60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

6 Kasım 2015 Cuma

K-A-P-İ-T-A-L-İ-Z-M

Gelecekte çocuklara ve torunlara bırakacağımız enteresan çalışmayı burada paylaşmak istiyorum. Bakın evlatlar, buna kapitalizm deniyor; bir etiket nelere kadir ! Düşünün, aynı kumaştan iki farklı ceket ama kenarındaki etiketler her şeyi farklı kılıyor, insanların bedene, renge hatta zevke bile önem vermeden gözü kapalı almasını sağlıyor. Yetinmiyorlar, birbirlerini eziyorlar, camları kırıyorlar. Videonun en can alıcı kısmı ise Fatih Ürek'le Nur Yerlitaş'ın korku dolu gözlerle dolaşmaları.


10 yorum:

  1. Sanırım dün izlemiştim bu videoyu, inanamamıştım. İnsanlar sizin de belirttiğiniz gibi ne bedene, ne renge hatta ne de ürüne bakıyor! Korkunç mu demeliyim, ne demeliyim bilemedim. Bu da herkesin nasıl bir köleye dönüştüğünün kanıtı. Bu arada bugün gördüm, dünyanın her yerinde durum böyleymiş: http://onedio.com/haber/sukurler-olsun-yalniz-degilmisiz-dunyadaki-balmain-izdihamlarindan-goruntuler-619471

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten yazık. İnsanlar sokakta üç kuruşa talimken bilmem kaç binlik ceketler yine bilmem kaç bine indi diye "ayy bedava ayol" diyebilecek insanların varlığı beni dehşete sürüklüyor. Bu dünyanın vay haline.

      Sil
  2. Bedava ekmek mi dağıtıyorlarmış, neymiş Balmain ya? Biraz araştırdım, özel bir koleksiyon falan diyor da özelliğini anlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sesini kısın, Chaplin filmine dönüşüyor adeta :) Davetliymiş bir de katılanlar. Valla bedava dağıtsalar herhalde mağazayı yıkarlar tamamen.

      Sil
  3. Ay ne oluyor çok komik ahaha. Bedava mı bunlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçim ertesi bu kadar güleceğimi düşünmüyordum :D

      Sil
    2. Ayıp denen bir şey var. Böyle anlarda insan onuru çok ayaklar altında gibi geliyor bana, abartıyor da olabilirim. Ama adam yan yan bakarak bir ayakkabının tekini falan alıyor ahah. Acıklı.

      Sil
    3. Dün mü evvelsi gün mü ne Ankara'daki koleksiyon satışa çıkmış; orada da insanlar birbirini ezmiş gene. Vitrinler falan inmiş ya pes.

      Sil
  4. Tam olarak böyle olmasa da çevremde bazı tanıdıklarım var malum markaların indirime girdiiği tarihleri sıkı sıkıya takip edip çıldıranlar bu videodakiler de bir üst versiyonu olmuş . Haberde izlemiştim fatih ürek "ÇOK İSTEDİĞİ 40 bin liralık montu BİN Liraya almış ÇOK MUTLUYMUŞ " Bin lira .. Asgari ücretin 1300 ' e çıkacak mı tartışması yapıldığı güzel ülkemde nelerin sevincini yaşıyor bu insancıklar . Oldukça düşündürücü
    Bu malum markalara alerjim çok fazla ama dediğin gibi kapitalist düzen bir şekilde karşına çıkıyor ve alıyorsun bazen pazarlara düşüyo bu markaların malları o zamanda içimi ister istemez bi sevinç kaplıyo ben de öfkemi o anlarda çıkarıyorum bir sezon " üç rakamlı " fiyata satılan ceketi 10 liraya aldığımda onlardan intikam almış gibi oluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı markalar kaliteli oluyor, verdiğin para çöpe gitmiyor ve uzun yıllar dayanıyor. Ha yine de bir sınırım vardır, tutup da marka diye veya çok kalite olacak diye bin lira vermezdim :) Yazık günah.

      Sil