60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

2 Şubat 2016 Salı

Dizi Meydan Okuması (Son)



25) En sinir bozucu dizi karakteri kim? 

Bir HBO klasiği olan ve her bölümü sinir bozan Oz'un rahatsız karakterlerini anmadan edemeyeceğim. Tobias, Augustus, O'Reiley, Schillinger,..

26) Hangi karakterin ölümü sizi çok üzmüştü? 

Kanser hastası, altın kalpli bir kadının yaşadıklarını anlatan ve bence hakettiği ilgiyi maalesef göremeyen süper dizi The Big C'nin kahramanı Cathy'nin ölümü çok üzmüştü. Çocuğu, iflah olmaz kardeşi ve kocası için geride iyi bir hayat bırakmak için çırpınan bu kadının finalde küt diye yatağında ölmesi, o sırada kocasının kapıdan içeri elinde çiçeklerle odaya dalması büyük haksızlıktı bence. En azından kocasını son bir kez görmesine izin verseydiniz ey zalim senaristler. İki göz iki çeşme ağlatan dizinin finalini söylemiş gibi oluyorum burada ama zaten Cathy'nin dizinin sonunda öleceği o kadar belli ki, sürpriz bozan bile sayılmaz. Zengin kadrosu (Laura Linney, Oliver Platt, Susan Sarandon ve Gabourey Sidibe) ve hikayeyi anlatış biçimiyle her daim en sevdiğim dizilerden biri olarak kalacak The Big C. Feci ağlatır. Özellikle Six Feet Under takipçilerine duyrulur.


27) En iyi "ilk bölüm" hangi dizideydi?

Yanlışlıkla ölümüne neden oldukları çete üyesinin cesedini hayvanat bahçesinde timsahlara atarak hızlı bir giriş yapan Nip/Tuck'ın ilk bölümü hafızalardan çıkmayacak gibi duruyor.

28) En iyi dizi finali hangisiydi? 

Aslında çok iyi final yapan birçok dizi var. Six Feet Under, The Big C, Breaking Bad, Nip/Tuck hepsinin de finalleri tatmin ediciydi fakat The Wire'ın finalde yarattığı umutsuzluk ve çaresizlik hissi paha biçilemez. Bu kadar sert ama gerçek bir sonu hakedecek ne yaptık ?

29) Sizi hayal kırıklığına uğratan dizi hangisiydi? 

İnfial yaratacak biliyorum ama The Leftovers son yılların en abartılan televizyon işi olabilir. Six Feet Under'la kıyaslandığı için ister istemez çok merak ediyordum. 3-4 bölüm seyrettim ve bu diziden bir şey çıkmayacağına kanaat getirdim. Nereden biliyorsun derseniz bir diziyi ayakta tutan unsur meraktır. Eğer "dizide neler olacak acaba" dedirtmiyorsa o dizi başarısızdır.

30) En iyi dizi repliği hangisi? 

Tüm zamanların en esrarengiz dizisi Twin Peaks'ten gelsin; "baykuşlar göründükleri gibi değildir".

* * *

The Big C'nin finalinde Cathy öldükten sonra bir rüya sekansı vardı. Ne yazık ki Youtube'ta güzel bir görüntü kalitesinde bulamadığım için paylaşamıyorum fakat orada çalan parçayı paylaşmak istiyorum. 1-2 hafta ufak da bir izin istiyorum yeri gelmişken. Görüşmek üzere. Sevdiklerinize iyi davranın ve kedinizin mamasını ihmal etmeyin. Z

12 yorum:

  1. aa the big c de cathy öldü mü?
    ilk bölümleri seyredip ara vermiştim, üzüldüm
    bak. nasıl iyi, yaşam doluydu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda bu kadar üzülmemin nedeni de o aslında. Kadının gözleri bile ışıldıyordu. Zalim senaristler harcadılar :(

      Sil
  2. Bir iki hafta çok bence kedinin maması neyse blogların yazısı da odur yazısız kalmaya gelemezler :) hem sen de özlersin ki neticede bloglar yazarlar için oksijenin en bol olduğu alanlardan biridir. Güzel günlerde müzik dolu yazılarında görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özleyeceğim kesin de döneceğimi sanmıyorum yakınlarda. Ama güzel bir dönüş yapacağım, not ediyorum şuraya :)

      Sil
  3. Wow! Müthiş bi yazı serisi keşfettim şu an ama birincisinden başlamam gerekiyor sanırım? Ben bi kurcaliyim buraları. Bu yazıda geçenlerin hiçbirini izlemiyormuşum zaten :( HBO dizilerini niye sevemiyorum ben ya?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerseniz her gün tek tek cevaplayabilirsiniz ya da bazı takipçilerim gibi fırsat buldukça 3-5 soru birden de cevaplayabilirsiniz :) Ben de genelde HBO dizilerini çok seviyorum. Genelde drama ağırlıkta oluyorlar ve ben de drama izlemeyi seviyorum.

      Sil
  4. Baştan sona senin bu meydan okumadaki paylaşımlarını okuyacağım, izlemem gereken pek çok güzel şey var :) Umarım ara iyi gelir, takipteyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ben de birkaç tane dizi not ettim. Komşularımda gördüklerim. Dönüşte onları da izlemeye başlarım herhalde. Bakalım neler getirecek bu ara bana :) Görüşmek üzere.

      Sil
  5. Aa bir gittim neler olmuş, sıkılmalar,toplu cevaplar, aralar falan.
    O aralar güzel bence. Hatta sadece burası değil, umarım tüm internetlerden uzak bir ara olur.
    Twin Peaks izlemedigimi utanarak belirtmek istiyorum ama "2016 yaz" izleme listemize aldım. Malum yazın dizi kuraklıgı başlayacak. The Big C'deki final şarkısını ben şu detektiflik dizilerinden birinde keşfetmiştim. The Big C'yi de düzenli izlememiş, TV'de gördükçe falan bakmıştım ama son bölümüne zart diye denk gelince yamuldugumu hatırlıyorum.
    Mutlu aralar :) Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri döndüm :p Çok uzun sürmedi ama iyi bir şey tabii. Araları sündürünce dönmesi zorlaşıyor. Big C'yi öneririm ya çok güzel bir diziydi :) Twin Peaks çok rahatsız bir dizi ve ekranlara dönmesini iple çekiyorum.

      Sil
  6. The Big C'yi çok merak ettim ve başladım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok sevindim :) Beğeneceğinizi düşünüyorum.

      Sil