60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

5 Aralık 2015 Cumartesi

Star Wars ve Düşündürdükleri

 

Herkes gibi ben de Star Wars severim. Bütün filmlerini izledim. Hatta bazılarını defalarca. Birkaç sene önceki Star Wars: Phantom Menace 3D faciasını bile (altyazı hariç hiçbir şey üç boyutlu değildi) sinemada izledim. Yıllarca Star Wars figürleri ve eşyaları topladım. Daha geçenlerde yine Darth Vader'lı güzel bardak altlığı buldum. Kısacası bu seriyi seviyorum ve yeni filmi -her ne kadar yönetmenden dolayı olumlu beklentilerim olmasa da- dört gözle bekliyorum.

Peki bu seride hoşuma giden şey ne ?

Genel kanının aksine, serinin teknik açıdan iyi bir bilimkurgu filmi olduğunu düşünmüyorum. Soap opera denen alttüre fazlasıyla sıkıştığından ötürü işin bilim kısmı geriplanda kalmış. Yani bu olaylar pek tabii günümüz dünyasına bile uyarlanabilirdi. Star Wars'un gücü de burada ortaya çıkıyor. Duygular ve yaşantıların önplanda olduğu bir bilimkurgu serisi kendisi. Tamam arada savaşlar, düellolar oluyor fakat süreye vurduğunuzda işin dram boyutu çok daha fazla yer kaplıyor.

Darth Sidious başkan, yancısı Kont Dooku, çırak Darth Maul ve acıların çocuğu Darth Vader (Soldan sağa)

Tam da bu yüzden bitmek tükenmek bilmeyen Jedi-Sith kapışmasında bana her zaman Sith cephesi daha "sempatik" gelmiştir. Kendi içinde tutarlı felsefeleri, Jedi'ların deyim yerindeyse kifayetsiz davranışları ve üçüncü filmde Jedi konseyinin resmen Anakin'i çekememelerinden ötürü kendisini dışlamaları hasebiyle ben her daim Sith Lordlarını tutmuşumdur seri boyunca.

Darth Vader'ı ben de çok seviyorum, seri boyunca da kendisine haksızlık edildiğini düşünüyorum; fakat en çok sevdiğim Sith Lord'u ise şüphesiz Darth Sidious'tır. Bir kere adam seride kafası çalışan, Bizans oyunlarına hakim tek kişi. Diğerleri ebleh ebleh dolaşırken adam beş film boyunca sürekli kafayı çalıştırıp, milleti manipüle etmeyi başardı. Adamın o manyak gülüşü yeter.


Filmlerde gözükmeyen ama Old Republic evreniyle tanıdığımız Darth Nihilus var bir de. Yeni seride kendisini görme ihtimalimiz yok maalesef ama yeri gelmişken kendisine selam durmakta fayda var.

 Neredesin Darth'ım Nihilus'um..

Lafın özü ben Dark Side'çıyım arkadaş bu seride. Jedi'lara hiçbir sempatim yok. Her ne kadar Jedi temizliği sahnesinde içim biraz acısa da iyi oldu. Eski serinin Galactic Empire'ına, yeni serinin de New Order'ına selam olsun. Yeni Sith Lordu Kylo Ren'e de başarılar diliyorum. Fragmandaki haline pek alışamadım fakat eminim filmi izlerken kendisini seveceğim. Darth Vader'ın mirası senin omuzlarında Kylo efendi, ona göre.

Yeni eleman Kylo Ren.

Darth Sidious'la Yoda'nın unutulmaz düellosunu hatırlayalım..


12 yorum:

  1. Star wars dedin mi ben bir şey düşünemiyorum yaa çok heyecanlanıyorum :) yani george lucas 'ın nasıl bir hayalgücü varsa filmlerini o kadar sürükleyici yapmış kı ben değil teknik açıdan bakabilmek yahu ne gereksiz diyalog olmuş bile diyemedim altı filminde de hatta öyle ki bu paylaştığın videoyu izlerken bile kasmışım kendimi bitince farkettim :D
    Güç uyanıyor ' a gelirsek ilk fragmanı izlediğim de o güç uyanmasamıydı acaba zihinlerde güzel bir anı olarak mı kalsaydı dedim hala çok büyük korkularım var umarım bir yönetmen ve yapımcı faciasına uğramaz bi de vizyona ilk girdiği gün koşup izleyemeyeceğim ona üzülüyorum neyse o kadar yıl beklemişiz bir kaç gün de bekleyebilirim herhalde güç benimle olsun ! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. JJ'yi hiç sevmiyorum ve umarım seriyi madara etmez. Ne yalan söyleyeyim fragman biraz sönük duruyor. Kylo Ren de hiç korkutucu durmuyor hatta baya balon :D Keşke seriyi devam ettirmek yerine tamamen başka evren, zaman üzerinden gidilseydi.

      Sil
  2. ya çok güzel bi yazı olmuş filmle ilgili. gerçekten bende d eyeni filmin düşündürdükleri aynı ama tabii merakla gidip izlenicek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'da bazı salonlarda biletler ilk üç günden satılmış o_O İyi koltukların tamamı neredeyse tükenmiş. Bu ne aşk, sevgili Ankara grubu :D

      Sil
  3. Güç ya bizimle olmaya devam edecek ya da Abrams'ın poposunda patlayacak.

    Bkz: Phantom Menace. (Star Wars'tan soğudum bu iğrenç bölümle)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      Phantom Menace'tan bile kötüsü var bence, Attack of the Clones :D Yıldız savaşları mı aşk savaşları mı belli değil o film. İnşallah Empire Strikes Back tadında olur yeni film ama fragmana göre beklentim yok.

      Sil
  4. dıt dıt dııt dıtdırıt dıt dırııııt dıt dıt dıt dıtdırıt dıtdırıt
    dıt!
    dıtdıtdıtdıdırırıt dıtdıtdıtdırırıt dıtdıt dııt dırıııt
    :) en güzel yorumu ben yazdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha iyi geldi bu yorum :) Yeni filmin müzikleri nasıl olacak kim bilir; fakat Imperial March yoksa boynumuz öne düşüp salondan çıkarız.

      Sil
  5. Hehe işte o salondan dıtdıtdıtdıdırıtıt diye çıkan biri görür ya da duyarsanız, aha o benim biliniz :P

    YanıtlaSil
  6. Ben tüm seriyi baştan izlemek istiyorum daha önce hiç izlemedim. Hatta hangisi öncve izlenmeli falan araştırdım. Ama internet üzerinden takılıp bozulmalar olduğu için izleyemiyorum. topluca cdlerini bulabilir miyim biliyorumusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Star Wars serisinin tüm filmlerini D&R vb. mağazalardan dvd ve bluray formatlarında temin edebilirsiniz :)

      Sil