60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

9 Kasım 2015 Pazartesi

Spectre (7/10)


Normalde hakkını verip uzun yazılarla filmleri anlatmayı seviyorum fakat James Bond'un son filmi Spectre için uzun saatler kalem oynatmaya değmez bence. O yüzden aşağıdaki yazım maddeler halinde, notlardan hallice olacak ve filmle ilgili bazı süprizleri ele verecek detaylar içerebilir, baştan uyarayım da.

- Her şey bir yana film boyunca halinden memnun olmayan, bitse de gitsek ifadesiyle dolaşan bir Daniel Craig var karşımızda ki bu hayra alamet değil.
- Çekimlerin yapıldığı ülkeler güzel seçilmiş; bir çoğu benim sevdiğim yerler (Meksika, Roma, Avusturya dağları, Tanca gibi).
- Ne yalan söyleyeyim ben oldum olası Sam Smith'e ısınamadım ve film için kaydettiği jenerik parçasını da o güzelim sekansa yakıştıramadım.
- En yaşlı Bond kızı olarak yansıtılan Monica Bellucci'nin filmde ne aradığı da bir muamma; onun sahnelerini başkası da oynasa sırıtmazdı. Hepi topu beş dakika gözüksün diye tonla para bayılmaları da yapımda gereksiz kalemlerin eklenmesine neden.
- Lea Seydoux'yu esas Bond kızı yapma fikrini beğenmedim. Yani Eva Green'den buralara mı geldik diye kendimi sorguladım.
- Korkunç boşluklarla dolu bir senaryo. Bir yerden sonra "aman neyse bitsin de şu sahneler" diyorsunuz.
- Filmin kötüsü her ne hikmetse son yarım saate kadar ortalıkta görünmüyor. İki saat "nerede kaldı bu herif" diyorsunuz resmen.
- Dünyayı yöneten bir teşkilattan söz ediliyor, tüm kameralara erişebiliyor her yerde adamlar var ki eski Bond filmlerinde de vardır bu örgüt (kedi detayı güzel bence), ama çölün ortasına kocaman üst kurmuşlar ve hiçbir işlevi yok. Bond tek elinde silahla on dakika için tüm üstü yerle bir edebiliyor.
- Ciddi bir tonlama sorunu var. Sam Mendes Bond serisini karanlık sulara çekmeyi denemişti bir önceki Skyfall'da ve bir ölçüde başarmıştı; ama Spectre için ne karanlık bir film diyebiliriz ne de Roger Moore'un serisi kadar esprili. Kendini ciddiye almaya çabalayan fakat her sahne arasına sokuşturulan esprilerle komikmiş gibi yapan bir film maalesef.
- Zalim bir örgüt lideri portresi çiziliyor filmin başında; mamafih bir saat içinde o zalim adam yerini oturduğu sandalyede kayarak "hihihi şimdi senin beynine giricem" şapşallığına bırakıyor. Karar verin bu adam suç imparatoru mu yoksa deli bilim adamı falan mı ?
- Aksiyon filmlerinde mantık aranmaz, tamam biliyorum. Lakin ufak bir tabancayla yüzlerce metre uzaktaki bir helikopteri düşürmek, kanatları ve uçuş takımları zarar gören hurdaya dönmüş uçağı araba gibi rahatça kontrol edilebilmesi ve sandalyesinin altında patlayan bombadan sadece gözyarasıyla kurtulması.. Lütfen bizi küçümsemeyin bu kadar da.
- Filmin yıldızı şüphesiz Ralph Fiennes. Tabii Judi yengemizi de saygıyla anıyoruz. Skyfall şehidi.
- Genel olarak sinemada izlenebilir bir film, ama şu bir gerçek son yarım saatte filme tüm ilgimi kaybettim. Hani ne son gelse kabulümdü (ve de fevkalade leş bir sondu). Aksiyon sahneleri tatmin etmeyen, senaryosunda peynir delikleri kadar büyük delikler olan bir filmden daha iyi bir son beklemek hata olurdu tabi. Skyfall'un kıymetini bilemedik valla.
- Verdiğim yedi puanın üçü Roma'ya, ikisi dağlara, biri Fiennes'e kalan yıldız da iki saat boyunca salondan çıkmadan sabırla izlediğimdan dolayı bana.

6 yorum:

  1. Hımm! Ben de seyredip notunu vereyim:)

    YanıtlaSil
  2. Ahahhah ay ne güzel yazmışsın :D Daniel Craig galiba gerçekten zorla oynamış filmde, geçenlerde "Of yıldım, hep mi Bond konuşucaz?" havalarında bir röportajını okudum :)
    Pazar akşamı Sean Connery'li Thunderball vardı televizyonda, kötü adam kızı kaçırıp elindeki buz küplerini kızın gıdısına sürtmek suretiyle eziyet ediyordu, sinirlerim bozuldu 1965 model kötü adamın naifliğine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani ne derdi var adamın hiç anlamadım. Ne güzel, iki üç yılda bir film çek. Hem dünyayı gez hem de paraları kır oh ya. Ben de istiyorum; ama nerde tabii. Evvelsi gün eve döndüğümde bir quiz yaptım, hangi Bond karakteriymişim tahmin et Fermina.. M. Tamam diyip kapadım hemen.
      Kim ne derse desin eski Bond'lar daha güzel bence; hele ki Roger Dayı. Hem dediğin gibi kötü adamlar fazla naif (bu filmdeki düpedüz salaktı) hem de ciddi gözükeceğim diye fazla kasmıyorlarmış o zamanlar.

      Sil
  3. :D hiiiç sevmemiş, 7 de vermeseydin, fazla bu filme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi.. eeee.. açıklayabilirim :D Normalde hakkı 5-6. Senin puana katılıyorum fakat dediğim gibi o bonus puan da bana ve çekilen mekanlara :)

      Sil