60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

3 Aralık 2015 Perşembe

En İyi 20 Nick Cave & the Bad Seeds Şarkısı


Nick Cave denince gözümün önüne şöyle birisi geliyor, uzun saçlı, bıyıklı, takım elbiseli bir adam, piyanosunun başında, üzerinde bir şişe ve bir de küllük. Ağzında sigarasıyla piyano çalıyor. Duvarda ise kocaman bir tüfek asılı. Gerçekte nasıl birisidir kim bilir, fakat şarkılarının bendeki tezahürü bu şekilde. Issız çöllerde yolunu, aklını hatta umudunu kaybetmiş insanların şairi kendisi. Son zamanlarda kendisini fazla dinler oldum. İyi gelmiyor bazı şarkıcılar kimi dönemlerde. Mesela çok üzgün olduğunuz bir gecede Leonard Cohen dinlenmez, katiyen ! Ya da her günü Morrissey dinleyerek geçiremeyiz. Cave de aslında bu "tehlikeli şarkıcılar" kategorisine giriyor ve insanın kendisini iyi hissetmediği günlerde uzak durması lazım. Yine de bu yirmi şarkıyla gecelerimizi, dost meclislerimizi, boş şişelerimizi dolduracaktır. Her birinden sevdiğim dizeleri seçerek paylaşıyorum.

20) To Be Your Side

"En derin okyanustan, en yüksek zirveye; 
Uykunun sınırından konuşamaya cürret edemediğimiz vadiye, senin yanında olabilmek
Sonsuz çılgınlık boyunca, vahşi yaratıkların kafalarını eğdiği
Hayatım, senin yanında olana kadar bana rahat yok "
 
19) I Had a Dream, Joe

"Bir hayalim vardı Joe, ıssız yolun tam ortasında dikiliyordun
Bir hayalim vardı Joe, ellerini göğe kaldırmıştın ve ağzın köpük içindeydi"

18) There is a Kingdom

" Şafak vakti güneşe doğru şakıyan kuş gibi, çok karanlıkta
İşte benim sana inancım bu denli, benim inancım bu denli,
Ve dünyanın tüm karanlığı bir tek kıvılcımı dahi yutamaz
İşte benim sana olan aşkım bu deni, benim aşkım bu denli"
 
17) Ain't Gonna Rain Anymore

"Bir zamanlar kız görünümünde bir fırtına gelmişti, küçük rahat dünyamı paramparça etmişti
Ve kimi zamanlar, yemin ederim, hala ulumasını duyarım,
Gemi enkazlarının ve harabelerin arasında
Ve bir daha yağmur yağmayacak; bebeğim şimdi uzaklarda"

16) Love Letter

"Bu mektubu elimde tutuyorum; bir savunma, bir rica, bir nevi dua
Umarım planladığım gibi ilerler; onu bir kez daha kaybetmek dayanabileceğimden fazlası"

15) Where the Wild Roses Grow (Kylie Minogue ile düet)

"Son günde onu yaban güllerinin yetiştiği yere götürdüm
Ve banka uzandı, rüzgar hırsız kadar hafifti 
Ve elveda öpücüğü verdim, 'tüm güzellikler ölmeli' diyerek 
Ve eğilerek dişlerinin arasına bir gül yerleştirdim"

14) Fifteen Feet Of Pure White Snow

"Orada kimse var mı? Burası çok sessiz ve donmaya başladım
 Dizimden sarkıtlar sallanıyor, onbeş feet saf beyaz kar altında"

13) Push The Sky Away

"Sadece devam etmelisin; 
İttirmeye, gökyüzünü ittirmeye
Bazıları der ki, 'bu sadece rock n'roll'
Ah, fakat bu seni yakalıyor, ruhunun ta derinliklerinden"

12) Hold On To Yourself

"Elimden gelenin en iyisini yapacağım, 
Dışarıdaki hortlakları, ruhları ve peri kızlarını kovalamak için"

11) (Are You) The One I've Been Waiting For?

"Yaklaştığını hissediyorum kızım, sen yaklaştıkça beni bulacağını biliyorum
Çünkü seni burada çok özledim; kaderim misin ? Böyle mi görünecektin ?
Bir kabana sarılı, gözlerinde yaşlarla ? Pekala, kabanı al ve yere fırlat
Onca zamandır beklediğim kişi sen misin ?"

