60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

22 Ocak 2016 Cuma

Dizi Meydan Okuması (13.Gün)

Yeni başlayacaklar için tüm sorular burada.

"En iyi dizi kadrosu hangi dizideydi?" 

Courtesy of FX

Tamam, son yılların en iyi dizisi Breaking Bad olabilir fakat oyumu Sons of Anarchy'den yana kullanmak istiyorum; çünkü bu diziyi bu kadar çok seviyorsam en önemli nedeni kadrosuydu. Dizideki her karakter özenilerek yazılmış ve canlandırmaları için de o kadar iyi oyuncular seçilmiş ki, gerçek dünyada sanki bu karakterlerin bir yerlerde yaşadığını bile düşünebilirsiniz.  

Shakespeare'in ünlü trajedisi Hamlet'in serbest bir uyarlaması olan bu dizi son yılların en iyi "aile" dizisiydi. "Motosiklet kulübü üyelerinin trajedisi" olarak da özetleyebileceğimiz dizide kimler yoktu ki ? Babasının hayaletiyle cebelleşen ve bir yandan da kulübü -ailesini- ayakta tutmaya çalışan Jax Teller, kulübün lideri Clay Morrow, baskın anne figürü Gemma Teller, mali işlere bakan felsefe adamı Bobby, kulübün pis işlerini üstlenen Tig, akil insan Chips, kulübün saf üyesi Chuck, tez canlı Juice, ağır abi Piney, kulübün her daim arkasını toplayan şerif Unser Wayne, piskopat görünümünün ardında duygusal bir insan yatan Happy ve Jax'in biricik eşi Tara Knowles.

Atmosfer ve oyuncuların inandırıcılığı o kadar başarılı ki, izlerken siz de bir nevi bu büyük ailenin ferdi oluveriyorsunuz yedi sezon boyunca. Ölümlere üzülüyorsunuz, mutluluklarını paylaşıyorsunuz. Bu kadar inandırıcılık her dizide görülen bir şey değil. Final bölümünde farkettim ki, 92 bölümdür Charming Kasabası'na ve fertlerine o kadar alışmışım ki hiç bitmesin istedim. Karakterlerin her birine veda etmek bana zor gelmişti. Çocuklar gibi üşenmeden gidip dizinin t-shirt'ünü ve aksesuarlarını aldığımı da hatırlatırım. Sizi çok sevdik be SAMCRO* tayfası.

*Sons of Anarchy Motorcycle Club, Redwood Original


6 yorum:

  1. Hiç bilmiyorum bu diziyi ya. Ama her erkegin rüyası gibi duruyor :)
    Bu yazıyı hiç görmedim, bu diziyi hiç duymadım. Zira motor manyagı kocam sayesinde, halihazırda bir "Turbo Cuma"mız var :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motor tutkunu herkesin rüyası olabilecek bir dizi :)

      Hele bir de her sezon motorların değişmesiyle (ya pert oluyorlar ya da yeniliyorlar) birbirinden güzel ve farklı modelleri tanımış oluyorduk ne güzel.

      Eşiniz duymasın, zira 1-2 bölüm seyrettikten sonra insanda Harley alma güdüsünü doğuruyor :D Tshirtle yetindim ben de ahahaha. Fakat bir ara ciddi ciddi motor fiyatlarını inceliyor ve niyetine giriyordum. Türkiye'de güvenli olsa zaten ilk tercihim motor kullanmak olurdu ama malum sebeplerden biz arabayla devam :)

      Sil
  2. "Tshirtle yetindim ben de" hahahah çok iyiymiş bu.
    Gerçekten dediğiniz gibi, güvenli olduguna inansam ben kendim bile motor kullanabilmek isterdim. Ama durakta otobus beklemenin bile tehlikeli oldugu bir ülkede yaşıyoruz. Neyse, izleyecek bir şey kalmazsa, vicdanım da beni çok rahatsız ederse bu diziden kendisine bahsederim :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka bir yerde mesela Roma'da falan yaşıyor olsam motosikletten inmezdim ama orası kesin :) Hem pratik hem de özgürlükçü taşıma.

      Sil
  3. Bir kaç bölümüne arkadaşım izlerken tanık olduğum, çok sevdiğim ama bir türlü o uzun sezona başlama cesareti gösteremediğim için yanaşmadığım dizi:))
    bir de fazla spoi yedim zaten, çevremdeki herkes izliyor:(

    ama müzikleri efsaneydi. izlemiyorum ama dinliyorum!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şşşş kimse duymasın, yarınki sorunun cevabım SoA çünkü dediğin gibi müzikleri efsane bir dizi :)

      En sevmediğim olaylar biridir yanlışlıkla spoiler yemek. İster istemez dizi keyfini düşürüyor fakat 92 bölüm uzun bir maraton olduğundan bence spoilerlara rağmen keyif alacağını düşünüyorum Soa'dAN.

      Sil