60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

2 Ocak 2016 Cumartesi

Müjdemi İsterim


Baskın:Karabasan (2015) - 8/10

..çünkü nihayet Türkiye'nin de medarı iftiharı diye nitelendirebileceğimiz bir korku filmi oldu. Can Evrenol'un yönettiği bir ilk film olan Baskın: Karabasan, sadece şimdiye kadar çekilmiş en eli yüzü düzgün Türk korku filmi değil, aynı zamanda bu yılın da en kayda değer korku filmlerinden biri. Türk korku sineması için bir dönüm noktasıdır desek, çok da abartmış olmayız sanırım.

Her konuda iddialı konuşmayı sevmem çünkü bilmediğim konular hakkında ahkam kesmeyi cahilce görürüm. Fakat korku sinemasına gönül vermiş bir insanım. Yüzlerce örneğini seyrettim. Klasiklere ve modern klasiklere hakimim; yeni çıkan örneklerini de elimden geldiğince yakından takip ediyorum. Bir şehre gittiğimde, eğer varsa korku sinemasıyla ilgili mekanları da gezerim. En son bu yaz ünlü korku filmi üstadı Dario Argento'nun korku dükkanını Profondo Rosso'yu gezmiştim; ileride bir gün yazacağım. O yüzden bu kadar iddialı ve kendimden emin bir girizgah yazma ihtiyacı hissettim. Baskın: Karabasan, bugüne kadar izlediğim en başarılı Türk korku yapımıydı.

Peki neydi bu filmi diğerlerinden ayıran ?

Öncelikle şunu belirtmek isterim, Türk korku sineması sanıldığı kadar yeni değil. Bundan onlarca yıl öncesinde de çeşitli denemeler yapıldı fakat bu türün bir sektör olarak ülkemizde yerleşmesi son on yılda gerçekleşti. Her ne kadar filmlerini eleştirsem de Hasan Karacadağ'ın bunda katkıları tartışmasız. Bu ülkede iyi kötü bir Türk korku izleyicisi yaratıldı. Fakat bu türün ilerlemesi ve daha başarılı örneklerinin çıkması için "cin"lerden başka şeylerden de bahsetmemiz gerekiyordu. Evrenol, bu filminde işte tam da onu başarıyor; "makus cin talihimizi" kırıyor ve özgüne yakın bir hikayeyle, evrensel bir korku sineması örneğine imza atıyor.

Konusu ise şöyle; birbirlerine bağlı görünen beş polis arkadaş, gece vakti kendilerine gelen ihbar neticesinde ormanın ortasındaki izbe bir binaya çağrılırlar. Fakat oraya vardıklarında kendilerinden destek isteyen polislerden eser yoktur. Osmanlı döneminden kalan eski bir karakol olan bu binanın içini keşfe çıkan polisler aslında bilmeden cehennemin kapılarını ardına kadar açar.

-Yabancı basının filme övgüleri (büyütmek için resme tıklayınız)-

Samimi ve bir o kadar başarılı oyunculukları, titizlikle hazırlanmış sahne geçişleri, 80'ler korku filmlerini andıran ve bunun da hakkını veren bol synth'li müzikleri ve en önemlisi hiç düşmeyen temposuyla neredeyse dört dörtlük bir korku şöleni var karşımızda ! Ufak tefek eksiklerini görmezden geliyor ve bir korku filmi sever olarak tüm ekibi içtenlikle kutluyorum. Buraları okurlar mı bilmem ama kendilerine teşekkür ederim ! Nihayet bizlerin de esaslı bir korku filmi var artık. Nitekim film Amerika'da da gösterime girecekmiş. Girmeli de. Toronto Film Festivali'nde de boy gösteren bu filmin ilerleyen zamanlarda yabancı basında kendinden sıkça sözedileceğinden kuşkum yok. Korku filmi severler kaçırmasın ve ilk fırsatta soluğu sinemada alsınlar derim.

8 yorum:

  1. Yaa
    Cok merak ettim!! Cok kaliteli gorunuyo fragmani cok begendim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de fragmanı izleyip "galiba oldu bu sefer" demiştim. Sahiden başarmışlar :)

      Sil
  2. Ay çok şükür gösterime girmiş! Amerika'da doğmuş büyümüş kuzenimin oğlu fragmanını yollamıştı, "Oha bu ne?!" diye, öyle haberimiz oldu, kaç aydır bekliyorduk :) Seans means bakayım hemen, sen nerede seyrettin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de günlerdir bekliyordum, sonunda the Büyülü fener'de seyretme fırsatım oldu :) Zam gelmiş oranın biletlerine de. Giderek malum tekel sinema zincirne dönüşüyorlar ya hayırlısı..

      Sil
  3. Fragmanını bile çok korkunçlu yapmışlaar , umarım cesaret edip izleyebilirim belki bi ihtimal :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırf bu fragmanı bile bir çok yerli yapım filmlerden iyi :)

      Sil
  4. Sinemada izlemek korkutur mu beni acaba? Ama merak da ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm. Şöyle diyeyim, Türk korku filmleri içinde bu kadar kanlı olan bir tane daha görmedim. Eğer kanlı sahnelerden rahatsız oluyorsanız pek önermem. Normalde işin sadece kan ve vahşet boyutuna indirgenen korku filmlerini sevmem. Daha sofistike şeyler beklerim. Baskın da bir şekilde bu dengeyi sağlamış. Evet çok kanlı ama bir o kadar da yaratıcı ve ucuzluktan uzak :)

      Sil