10) Do You Love Me

"Her şey sonuna doğru ilerler, onunla tanışmadan önce onu kaybedeceğimi biliyordum
Yemin ederim ona doğru davranmak için tüm çabamı harcadım
Yemin ederim onu incitmemek için tüm çabamı harcadım
Çılgın bilezikler kollarında ve ayak bileklerinde
Ve kilisenin çanları ding-dong vuruyor"

9) I Let Love In

"Umutsuzluk ve ihanet, aşkın ufak çirkin ikizleri; kapımı çalıyorlardı, içeri buyur ettim
Hayatım, sen benim eski günahlarımın cezasıydın; aşkı içeri buyur ettim"

8) We Came Along This Road

"Arka kapıdan çıkıp gittim, karımın, aşkımın tüten silahıyla birlikte
Ne umuyordum ki, bilmiyorum; yollara vurdum kendimi
Aşkındım, erkeğindim başka bir şey değildi asla, arkadaşındım
Bu yolda beraber yürüdüğümüz sürece"

7) Into My Arms

"Fakat ben aşka inanıyorum ve biliyorum ki, sen de inanıyorsun
Bir çeşit yola inanıyorum, beraber yürüyebileceğimiz, ben ve sen
İşte bu yüzden (Tanrım) mumları söndürme ve (onun) yolculuğunu aydınlık ve saf kıl
Çünkü geri dönmeyi sürdürecek, her zaman ve sonsuza dek, benim kollarıma"

6) As I Sat Sadly By Her Side

"Üzgün biçimde yanında oturuyorum, pencerede, camdan bakarken
(O ise) kucağında bir kediyi okşuyor ve geçmiş hissi veren dünyayı seyrediyoruz"
  
5) Stranger Than Kindness 

"Uykulu ellerin yolunu buluyor, geziniyorlar; kibarlıktan ziyade yabancılıktan 
Beni dikkatsizce çok yakınında tutuyorsun; kirli olduğumu söyle bana"

4) Where Do We Go Now But Nowwhere?

"Klinik banklar boyunca, konuşacak hiçbir şey olmadan; 
Çayı soluyorum ve bisküvileri ve huzur duasını
Çocuğumuzun kemikleri tebeşir tozu gibi ufalanırken
Hiçbir yer dışında nereye gidiyoruz peki"

3) People Ain't No Good

"Kalpleri kötü olduğu için değil; seni rahat ettirirler, bazıları gerçekten dener
Seni iyileştirirler, bir hastalığa yakalandıysan; seni gömerler, eğer gider ve ölürsen
Kalpleri kötü olduğu için değil; sana yanaşırlar, eğer başarırlarsa
Ama bunların hepsi zırvalık; insanlar hiçte iyi değiller"

2) Jack the Ripper

"Bir kadınım var, evimi demir yumrukla yönetiyor
'Karın Deşen Jack' diye çığlık atıyor, ne zaman ona öpücük vermeyi denesem"

1) The Weeping Song

"Baba, neden tüm çocuklar ağlıyor ? 'Onlar sadece ağlıyorlar oğlum'
Ah, sadece ağlıyorlar mı ? 'Evet, gerçekten ağlayacakları zamansa henüz gelmedi'"

6 yorum:

  1. Merhaba , farklı bir blogda gördüm adresinizi ve ziyaret etmek istedim. Artık takipçinizim , benim bloğuma da beklerim sizi...
    Sevgilerimle...
    www.grilady.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Blogunuzu ziyarete geliyorum :)

      Sil
  2. Uzun zamandır nick cave& bad seeds arşivi oluşturmaya uğraşıyordum, ellerine sağlık zihin hepsi playlistimde yerini aldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listenin işe yaramasına sevindim :) Henry's Dream, The Boatman's Call ve No More Shall We Part albümleri de en sevdiklerimdir Nick Cave külliyatındaki.

      Sil
  3. Ay ne güzel liste olmuş gene! Ben yapsam ilk beş arasına The Ship Song'u da eklerdim, delice seviyorum o şarkıyı :) Gideyim de dinleyeyim biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taksim'in göbeğinde kendimi yakacağım sonunda; "Nick Cave ve kankalarını getirin buraya" diye. Hiç umudum kalmadı yani. Oysa geçtiğimiz Mayıs ayındaki turnesi ne kadar harikaymış; The Ship Song, Push the Sky Away, Weeping Song, Jack the Ripper, Tupelo, Jubilee Street, People Ain't No G ve Stranger Than Kindness falan çalmışlar ya o_O Patti Smith, Jane Birkin ve Nick Cave'in İstanbul konserlerini seyredememiş olmam çok üzüyor beni :D

      Sil