60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

11 Ocak 2016 Pazartesi

Uzay Yolcusu Kalmasın, Güle Güle Bowie !


Bu liste asla ve asla "en iyi 15 Bowie şarkısı" anlamına gelmiyor. Sadece Bowie'nin öldüğü gününün, yani içinde bulunduğumuz "bugünün" tezahürü. Ona veda edeceksem ancak bu şarkılarla veda edebilirim gibi geldi. İçinde en sevdiğim şarkısı Starman de var, 7 senedir blogumun ana temasını oluşturan Aladdin Sane de var. Herkesin sevgilisi Ashes to Ashes ile Heroes'u da unutmadım. Ama bir yandan kendi kişisel sevdiğim Bowie hazinelerinden de (Shadow Man, Rock 'n' Roll With Me, Seven, Kooks, Slow Burn) aralara serpiştirdim. Türkçe sözlü Yassassin (Yaşasın) ile bir nebze olsun yüzleri güldürmek istedim. Kapanışı ise Low albümünün de kapanışını yapan, Subterraneans ile yaptım. Sözün kısası, her albümünden bir şeyler almaya çalıştım. Elbette konu Bowie'yse onu ne bu kadarcık bir yazıya, ne de bu kadar kısa bir listeye sığdırabiliriz. Fazlasıyla konuştum, artık susmalı ve sözü "uzay yolcusu" Bowie almalı.


2 yorum:

  1. Kim dedi öldü diye bizim merak ettiklerimizi öğrenmeye gitti " Is there life on Mars? " diyordu ya hani şarkısında işte bakmaya gitti marsta hayat var mı yok mu bize oradan şarkılarını gönderecek çünkü o david bowie o bir efsane ve efsaneler ölmez yolcuğa çıkarlar !
    Yolculuğa çıkarak devam ederler , şarkıları devam eder biz dinlemeye devam ederiz ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel yazmışsın. Marsta hayat var mıdır bilinmez ama bu dünyada güzel şarkılarla dolu bir hayat var. Yıldızlara selamımızı söyle Yıldızçocuk :)

      Sil