60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

28 Ocak 2016 Perşembe

Dizi Meydan Okuması (19.Gün)

 En sevdiğiniz mini dizi serisi hangisi?
 

Tamam, itiraf geliyor; iflah olmaz bir American Horror Story takipçsiyim ve Murder House'dan (ilk sezon yani) beri severek izliyorum; çünkü eğlenceli bir dizi. 2011 yılında gene internet başında oturmuş yeni bir "korku dizisi" ararken karşıma bu dizi çıkmıştı. Henüz ülkemizde adı sanı duyulmamıştı. Amerika'da da pek durum farklı değildi. Tumblr malzemesi olmadan önceki dönemde izlemeye başladım.

İlk sezon hem korkutucuydu hem de çok sevdiğim oyunculardan bazılarını konuk ediyordu; Jessica Lange ve Frances Conroy'dan bahsediyorum tabii ki. Daha sonrasında ekibe yine benim çok sevdiğim bir oyuncu olan Kathy Bates de eklendi. Dizi tam anlamıyla pişti. Her bölümde giderek artan müzik kullanımları ve konuk oyuncularla güçlenerek ilerlese de üçüncü ve dördüncü sezonlarda biraz tökezlediği de bir gerçek.

Kitlelerin aksine yeni sezon Hotel'i, Lange ve Conroy'un eksikliklerine rağmen beğendim. Hatta Asylum ve Murder House'tan sonraki en iyi sezondu diyebilirim. Çünkü oldukça kirli ve karanlık bir ton yakalamışlar. Otel sahibi Patrick March, onun pis işlerini temizleyen Hazel Evars, tam bir kaybeden gibi durmasına rağmen daha sonrasında içinden bir canavar çıkan Iris ve pek tabii Liz Taylor gibi birbirinden renkli karakterlerin varlığı beni sezona bağladı ve severek izledim diyebilirim.

Popüleritesinin artmasıyla korku öğelerinin de giderek azaldığının farkındayım ama her şeye rağmen American Horror Story'i takip etme nedenim bir korku dizisi olmasından öte seyredilebilir, eğlenceli bir şov olmasıdır diyebilirim. En azından geçen sezonun en son bölümünü izledikten sonra tamamen bıraktığım The Walking Dead gibi kısır bir döngüye girmeden her sezon yeni karakterler ve yeni hikayelerle karşımıza çıkıyor.

8 yorum:

  1. Hotel'e başlayamadım bir türlü, merak ediyorum. Ah bir de hemen aklıma şu geldi:
    https://youtu.be/F5D1-VlrWcA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elsa Mars :((
      Bowie'nin ölümünden sonra astronotlar kendi çaplarında anma yapmışlar.
      http://www.space.com/31571-david-bowie-tribute-astronauts-scientists.html

      Sil
    2. Facebook'ta paylaşmıştım bu videoyu. Uzayda çalınıp kaydedilen ilk şarkıymış yanlış hatırlamıyorsam, tabii ki Space Oddity olmalıydı o şarkı. İşin güzel tarafı, bu video taa 2013'ten kalma, Bowie öldü diye aklına gelip de yapmamış Hadfield. Bilime tutunduğum kadar müziğe de tutunmam hep böyle şeyler yüzünden.

      Sil
    3. Ahahahahaha senin dün bahsettiğin habercilere döndüm ben. Astronot ve Bowie diyince bu linki yapıştırmam ama içeriğini okumamam..

      Ne güzel bir şey geride böyle bir miras bırakmak. Gene birkaç sene önce de bir örümceğe Ziggy ismini vermişlerdi :)

      Sil
  2. 18-19 düzeltmesi görülmedi sanmayınız... :P
    The Walking Dead'i de bir ben izlememişim ya. Ama zaten;
    Vampirler > Zombiler :E

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahin gözü :D Hiç kaçmamış o detay senden :)

      Allahım yine fikir ayrılığına düşeceğiz ama söylemem lazım; zombileri daha çok seviyorum. Böyle usul usul yürüyorlar zararsız :p

      Sil
  3. Başak burcu olmak da çok zor :P

    Ya neyse, ben vampirlerimi alıp gidiyorum artık ne yapayım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaha :D

      Vampirleri severim aslında fakat Twilight ve son dönemde hortlayan furyalar yüzünden asilzade vampirleri ergen vampirlere çevirdiler :(

      Sil