60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

11 Kasım 2015 Çarşamba

Mim Varmış Mim Yokmuş

Sonik Hanım'ın başlattığı, muhterem Ferminaanımın devam ettirdiği bir mim var. Hiçbir şeyden eksik kalmayayım dedim ve şimdi cevaplıyorum. İsteyenleri davet ediyorum buradan.

Mimin kendisinde bir fotoğraf bir de video seçmemiz istenmiş; benim de fotoğrafçılıkla alakam pek olmadığından başkasının fotoğrafını paylaşıyorum.


Yukarıdaki resmi Leonard Cohen'ın resmi facebook sayfasında gördüm. Bu kare 1974 senesinde Roma Üniversite'sinde bulunan Hukuk Amfisi'nde çekilmiş. Leonard Cohen o dönem çıkardığı yeni kitabı The Favorite Game'in tanıtımı için Roma'daymış ve bu süpriz konser yirmi dört saat içerisinde planlanmış. Mevcut açıdan gözükmüyor belki, fakat Cohen'ın arkasında dönemin sosyalist ülkelerin ve liderlerinin isimleri yazılı. Şu not dikkat çekiyor; "faşistlere ölüm". Hemen aşağıdaki resmin üzerine tıklarsanız daha iyi görebilirsiniz duvardakileri.


Pek ağzımızın tadı kaçmasın diye söylemiyordum fakat Cohen'ın şarkı sözlerini, kitaplarını ve şiirlerini ne kadar sevsem de politik duruşu benim için her zaman muammaydı. Neden derseniz bu fotoğraftan tam bir sene evvel kendisi İsrail-Arap Savaşı'nda İsrail birliklerini eğlendirmeye gitmiş. Hatta Beyrut kasabı, eli kanlı general Ariel Şaron'la (Cohen'ın solunda) resmi bile var.


Nasıl oluyor hiç anlamıyorum. Kendisi sahnede bir yandan İkinci Dünya Savaşı'nda direnen Fransız partizanlarına dair şarkılar okuyor, sahnede Amerika'ya demokrasi getiriyor, savaşlarda kurban verilen çocuklardan bahsediyor, bir yandan da savaş meydanlarında fink atıyor. 2009 yılında İsrail'de verdiği "Hoşgörü, Uzlaşı ve Barış" ismindeki konserin gelirini İsrail ve Filistin'li vakıflara bağışlayarak kendince günah çıkarıyor olabilir, kim bilir.

Tam bir sene önce Blondie konserinde çektiğim videoyu paylaşmak istiyordum fakat baştan sona çekemediğimi farkettim. O yüzden -gene- başkasının videosunu ekliyorum ve hatırlatıyorum; grup sahneye çıkmadan evvel grubun isteğiyle bu şarkıdan önce Partizan Marşı çalıyordu.

4 yorum:

  1. ahahhahahhaha evet şimdi hayvan gibi güldükten sonra açıklayayım. küçük bir yanlış anlama sonucu benim de yeni tanıdığım bir blogger arkadaşın mimini epey bi yamultmuşuz :D

    şöyle ki beni ilk mimleyen yamukprenses'ti. ama ben mimi yanlış anlamışım meğer.

    heybemdefotograf.blogspot.com blogunun yazarı mimi kendi çektiği fotoğraflar üzerine yapmış. yani meğer onun çektiği üç foto arasından seçip, hissettirdiklerini yazacakmışız. ben onu seçeceğimiz herhangi bir fotoğraf sandım, ona göre seçtim yazdım. yetmez gibi aralarında fermina ve senin de olduğunuz bir kısım bloggerları değişik mecralara akıtmışım. ay ne diyeyim sağlık olsun. :D

    neyse ben kuyruğumu da alıp giderken kendimi affettirmek için bu açıklamayı kendi bloguma yapıştırmak amacıyla bir kaç gün içinde copy paste yapacağımı belirtir, gözlerinden öperim :D (ayyh bitemedi cümle!)

    ama bence onu da yapalım. o kadar ağzını burnunu kırdık mimin :D bence haketti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan inanamıyorum ve gülerken sandalyeden uçuyorum :D Eğer benden sonra bir kişi daha yanlış cevaplarsa mim bence normal haline evrilecek.

      Yamuk Prenses'in bloguna ziyarete gideyim en iyisi. Kendisi şu durumu biliyor mudur acaba :D Güzel oldu ama bence ya, herkes bir yerinden tuttu olayın. Baya uzun süredir bu kadar cevaplanan bir mim görmemiştim haksız mıyım ama ? :)

      Görüşmek üzere.

      Sil
  2. Vay bee insanlarda ne amfiler var evet işin bu noktasına takıldım oldukça hoşuma gitti ceza alanında uzmanlaşan italyanın hukuk fakültesinden hele hiç beklemezdim , aynı Cohen'den israil yandaşlığı beklemediğim gibi .. Ne bileyim o da savaş karşıtlığını böyle göstermek istiyordur diye düşünmek isterim .
    Neyse ben asıl neden geldim hazır elin değmişken benim şu mimi de yapsana :)) (müsait olduğunda yani ;) ) http://hayatagacii.blogspot.com.tr/2015/11/200-yl-sonra-bugun-mim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adamın politik duruşunu görmezsem benim de hoşuma gitti resim. Düşünsene sıkıcı bir dersin ortasında küt diye tahtada Cohen beliriyor ve elinde gitar şarkılar okuyor, harikaymış. Maalesef kendisi ciddi bir İsrail yandaşı; bunu pek açıktan kabullenmese de öyle geliyor bana. Her ne kadar bu durumu sadece "kana ve kökene bağlılık" olarak tanımlasa da neticede bir savaşa katılması için o politikaları doğru bulması lazım. Sadece kültür bir savaşa gitmekte ana motivasyon olamaz herhalde.

      Şimdi bakıyorum ve tez elden yanıtlıyorum.

      Sil