60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

25 Aralık 2015 Cuma

Mutlu Seneler


Yeni sene kutlamalarına fazla anlam yükleyen birisi değilim. Çünkü yarının bugünden daha iyi olacağının garantisi yok. Belki çok daha kötü bir yıl olacak, belki çok daha iyisi. Kim bilir. Fakat bildiğim bir şey varsa o da 2015'in bana hiç de iyi gelmediği. Hiç sevmedim ben kendisini. Şöyle bir geri dönüp bakıyorum, güzel hatırladığım anların sayısı çok az. Bol hayalkırıklıkları bol cenazeler. Seni hiç sevmedim 2015. Kardeşinden 2016'dan da fazla bir beklentim yok. Canımızın daha fazla yanmayacağı bir sene hayaliyle.. En iyisi sözü Mylene Farmer'a bırakayım. Yeni yılı evimde bu şarkıyla karşılayacağımdan şüphem yok. İyisi mi sözleri okurken şarkının sesini de sonuna kadar açmak. Kendisi hislerime tercüman olacaktır. Şimdiden herkese mutlu yıllar. Hepinizi seviyorum.

"Gelecek günlerin belalı sularında yüzüyorum,
Burada öylece oturmuş, sonumu bekliyorum
Neredeyse hiçliğin ağır havası içerisinde 
Sürükleniyorum, kimin elini tutmalı
Eğer yüksekten düşmek zorundaysam,
Düşüşüm olabildiğince yavaş olsun
İlgisizlik harici hiçbir şey bulamadım
Hala masumiyetimi korumak istiyorum
Ama hiçbir şeyin anlamı yok ki 
Ve hiçbir şey yolunda değil
Her şey kargaşa içinde
Tüm ideallerim ve sözlerim mahvoldu
Bana yardımcı olabilecek bir ruh arıyorum

İnancını yitirmiş olan kuşaktan geliyorum; inancını yitirmiş
Her şeyi duymamı kim engelleyecek
Aklın iflas ettiği zamanlarda
Ölüm bir gizem ise
Hayat şefkatli değil ise
Eğer Cennet'in de bir Cehennemi varsa
O zaman Cennet biraz daha bekleyebilir
Söyleyin bana, bu rüzgara nasıl karşı koyabilirim

Artık hiçbir şeyin anlamı yok
Hiçbir şey de yolunda gitmiyor"



Not: Çeviri bana ait.

14 yorum:

  1. ben de yeni yılı evimde film izleyerek karşılayacağım. şüphesiz.. :) yad
    benim için yeni yılın ilk günü aynı zamanda doğumgünüm olduğu için, yeni yıldan ziyade doğumgünüm için heyecanlı oluyorum. biraz saçma belki ama bilemedim:))

    bu yıl sonu için değişiklik yapıp, Mylene Farmer dinliyorum. tamamdır!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzel tesadüfmüş :)) Bence daha güzel yeni yıl coşkusu hiç bitmeden ertesi gün bir parti daha yapmak :)

      Umarım beğenirsiniz :)

      Sil
  2. 2016'yı güzel hatırlayalım, Zihin. Mutlu yıllara. Sevgiler (‾◡◝ )

    YanıtlaSil
  3. Olmaz öyle şeey bu şarkıyla girilmez yeni yıla yeni yıl yeni umutlar yeni mutluluk demektir 2015 'in kardeşi falan da değil 2015 tek 2016 çift bir sayı çift sayılar uğurludur (tamam buna kendim de inanmadım ama olsun ) neticede ne derler nasıl girersen o yıla o şekilde geçer tüm yılın umutsuz şarkılar değil umutlu mutluluk dolu şarkılarla gir ve 2015 'in aslında 2016 'nın ne kadar güzel geçeceğinin habercisi olduğunu düşün zira her zaman güzelbir şey olması için önce kötü şeylerin olması gerekir .
    Böylesine umut verici şarkılarla gir daha umutlusunu bulursam paylaşırım yine :)
    https://www.youtube.com/watch?v=CrWN0-MuK38
    Yok ben illa Fransızca şarkıyla girerim prensip meselesi diyorsan o da var
    https://www.youtube.com/watch?v=qDAQsV-yYzc

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2015'te birçok şey üstüste geldi maalesef ve biraz umudum kırıldı. Halen de çok iyi hissettiğim söylenemez. 2 aydır fazla belli etmesem de burada, kendimi rahat hissedemiyorum. Yine bir sıkışmışlık ve yine aileden kayıplar. Üstesinden gelinemeyen ve hergün biriken işler de cabası. Uyku düzenim bozuldu. Saat 3'e geliyor şuan ve hala uykum yok. Erken kalkmam gerekirken.. Bitsin artık şu sene. Hiç ama hiç iyi gelmedi bana. Dediğin gibi umarım gelecek yıl daha güzel çıkar :(

      Bu şarkıyı biliyorum fakat klibini ilk defa izledim. Oldukça garip ve komikmiş :D Heaven Can Wait sevdiğim nadir Charlotte şarkılarından biridir. Teşekkür ederim. Charlotte'un oyunculuğunu (bence çok iyi bir aktris kendisi)şarkıcılığından daha çok severim. Babasıyla annesini ise daha çok severim. Aile gibi aile, baba Serge Gainsbourg, anne Jane Birkin. Fiuuu ! :) Charlotte dinliyorsan eğer, La Collectionneuse ve Le Chat du Cafe des Artistes şarkılarını önerebilirim :)

      Louise ise bomba gibi ! İlk defa kendisini dinledim ve oldukça hoşuma gitti. Şimdi bakıyorum grubun detaylarına. Plastic Bertrand'ı hatırlattı bana. Hareketli, enerjik. Bu arada yılbaşlarında Fransızca şarkı prensipim yok :) Normal zamanda İngilizce dışında en çok şarkılarını dinlediğim dil Fransızca olduğu bir gerçek fakat müzik iyi olduğu sürece dilinin bir önemi yok bence yeter ki o sinerji olsun :)

      Sil
  4. Hayat bu. Kimi yıl daha yaşanılası geçiyor, kimi bizi bizden alıyor. Yine de daha keyifli bir yıl diliyorum! İnşallah 2016 süper bir senedir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hepimiz için süper bir yıl olur :)

      Sil
  5. Bahsettiğiniz gibi yarının bugünden iyi olup olmayacağının bir garantisi olmasa da umarım herkes için 2015'ten daha güzel bir yıl olur 2016:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim tüm beklentilerin karşılandığı, musmutlu ve sağlıklı bir yıl olur hepimiz için :)

      Sil
  6. Şarkı sözleri ne kadar güzelmiş allahım! Beni şu an daha iyi ifade edecek bir şey bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mylene'in şarkı sözleri bence de çok güzel. Her ne kadar ilk bakışta neşeli gibi dursa da şarkılarının büyük çoğunluğu insanı duvardan duvara vuracak cinsten :(

      Sil
  7. Nihilist şarkı sözlerdaha doğrusu bana onları çağrıştırdı.canınızın yanmayacağı yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil