60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

21 Aralık 2015 Pazartesi

Yılın En İyi 10 Filmi (2015)


Geriye dönüp baktığımda aslında bu sene çok da verimli bir sinema yılı olmamış. Yine birçok film izlendi ama meyve veren çok azdı.

- Star Wars, Mad Max, Terminator, Jurrasic Park gibi kült film serilerinin yeniden doğuşuna tanıklık ettik ama ne yazık ki bir çoğu hayalkırıklığıydı. Blockbuster filmlerse her zamankinden daha kötü durumdaydı. Avengers: Age of Ultron'u yarıda bıraktım. Spectre'ı izlerken daral geldi, vs.

- Favorim korku sineması da maalesef can çekişiyordu. Insidious ve Sinister gibi kaliteli seriler berbat devam filmleriyle mefta oldular. Crimson Peak korku filmi lakabını haketmiyor. Yılın en adı sanı duyulmamış, 2013 yapımı olmasına rağmen bu sene vizyona giren Afflicted ise nadir iyi örneklerdendi. Seyircilerin aklıyla alay eden Demonic ise yılın en kötüsü. Howl da en yakın rakibi.

- Biyografiler ve belgeseller hiç olmadıkları kadar iddialı ve başarılıydılar.

- Arthouse filmler yine bizlerin kurtarıcısı oldu.

En iyisi lafı uzatmadan "bu sene Türkiye'de vizyona giren" en iyi 10 film seçkimi paylaşıyorum.

Takdir sizin :)

1) Leviathan
2) Mad Max: Fury Road
3) Whiplash
4) It Follows 
 
 
5) Inside Out
6) Ant-Man
7) Une Nouvelle Amie
8) Loin Des Hommes
9) Amy
10) Selma

8 yorum:

  1. Gayet saygıdeğer bir liste olmuş Zihin ( ・ᴗ・ ) Amy'yi yakın zamanda izlemek istiyorum. Sanırım Ant-Man'i de görmem lazım, en iyi Marvel işi diyenler var. Loin des hommes'a hakettiği değeri vermen ayrıca hoşuma gitti. Benim bu on içinde favorilerim It Follows ve Mad Max: Fury Road!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)) Marvel'dan usanma noktasına gelsem de, Ant-Man gerçekten son yıllarda çıkardıkları en iyi film. Zevkle izleniyor. Loin des hommes'u nedense listelerde göremiyorum ama bence kayda değer bir filmdi.

      Sil
  2. Listeleme işlerinde hiç iyi değilim sanırım ben ya yapmak çok isterdim ama ancak yapılan bilançolara yorum yapabiliyorum :D
    İlk onuna şöyle bir baktığımda birinciye leviathan 'ı koymuşsun benim biraz hoşlaşmadığım bir filmdi zorlama bir durağanlık gereksiz diyaloglar vardı ama olay örgüsü bakımından özellikle de sonu ilginçti ,o yüzden mi birincilik koltuğuna oturdu acaba ? sonrasındaki fazla amerika her şeyi yener ana fikirli aksiyonlarla pek aram olmadığı için mad max 'i izlemedim ant man de öyle korku filmleriyle aram hala iyi değil :D o yüzden it follows su da izlemedim .Amy ' i izledim ama hala düşüncelerim aynı gereksiz bir kahramanlık hikayesi var amaaa listedeki françois Ozon harikasını görmemek ayıp olur harika iş çıkarmış o filmde her ne kadar günümüzde cinsel kimlik üzerine çok yazılıp çizilse de françois farkını yaratmış .Whiplash bana göre bu sene birdman yerine oscarda ödülleri toplayan film olmalıydı hala hakkı yendiğini düşünüyorum :D Selma 'yı da Oscar 'dan beri çok merak ediyorum bir türlü izleyemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leviathan'ı sevmememin birkaç sebebi var. Doyurucu hikayesi, yerinde müzik kullanımı (Philip Glass seçimi harika) ve sinematografisiyle bu yılın bende en fazla yer eden filmi oldu. Bir dakikasında bile sıkılmamıştım. Evrensel bir film olduğunu düşünüyorum, özellikle yaşanan olayların "bir yerlerden" tanıdık olduğu düşünülürse :)

      Eski toprak bir Mad Max hayranı olarak hem bu filmi hem de eski üçlemeyi katıksız aksiyon olarak değil de bilimkurgu (steampunkın en iyi örneklerinden biridir bence Madmax serisi) ve macera olarak değerlendiriyorum :)

      Son yıllarda tıpkılaşan ve gitgide soluklaşan süperkahraman filmlerine yeni bir soluk olmuş Ant-Man. Esprili ve gayet eğlenceli. Neredeyse sıfır beklentiyle gitmiştim filme ama çıktığımda "işte bu" demiştim. Bir şans ver derim :)

      Korku sineması her zaman gözdem olmuştur ve hatrı sayılır miktarda örneğini izlemişimdir bugüne kadar. Alçakgönüllü davranamadığım tek konu herhalde korku filmleridir :D Bu sene korku filmleri genellikle vasat ve altıydı. It Follows ise 80'lerin korku filmlerine göz kırpmasıyla ve kısmen farklı senaryosuyla beni hayran etti. Olur da filmdeki gibi "birileri" beni takip eder diye salondan çıkmak istemedim bir an :D

      Biyografilerin genel sorunu o aslında, hikayesi anlatılan kim olursa olsun bir şekilde kahramanlaşıyor.

      Dürüst olayım; Selma çok aman aman bir film değil. Hatta türünün "iddiasız" bir örneği. Fakat bir şekilde o duygu geçişi iyi sağlanmış. İzlerken bir anda kendini Selma yürüyüşünde buluyor insan. Filmde gösterilmeyen diğer Selma detaylarını da (Joan Baez ve Nina Simone'un da orada bulunduğu ve sonunda konser verdiği)aklından geçirince insan bir şekilde etkileniyor :)

      Sil
  3. Liste çok güzel olmuş:) ben böyle listeleri yapmayı başaramıyorum ya..
    bir kaçı haricinde izledim hepsini. ama Inside Out kesnlikle favorim.
    Whiplash bu yıl mıydı ya.. inanamadım:)) çook eskiymiş gibi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Liste işlerini ben oldum olası sevmişimdir. Fakat huyum kurusun her daim bir şeyleri eklemeyi unuturum. Bu listede unutmadım galiba :)

      Ocak'ın hemen başında vizyona girdiği için ben de başta unutmuştum :)

      Sil
  4. Çok iyi liste olmuş, içten tebriklerimi sunarım:)
    Hele inside out'u unutmamış olman ile beni 12'den vurdun resmen:) ben de en kısa zamanda -kendimce-değerlendirmesini yazacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de :)

      Inside Out son yıllarda izlediğim en başarılı animasyonlardandı. Pixar bir kez daha kalbimizden vurdu :)

      Yazınızı merakla bekliyorum.

      Sil