değerli pop figürlerinden biri kuşkusuz. Aradan geçen otuz küsür seneye rağmen halen ilk günkü kadar dinleyenlerini heyecanlandıran kaç isim tanıyorsunuz ? U2 yaşlandı. Michael Jackson öldü. George Michael'dan ses çıkmıyor. Madonna listelerde zorlanıyor. Dönemdaşları Pet Shop Boys ise halen kaliteli müzik yapmaya devam ediyor. Günlerden cumartesi, saatler gece yarısına yaklaşıyor, o zaman bu keyifli müzik ikilisinin bana göre en güzel 20 şarkısını seçeyim dedim. Bu liste geceyi dans ederek ve güzel düşler görerek yaşamak isteyenlere geliyor.

1) Being Boring
2) Integral
3) Home and Dry
4) I'm Not Scared
5) The Survivors
6) The Last to Die (Bruce Springsteen cover)
7) It's a Sin
8) Love etc.
9) Can You Forgive Her ?
10) New York City Boy
11) Leaving
12) This Must Be the Place I Waited Years to Leave
13) Go West (Village People cover)
14) What Have I Done To Deserve This ? (ft.Dusty Springfield)
15) Paninaro '95
16) Minimal
17) Close to Heaven
18) I'm with Stupid
19) One More Chance
20) Suburbia

6 yorum:

  1. ah cher ne güzeldi ama yaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için çok özel bir yeri var kendisinin. Yüzlerce an var zihnimde Cher'le özdeşleşen. Arkadaşlarım, üniversite sıralar,.. 60'lardaki folk/pop dönemi ayrı güzel, 70'ler ve 80'lerdeki rockstar imajı ayrı güzel. Tabii hepimizi harekete geçiren Believe dönemini de unutmamak gerek.

      Geçtiğimiz yaz döneminde Cher en yakın arkadaşıyla birlikte onun doğumgününü kutlamak için gizlice İstanbul'a gelmişti ve deyim yerindeyse Türkiye'nin altını üstüne getirmiş. Yatlarla sahilleri dolanmış Ege'de vs. Sonunda da rehberine söz vermiş; 2016'da İstanbul'a konser vermeye geleceğim diye. Kendisini ne kadar sevsem de bunun gerçekleşeceğine pek ihtimal veremiyorum. Siyasi sebeplerden :/

      Sil
  2. O ilk paragraftaki isimler yok mu? Gençliğimiz yahu! Eşim rock dinlerdi, dinler. Ben bildiğin popçuymuşum:)) Liste şahane olmuş bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel nostalji oldu ilk paragraftaki sanatçılarla :) Pop müziği de seviyorum ben. Rock ağırlıkta dinliyorum ama genelde. Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Pop kültürünü bize sevdiren gençliğimin o unutulmaz isimleri.. ah ahhh!.hayatlarımıza ne çok dokundu her biri..liste ise şahane..teşekkürler

    YanıtlaSil