60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

23 Ocak 2016 Cumartesi

Dizi Meydan Okuması (14.Gün)

Tüm sorular için buraya.

"En sevdiğiniz dizi jeneriği hangisi?" 


Korkmaya hazır mısınız ? Çünkü bugünün sorusuna üç korku dizisiyle cevap vereceğim.

Öncelikle en sevdiğim korku dizisinin jenerğiyle başlayayım. Masters of Horror benim için tüm zamanların en heyecan verici televizyon projesiydi çünkü antoloji formatında çekilen bu iki sezonluk mini dizinin her bölümünü korku sinemasının ustaları çekmişti ve ortaya dehşet verici bir yapım çıkmıştı; öyle ki halen bu dizinin üzerine bir şeyler koyabilecek bir korku dizisi çıkmadı. Listede kimler yok ki ? Korku sineması denince akla ilk gelen isimlerden biri olan Halloween'in yönetmeni John Carpenter, İtalyan korku sinemasının devi Dario Argento, bizlere Poltergeist ve Texas Chainsaw Massacre gibi kült filmleri armağan eden Tobe Hooper, Piranha ve Howling ile 70'lerin sonunda korku dünyasına imza atan Joe Dante, 80'lerin en meşhur korku ustalarından John Landis, rahatsız film çekme konusunda doktora yapmış olan Takashi Miike ve Session 9 filmiyle beni korkulardan korkulara sürükleyen yeni dönem ustalarından Brad Anderson.



Bölümleri jenereği kadar iyi olmasa da yoklukta izlenebilecek bir korku dizi olan Fear Itself'in jenerği bence Masters of Horror'ınkinden daha başarılıydı. Venedik San Marco meydanındaki kuşlardan bir anda korku unsuru çıkarmayı başaran güzide bir jenerik kendileri.


Meydan okumanın daha sonrasında kendisinden bahsedeceğim için fazla üzerinde durmayacağım; fakat American Horror Story'i de buradan anmak isterim. Zira benim için kıymetli bir dizi. 5 sezondur devam eden bu dizi, her sezon bambaşka konular ve bambaşka jeneriklerle karşımıza çıkmakta. Benim favori sezonum halen 2.sezon (Asylum) olsa da jenerik konusunda sanırım en iyisi 3.sezondu (Coven). Korku dizileri arasında şimdiye kadar izlediğim en ürpertici jenerik budur.


Not: Yazının resmi olarak seçtiğim bu poster, Masters of Horror'ın ikinci sezonuna ait. Üstad Dario Argento'nun çektiği Pelts bölümü, kürk ticareti yapan "insanların" başlarına gelen lanetleri anlatıyor. Kürkten ve her türlü hayvan sömürüsünden nefret eden biri olarak zevkten dört köşe izlemiştim bu kan banyosu bölümü. Meat Loaf'un başına gelenler, her gün dışarıda kürk için öldürülen hayvanların başına gelmekte. Keşke bu bölüm kürk ticareti yapanlara seyrettirilse, belki şu kadarcık olsun empati yapmayı başarırlar.

6 yorum:

  1. AHS: Asylum benim sinir sistemimi gerçekten zorlayan bir sezon olmuştu. Hatta kazık kadar halimle, ışıkları yakmadan salondan yatak odasına gidemiyordum izledikten sonra.
    Masters of Horror'ı biliyorum ama izlemedim.(Yemedi):) Bahsettiğin bölümü de sittin sene izleyemem zaten (Ağlamaktan).

    Alt başlıktaki o renk geçişini de kaçırmadım, okuyuculara çok fena korku salmışsın :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke diğer sezonlar da Asylum kadar zorlasaydı bizleri :) Cidden izlerken o hastane koridorları dar gelmişti. Hotel de eğlenceliydi aslında fakat çok korkutmadı sanki ? Lady Gaga nedir allasen :( Neyse spoiler vermeyeyim, ilerki günlerde AHS hakkında yazacağım.

      MoH kadar iyi bir korku dizisi daha çekileceğini sanmam çünkü adı üstünde, bütün ustaları toplamışlar. Hele bir de John Carpenter'ın bölümü vardır.. Aman aman. Pelts'i seyrederken ağlamadım fakat büyük öfkeyle seyrettim. Kürk giyenlerin ruh halini merak ediyorum, araştırma yapılmalı.

      Ahahahaha :D AHS'nin yeni sezonu; AHS:Backstreets :p

      Sil
  2. Ahaha valla cuk oturdu başlık, sağlam bir senaryo da çıkar, eminim.

    Hotel'i henuz bitirmedik ama Lady Gaga'yı role yakıştıran bir benim sanırım, bana çok eğreti gelmedi ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jessica Lange'in yolunu gözlüyorum :( Fakat şuna katılıyorum, genelde insanlar yeni sezonu beğenmemiş olsa da ben sevdim. Hatta Asylum ve Murder House'tan sonraki en başarılı sezondu diyebilirim.

      Sil
  3. Korku filmlerini pek tercih etmeyen biri olarak korku türündeki dizileri hiç izlemem ama pelts bölümünü merak ettim devam şeklinde ilerlemiyorsa o bölümünü seyredebilirim .
    Daha önce senin bloğunda konuşmuştuk sanırım the exorcist filmini geçen bir yerde okudum onun da dizisini yapacaklarmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi tamamen antoloji formatında o yüzden rahatlıkla bölümleri izleyebilirsin, süreklilik yok. Black Mirror gibi :) Cigarette Burns ve Pelts'i öneririm. İlki çok korkunç, ikincisindeyse kürk mevzusu.

      Sil