60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

12 Kasım 2015 Perşembe

Nasıl Vedalaşabilirim

Kimi günler oluyor, sözünü ediyorum; fakat yakın bir zamanda gene sözünü etmiştim. Tüm zamanların en karizmatik çifti bana göre Serge Gainsbourg ve Jane Birkin çiftidir. 68 kuşağının asi yüzleri tek çatı altında 12 sene geçirdiler ve aşklarının meyvesi olarak da geriye sayısız aşk şarkıları ve kendisini yakından tanıdığımız oyuncu ve şarkıcı Charlotte Gainsbourg kaldı.

Nasıl afet kadın Brigitte Bardot güçlü ve bağımsızsa, Jane de her zaman naif ve kocasının gölgesindeydi. Hatta Serge'in alkol problemine ve şiddete meyletmesine bile yıllarca katlandı. Sonuna dek götüremedi belki ama hala bugün dahi kendisinden aşkla ve muhabbetle sözediyor. Bilmiyorum hepimize bu kadar tutkulu bir aşk denk gelir mi bu hayatta, fakat böylesi herhalde zor gelen cinsten. Onca sene geçmesine rağmen hala onun şarkılarını söylemesi, anısını yaşatması ve bir gün olsun hakkında kötü bir söz etmemesi çok etkileyici.

Geriye kalan o harika şarkılardan bir tanesini seçtim bu gece için; ne zaman dinlesem tüylerimi diken diken eden bir şarkıyı, Comment te dire adieu'yü. Yani, "sana nasıl veda edebilirim". Baştan uyarayım, sigara veya alkolle muhabbetiniz varsa bu şarkı gecenin köründe muhabettinizi körükleyebilir. Aman dikkat. Şu saatlerde dinlemenin bir mahsuru yok ama gece yarısına doğru insanı sarsacak güçte bir parça. Hele Jane'in grup elemanlarını tanıttıktan sonra teşekkür ettiği yer.

"Ne olursa olsun, mutsuz bir tepki vermeyi istemem
Daha fazlasını açıklaman lazım; 
Sana nasıl veda edebileceğimi

Benim kalbim çakmaktaşından, hemencecik tutuşan
Senin kalbinse borcamdan; ateşe dayanıklı
Zihnim karmakarışık, sana veda etmek istemiyorum

Farkındayım, şansları yoktur eski aşıkların
Varsa birazcık şansım, 
Bir açıklama iyi olur

Ne olursa olsun, karşında saklamak istemem 
Gözlerimi mendilin arkasında
Sana nasıl veda edeceğimi daha iyi bilmem lazım

Uykusuz gecelerimizi, mavi-gri sabahlarımızı

Kara listeye almışsın
Fakat benim için, yine de açıklaman lazım"




4 yorum:

  1. Şuraya beğen butonu koysalar ya:)

    YanıtlaSil
  2. Ay kadın ne kadar güzel. Dur ondan da nefret edeyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bir güleyim; ahahahahaha. Listen iyice kabardı :) Fakat benim de artık listem var sayende. Marlon Brando ve James Dean öldü gerçi ama yaşayanlardan Tom Hardy falan var. Kıskanıyorum ekseriyetle.

      Jane Birkin herhalde gördüğüm en güzel kadın olabilir. Yani bak onca sene geçti hala aşkım geçmemiş :D Brigitte Bardot ve Jane Birkin gibi birbirinden efsane kadınların bu çirkin adamda ne bulduğunu çok merak ediyorum. Kara deliklerin gizemi falan o kadar ilgimi çekmiyor.

      Sil