60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

4 Ocak 2016 Pazartesi

En İyi 20 Jane Birkin Şarkısı

 

2016'ya hızlı bir başlangıç yapalım istedim ve yılın ilk listesini 60'lı yılların unutulmaz şarkıcısı/oyuncusu Jane Birkin'e ayırdım. Kendisi hakkında sıkça yazdım, o yüzden kimdir, neler yapmıştır tekrardan üstünden geçmeyeceğim. Fakat şunu söylemeden edemeyeceğim, kimileri Jane için "notaları ıskalayan, kristal sesli kötü şarkıcı" gibisinden yakıştırmalarda bulunuyor. Hiçbirine katılmıyorum. Tam tersine, eğitimli birçok sesten, Tanrı vergisi güçlü sesleriyle yeri göğü inleten birçok şarkıcıdan daha farklı bir şarkıcı kendisi; duygusal ve kırılgan. Nasıl ki Leonard Cohen, Nico, Jacques Brel, Morrissey gibi sanatçıları gece dinlemek makbulse, Birkin'i de geceleri, özellikle gece yolculuklarında dinlemek makbul. Bir an olur, sizi kalbinizin tam ortasından vuruverir.

Herkes onu biricik aşkı Serge Gainsbourg ile kaydettikleri, yayınlandığı an neredeyse tüm Avrupa'da yasaklanan, dönemin Papa'sı tarafından dinlemenin günaha girmek olduğunu ilan ettiği Je t'aime Mon Non Plus şarkısı ile tanısa da kendisi bu sansasyonel düetten fazlasına sahip.

Bu listeye Jane'in Serge'le yaptığı diğer efsanevi düetleri yani, La Chanson de Slogan, 69 Année Érotique ve La Décadanse'ı eklemedim. Tamamen solo çalışmalarına ayırdım bu listeyi. Ama siz yine de Birkin'i tanımak isterseniz bu düetlere de kulak vermekte fayda var.

1) Jane B.
2) Amours Des Feintes
3) Les Dessous Chics
4) Ex Fan Des Sixties
5) L'Aquoiboniste
6) Et Quand Bien Même
7) Prends Cette Main
8) Le Canari Est Sur Le Balcon
9) Strange Melody
10) Fuir le Bonheur
11) Yesterday Yes A Day
12) Living In Limbo
13) Di Doo Dah
14) Oh Comment Ça Va ?
15) Dépression Au-Dessus Du Jardin
16) Baby Alone in Babylone
17) Lost Song
18) Haine pour Aime
19) Les Avalanches
20) Rien Pour Rien


Elisa.. Listeye özellikle koymadım bu şarkıyı. Neden derseniz stüdyo kaydı aşağıda paylaşacağım kayıt kadar etkileyici değil ve ilginçtir bu muhteşem canlı kayıt ülkemizde oldukça popüler. Bizim coğrafyanın müziğiyle harmanlandığından mıdır bilinmez, Elisa'nın bu kaydı ayrı bir sevilir. O zaman çalsın darbukalar, ağlasın kemanlar diyoruz.


2 yorum:

  1. Kendine has bir havası var gibi geldi bana. Serge ile olan düetinden fazlasını bilmiyordum ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de öyle. Çok iyi bir sesi olmamasına rağmen tarzı ve karizmasıyla üstesinden geliyor :)

      Sil